  • 1. Data: 2012-05-23 17:04:02
    Temat: pomoc w wyborze kompaktu
    Od: ws <l...@g...com>

    Witam;
    Jetsem początkującym fotografem;
    Potrzebuję aparatu do zdjęć w nocy i do pleneru;
    Zależy mi na ostrości obrazu i dobrym odzwierciedleniu kolorów;

    Mam do wyboru:
    Panasonic: DMC-FT3
    DMC-FT4EB-K
    Lumix DMC-FX700
    DMC - T227EB-K
    Canon powershot - A3400
    Samsung ST200F
    Fujifilm Finepix 2900EXR

    z góry dziekuje za wskazówki i opinie;

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-05-23 21:56:42
    Temat: Re: pomoc w wyborze kompaktu
    Od: ws <l...@g...com>

    lub cos innego w cenie ok 1000pln

  • 3. Data: 2012-05-24 06:32:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ws" <l...@g...com> wrote:

    > lub cos innego w cenie ok 1000pln

    Bo to zła grupa jest... ;-)

    No ale teraz już lepiej - przeszukaj grupę pod kątem haseł:

    - "1000" - no jakże by nie!? :))
    - "kompak" - na pewno już było.

    Bardzo ważne: ze statywu, czy z ręki?

    a). z ręki? Porzućcie wszelką nadzieję. Ale gdybyś się uparł, to
    podpowiem co ma znaczenie (w tej kolejności):

    1. Powierzchnia matrycy (najlepiej FF: Nikon D800).
    2. Powierzchnia matrycy (najlepiej FF: inny Nikon).
    3. Powierzchnia matrycy (najlepiej FF: każdy inny FF).
    4. Powierzchnia matrycy (najlepiej FF: Sony a900 ;) [BTW: zupełnie nie
    wiem po co DPReview w najnowszej recenzji wyciągnęło właśnie a900 do
    porównywania z nowym 5D. Chyba tylko żeby stagnacja Canona na jego tle
    wyglądała jak najlepiej, wedle zasady: "zawsze prowadzaj się z
    najbrzydszą koleżanką!" - na ISO6400: masakra, nawet matryca 4/3 z Oly
    OM-D {z powierzchnią prawie 4 razy mniejszą!} to dla flagowego produktu
    Sony już za wysokie progi...] :)))

    (oczywiście wynik w jpg-ach, nie wiem do czego można dojść rzeźbą w
    rawach, ale porzeźb tu człowieku 100~1000 rawów "na wieczór" będąc w
    gościnie - a kilka razy w roku jest przecież taka sytuacja).
    98. Jasność obiektywu.
    99. Stabilizacja.

    b). ze statywu:

    1. Max. czas otwarcia migawki (bo ścierwo marketowe może mieć np. 2-4 sek. max.!)
    2. Gwint statywu. ;)
    3. Powierzchnia matrycy.
    4. Rawy.

    ??? A coś więcej?

    1. Sugeruję szeroki kąt + ew. jasne szkło. Zoom jak najmniejszy.

    1. Dobry obiektyw = sample testowe z sieci.
    2. Zoom jak najmniejszy. Najlepiej stałka. :)

    Jak dobrym?

    Jeśli jesteś ekstremistą, to zainteresuj się przynajmniej, jaką
    metodą działa ColorChecker Passport, np. z pluginem do Lightrooma.

    Teoretycznie są witryny, gdzie testy obejmują tablice kolorystyczne
    w kontrolowanych warunkach (np.: http://www.ephotozine.com/reviews ),
    a DxO mierzy ważną dla tych wymagań tonalność
    (http://www.dxomark.com/index.php/eng/Cameras/Camera
    -Sensor-Ratings/List-view ).
    Tylko że raczej nikt nie mierzy towaru z supermarketu...

    Bo jeśli "na oko", to wystarczą sample, np. stąd:
    http://pl.pixel-peeper.com/

    O żadnym nie słyszałem absolutnie niczego dobrego/złego i tylko
    aż jestem w podziwie, do jakich numeracji doszli już producenci
    wypuszczając kolejne modele "toczka w toczkę". :))
    Może są już "R2-D2" lub "C-3PO"? ;-)

    Np.: na grupach cytuj pod postem, bo inaczej robisz kaszankę...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-05-24 14:14:36
    Od: ws <l...@g...com>

    zapytanie może i nielubiane, ale po prostu może jest ktoś kto się bawił
    tymi aparatami;

  • 5. Data: 2012-05-24 15:42:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "ws" <l...@g...com> wrote:
    > zapytanie może i nielubiane, ale po prostu może jest ktoś kto się
    > bawił tymi aparatami;

    Uparcie łamiąc netykietę nie licz na wiele. Szkoda trudu.

    1. Pisanie nad treścią.

    2. Niekasowanie zbędnych cytatów.

    [mr.]

  • 6. Data: 2012-05-24 15:49:51
    Od: ws <l...@g...com>

    > 1. Pisanie nad treścią.
    >
    > 2. Niekasowanie zbędnych cytatów.

    Dziękuję za pouczenie :)
    Dopiero zaczynam żeglowanie po forach;

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2012-05-24 15:55:07
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 24-05-2012 15:49, ws pisze:

    > Dziękuję za pouczenie :)
    > Dopiero zaczynam żeglowanie po forach;

    To akurat wody grup dyskusyjnych ;)

    T.

  • 8. Data: 2012-05-24 16:53:40
    Od: ws <l...@g...com>

    :)

  • 9. Data: 2012-05-24 22:48:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ws pisze tak:

    > Dopiero zaczynam żeglowanie po forach

    to też obelga ;)

    --
    Piter

  • 10. Data: 2012-05-27 00:25:08
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    W dniu 24.05.2012 22:48, PiteR pisze:

    > to też obelga;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Forum_dyskusyjne

    Nie napisał "webforum" czy "phpbb". Ja tam zawsze uważałem, że grupy
    usenet czy też kanały irc były formą forum od zawsze... Zaraz tam obelga. :P

    --
    P,
    M.