  • 1. Data: 2009-01-24 14:46:39
    Temat: porównanie Alphy 900 ze średnim formatem: Hasselblad H3 i Mamiya AFDIII
    Od: "mirek" <m...@o...pl>

    http://www.swiatobrazu.pl/_i_stanely_naprzeciw_siebi
    e_hasselblad_h3_mamiya_afdiii_sony_alpha_900__test_p
    or.html

    Sony ma najlepszą ostrość, komfort pracy i funcjonalność,
    czyżby średni format jest na wymarciu ?

    "Na koniec podsumowanie liczbowe. Dla wielu liczby są ulubionym
    wyznacznikiem wszystkiego.
    Była ocena na oko, a teraz będzie na cenę.
    Koszt Sony Alpha 900 to około 8500-9000 PLN. Wynajęcie na jeden dzień
    Hasselblada H3 ze standardowym zoomem bez asystenta to koszt około 2000pln.
    Zakup H3 to wydatek kilkunastu tysięcy EURO w zależności od rodzaju matrycy.
    Mamiya AFDIII z przystawką ZD to koszt okolo 40 tysięcy PLN. Jeżeli jakość
    jest zbliżona, porównywalna (by już nie grzebać więcej kijem w mrowisku) to
    dla wielu fotografów jest nad czym mysleć."

  • 2. Data: 2009-01-24 15:15:49
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    mirek pisze:
> [...]
    or.html
    > Sony ma najlepszą ostrość, komfort pracy i funcjonalność,

    Byl juz caly watek o tym.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-01-24 15:16:34
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    or.html

    > Sony ma najlepszą ostrość, komfort pracy i funcjonalność,

    Jaki to sredni format - wykarstowane 6x4.5cm...

    A jak brzmi pytanie? ;)

  • 4. Data: 2009-01-24 15:20:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze mirek:

> [...]
    > jest zbliżona, porównywalna (by już nie grzebać więcej kijem w mrowisku) to
    > dla wielu fotografów jest nad czym mysleć."

    Lustrzanka, zwłaszcza z założonym dużym teleobiektywem, takim jak Sony
    70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom
    wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf.
    Bądź jednym z nich!

  • 5. Data: 2009-01-24 15:25:12
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    mirek wrote:
> [...]
    or.html

    > Sony ma najlepszą ostrość, komfort pracy i funcjonalność,

    LOL. Niektóre z fragmentów tego tekstu zbijają z nóg:
    O Hasselblad H3: "Raczej nie ma mowy o zdjęciach poruszających się
    obiektów i nie myślę tu o rajdach samochodowych czy piłkarzach, a np. o
    dzieciach czy naszych czworonogich pupilach."

    Fenomenalne. Ja bym dodał, że nie da się nim ugotować zupy lub -
    nawiązując do typowych męskich wniosków - (za przeproszeniem) nie robi
    loda :]

    "Myślę, że tak się nie stanie. W końcu Hasselblad i Mamiya nie zasypują
    gruszek w popiele - zapowiedziany jest nowy model H3 z matryca 60MP. Na
    pewno znajda się fotografowie, co będą potrzebować tak dużych plików,
    ale ilu ich będzie?"

    Co ma wspólnego "ilu ich będzie" z porównaniem jakości? O co w ogóle chodzi?

    Tak w ogóle to autor tekstu jest głównym marketingowcem Sony na Polskę
    (to się ładnie nazywa: "Honorowy Ambasador")

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 6. Data: 2009-01-24 15:37:23
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 24 Sty, 16:25, Kosu <k...@k...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Tak w ogóle to autor tekstu jest głównym marketingowcem Sony na Polskę
    > (to się ładnie nazywa: "Honorowy Ambasador")

    Jezzzzu - było już toto maglowane do zerzygania. Po cholerę wywołujesz
    dominika z lasu?

  • 7. Data: 2009-01-24 15:44:03
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Czornyj:

    > Jezzzzu - było już toto maglowane do zerzygania. Po cholerę wywołujesz
    > dominika z lasu?

    Niech Ninik skomentuje łaskawie ten temat:

    http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=14930

    Jest tam pięknie wypunktowane jaki poziom reprezentuje pan Bonecki.
    A zdjęcie z niedomkniętą ścianką (druga strona wątku) - po prostu żenada.

    Ten gość stał się już honorowym ambasadorem, ale wszystkich innych marek,
    które nabijają się teraz swobodnie z Sony.

  • 8. Data: 2009-01-24 16:13:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Czornyj pisze:
    > Jezzzzu - było już toto maglowane do zerzygania. Po cholerę wywołujesz
    > dominika z lasu?

    Po cholerę mnie Ty wywołujesz i to nie wiem z jakiego powodu?
    Był cały wątek o tym już, po co się powtarzać?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 9. Data: 2009-01-24 16:28:20
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Niech Ninik skomentuje łaskawie ten temat:
    > http://forum.olympusclub.pl/showthread.php?t=14930

    Co mam Ci skomentować?

    > Jest tam pięknie wypunktowane jaki poziom reprezentuje pan Bonecki.
    > A zdjęcie z niedomkniętą ścianką (druga strona wątku) - po prostu żenada.

    A co to ja jestem jego rzecznikiem? Nie podoba mi się stanowczo styl w
    jakim się wypowiada, te artykuły tak samo są strasznie zaczepne, same
    zdjęcia robi całkiem niezłe i z sporym rozmachem. Osobiście nigdy nie
    polecę jak on gdzieś do Turcji filmować zawody łódek volvo czy pewnie
    nie będzie mnie stać na takie modelki i auta jakie fotografuje, a pewnie
    z tego wynika w znacznej mierze to, że te zdjęcia są inne i ciekawe.

    > Ten gość stał się już honorowym ambasadorem, ale wszystkich innych marek,
    > które nabijają się teraz swobodnie z Sony.

    Jakieś tam koneksje mają napewno, choć Bonecki wypiera się, by miał znów
    korzyści jak to wiele mu zazdrości. Ale to nie moja sprawa.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-01-24 16:33:27
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > 70-200/2,8 SSM, budzi szacunek, bowiem sugeruje wyższy poziom
    > wtajemniczenia. Osoba z lustrzanką jest postrzegana jako prawdziwy fotograf.

    Ile razy to będziesz jeszcze przytaczał? Bełkot marketingowy jak każdy
    inny. Zacytuję Ci coś innego z strony jednego z forumowiczów:

    Fotografia wielkoformatowa, to fotografia dla prawdziwych mężczyzn.
    Fotografia swobodna, wolna od ograniczeń narzucanych przez sztywne
    korpusy aparatów, pozwalająca na dowolnej wręcz wielkości powiększenia.
    Zachwycająca plastyką rewelacyjnej jakości obiektywów, których
    konstrukcje nie muszą być popsute przez układ retrofokus czy tele,
    stosowany celem zachowania stałej odległości obrazowej, co również
    narzuca sztywny korpus. Jakże pięknie potrafi wyglądać odbitka stykowa
    4x5", oprawiona w passe-partout Antique White i powieszona na ścianie...

    ...widzisz podobieństwo? :)
    Reklama jak reklama i rozbieranie jej na czynniki pierwsze mija się z
    celem po prostu.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \