  • 21. Data: 2016-01-19 13:30:55
    Temat: Re: pośmiejcie się
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 12:54, Marek pisze:

    > To są rewolucję tylko w sprzedaży. Technicznie nie ma tam nic
    > rewolucyjnego.

    A co rewolucyjnego było w programie o promieniowaniu X, o wiatrakach, o
    testach zderzeniowych Fiata 126p, elektrofiltrach, lądowaniu Columbii (w
    czym lepsza od lądowania Falcon-9?), śmigłowcach, historii central
    telefonicznych, akrobacjach lotniczych i aerodynamice, mikroskopach,
    itp. Przecież większość programów była o urządzeniach które powstały
    kilkadziesiąt (albo i więcej) lat wcześniej - samochody czy statki. Albo
    o nowoczesnych urządzeniach opartych na zjawiskach znanych od dziesiątek
    lat (elektryczność, magnetyzm, zjawiska jądrowe).

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2016-01-19 13:34:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 13:30:55 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > A co rewolucyjnego było w programie o promieniowaniu X, o
    wiatrakach, o

    A kto mówił, że było??

    --
    Marek

  • 23. Data: 2016-01-19 13:35:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 13:14:17 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Chyba ty. Michelson pomylił się jedynie o dwie teorie względności,
    > fizykę kwantową i fizykę jądrową.

    Nie zrozumiałeš kontekst, jakiego dotyczyła jego wypowiedź.

    --
    Marek

  • 24. Data: 2016-01-19 13:36:51
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Mon, 18 Jan 2016 17:43:25 +0100, Jacek Maciejewski napisał/a:

    > http://www.tromil.pl/wielkie-omylki

    >Czasopismo naukowe, fragment artykułu o rozwoju nauki z 1949 r.:
    >
    >Komputery przyszłości mogą ważyć nawet mniej niż 1,5 tony!

    Gdzie tu omyłka?

    Bo(o)t manager

  • 25. Data: 2016-01-19 13:40:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jan 2016 13:14:17 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > Chyba ty. Michelson pomylił się jedynie o dwie teorie względności,
    > fizykę kwantową i fizykę jądrową.

    Może inaczej, łatwiej dotrze: ponadczasowość wypowiedzi Michelsona
    polega na tym, że można ja głosić w każdym czasie, również dzisiaj i
    będzie to zgodne z aktualnym stanem.

    --
    Marek

  • 26. Data: 2016-01-19 13:48:02
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 13:34, Marek pisze:
    > wiatrakach, o
    >
    > A kto mówił, że było??

    Skoro pytasz co rewolucyjnego było od ostatniego odcinka to raczej by
    oznaczało, że te odcinki opisywały coś przełomowego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 27. Data: 2016-01-19 14:07:45
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-19 o 13:35, Marek pisze:

    > Nie zrozumiałeš kontekst, jakiego dotyczyła jego wypowiedź.

    Kontekst jak najbardziej komiczny. Wygłosił te tezy publicznie na
    sympozjum międzynarodowym na dwa lata przez ogłoszeniem przez Einsteina
    szczególnej teorii względności. W ogóle to dostał tego Nobla za to, że
    przypadkiem zaprzeczył teorii, którą chciał udowodnić. Niestety był za
    słaby intelektualnie aby próbować drążyć temat. Tak więc na jego oczach
    dotychczasowe prawa fizyki przestały działać, a on twierdził, że już
    wszystkie prawa fizyki odkryto.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 28. Data: 2016-01-19 14:08:50
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 19.01.2016 09:53, Piotr Gałka wrote:

    > Użytkownik "Artur Miller" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Kilka dni temu natknąłem się na info o jakiejś super nowej która jest
    > sprzeczna z tym co nauka wie o super nowych.

    A potem się okaże, że znowu ktoś wtyczki nie dokręcił (jak przy tych
    neutrinach "szybszych" od światła)

  • 29. Data: 2016-01-19 15:13:51
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-01-19 o 14:08, Zbych pisze:

    > A potem się okaże, że znowu ktoś wtyczki nie dokręcił (jak przy tych
    > neutrinach "szybszych" od światła)

    a może przez przypadek okaże się, że są jakieś inne wymiary, tak jak
    odkryto promieniowanie tła :)

    a.

  • 30. Data: 2016-01-19 21:11:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-01-19 15:13, Artur Miller wrote:
    (ciap)

    > a może przez przypadek okaże się, że są jakieś inne wymiary, tak jak
    > odkryto promieniowanie tła :)
    >
    > a.

    Najpierw podejrzane były gołębie (a raczej to co pozostawiły po sobie).

    Włodek