  • 81. Data: 2010-07-08 21:15:11
    Temat: Re: porażka.....
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    > Wręcz przeciwnie - chodzi dokładnie o czas, a nie miejsce. Miejsce
    > produkcji to kwestia wtórna i w sumie mało kogo interesuje. Teraz

    Mając do wyboru dwa takie same modele danego auta/motocykla, w podobnej
    cenie, jednak wybrał bym ten z Japonii, a nie z Tucji;) ale to moja
    subiektywna opinia

    > samochody się inaczej projektuje, inaczej wygląda kwestia podzespołów

    Tak, podzespołów jest coraz więcej. Jest coraz więcej elektroniki, auta
    są bardziej "wybajerzone" - druga strona medalu to to, że jest więcej
    rzeczy, które mogą się psuć.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 82. Data: 2010-07-08 21:43:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-08 21:15, nalesnik pisze:

    > Mając do wyboru dwa takie same modele danego auta/motocykla, w podobnej
    > cenie, jednak wybrał bym ten z Japonii, a nie z Tucji;) ale to moja
    > subiektywna opinia

    Ano właśnie - mało kogo interesuje Twoja opinia w tej materii i mało
    kto na to zwraca uwagę. Znaczenie może mieć dla producenta/gwaranta,
    że pojazdy z którejś tam montowni mają wyższą awaryjność itd., a to
    im podnosi koszty.

    > Tak, podzespołów jest coraz więcej. Jest coraz więcej elektroniki, auta
    > są bardziej "wybajerzone" - druga strona medalu to to, że jest więcej
    > rzeczy, które mogą się psuć.

    Akurat zupełnie nie o to chodziło - od dawna w ramach cięć kosztów
    projektuje się podzespoły względnie uniwersalnie i produkuje tam, gdzie
    jest najtaniej. Te same podzespoły trafiają później do różnych marek
    i mało który klient ma pojęcie, że wychwalając swój pojazd i jakość
    montażu mocno się wygłupił, ponieważ szrot obok jest dokładnie taki
    sam. Pierwszy z brzegu przykład - Aygo, C1, P107. Dalej sobie poszukaj
    różnych cudów...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 83. Data: 2010-07-09 00:50:29
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-07-08, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Taaa... Od wielu lat kupujemy serwery Della. Mamy jeszcze jakieś
    > niedobitki w typie 2650 i one chodzą, pomimo tego że mają po 7-8
    > lat. Były wycofywane z produkcji, bo kończył im się support, a
    > nie dlatego, że szlag je trafiał. Po nich kupowaliśmy 2850 i
    > 2950. Od pewnego czasu cztero-pięcioletnie 2850 padają jak
    > muchy, jeden po drugim. Pamięci, dyski, w jednym strzelił
    > backplane. Dobrze, jak jeszcze jest dla nich support...

    O ile dobrze pamiętam to jakoś cztery-pięć lat temu wszedł zakaz
    używania ołowiu w połączeniach lutowniczych.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 84. Data: 2010-07-09 10:10:01
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Artur Maśląg pisze:

    > Ano właśnie - mało kogo interesuje Twoja opinia w tej materii i mało
    > kto na to zwraca uwagę.

    Może zburzę twój porządek świata, ale myślę podobnie, jak naleśnik. I o
    ile wiem - nie jesteśmy jedyni. Rzecz z resztą nie dotyczy jedynie
    samochodów (jak choćby Corolla E11, która była robiona w JP i GB), ale i
    elektroniki, mechaniki, itd.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 85. Data: 2010-07-09 10:10:41
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-07-08 16:53, *Marcin "Kenickie" Mydlak* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > A jak stanie na sztorc, to kupisz coś francuskiego.

    Nigdy nie mów nigdy, ale... nigdy :)

    > A jak rzucisz i nie
    > znajdziesz - kupisz coś z ChRL. ;)

    Prędzej autobusem będę jeździł ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 86. Data: 2010-07-09 19:02:15
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-09 10:10, LEPEK pisze:
    (...)
    > Może zburzę twój porządek świata, ale myślę podobnie, jak naleśnik.

    Niczego mi nie burzysz - możesz myśleć jak chcesz, niczego to nie
    zmienia.

    > I o ile wiem - nie jesteśmy jedyni.

    Wiem, wiem - jesteście wybrani ;)

    > Rzecz z resztą nie dotyczy jedynie
    > samochodów (jak choćby Corolla E11, która była robiona w JP i GB), ale i
    > elektroniki, mechaniki, itd.

    Jasne - zdradź mi teraz ile osób sprawdza po VIN montownię, kto
    sprawdza producenta cewek zapłonowych albo łożysk, czy też miejsce
    produkcji elektroniki. Ja wiem, że tacy ludzie są, ale nie ma to
    znaczenia w skali makro. Dla przykładu - kiedyś IBM miał jakąś
    wadliwą partię dysków ATA made in Hungary (chyba ta lokalizacja).
    Tymczasem z te samej fabryki dyski SCSI wychodziły bezawaryjnie.
    Znam też legendy o tym, że rolki z GB były gorsze od tych z JP itd.
    Podobnie wyglądały legendy z Dębicą Furio - była zła, ponieważ
    polska. Tymczasem produkowana była w Polsce, w Anglii i (chyba)
    Słowenii. Pięknym przykładem irracjonalnej wiary w lokalizację
    jest dobra jakość Nissana i zła jakość Dacii.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 87. Data: 2010-07-09 19:20:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-08 16:40, to pisze:
    (...)
    > Taki już mam styl. ;-)

    Szkoda, że treści żadnych nie niesie.

    > Ja mam właśnie bardzo dobre doświadczenie z nowoczesną elektroniką. Im
    > nowsza tym lepsza o ile jest porządna, a nie najtańsza.

    No cóż - dla mnie możesz tkwić w tym przekonaniu, ale jest one błędne.
    Robert już pisał o platformach serwerowych (co potwierdzam), a ja mogę
    dołożyć do tego np. laptopy, nawigacje, czy np. telefony gsm.
    O elektronice w samochodach nie wspominając.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 88. Data: 2010-07-09 19:47:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-06 13:37, Szymon Łuczak pisze:
> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Wchodząc w polemikę kurz w pomieszczeniu z odrą potrafił bardzo dobrze
    > unieruchomić cały system.

    Daruj sobie tę Odrę, ponieważ nie o tym była mowa, co Ci podkreśliłem.
    Żebyś dalej nie pytał - tak pracowałem na tym kiedyś, ale ostatnią
    działającą widziałem ze 20 lat temu (a może to była pozostałości po
    niej).

    > Powiedz kiedy ostatni raz odkurzałeś PCta ?

    Porównujesz Odrę do PC? Wolne żarty - ja mówię o nowoczesnej
    elektronice, w tym o platformach serwerowych. Porównuję również
    starsze PC do tych nowszych PC. W serwerowniach mam stosowne
    układy wentylacyjne, a zwykle blaszaki z nadmiaru kurzu też
    potrafią się wieszać.

    > Widziałeś kiedyś lambo na poboczu ? :)

    Widziałem. Nie znam tylko przyczyn zatrzymania.

    > Dlaczego Lambo nie jest przedmiotem użytku codziennego :) ?

    Choćby z racji dostępności oraz przeznaczenia - o ile mówimy
    o samochodach, a nie o traktorach.

    > nie nadaje się na wyjazd po bułeczki
    > :) ?

    Dlaczego? Jak ktoś lubi to proszę bardzo. Ciężarówką z naczepą
    też można.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 89. Data: 2010-07-09 19:56:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-07-08 11:31, Mirek Ptak pisze:
    (...)
    > No ale to stare dzieje, a Ty piszesz, że ostatnio :)

    No ostatnio - 3 tygodnie temu? ASO i tak było świetne
    - wizyta niby umówiona, a oni radośnie - wie Pan, nie możemy
    wymienić termostatu, ponieważ skończyły nam się uszczelki....

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 90. Data: 2010-07-09 20:58:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Maśląg wrote:

> [...]
    > dołożyć do tego np. laptopy, nawigacje, czy np. telefony gsm. O
    > elektronice w samochodach nie wspominając.

    Kupujesz crap to się psuje -- proste.