  • 31. Data: 2014-12-13 22:47:57
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-)

    A kamery nie trzeba?

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 32. Data: 2014-12-13 23:43:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a):

    > Tomasz Pyra pisze:
    > [..]
    >
    > Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    > rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

    Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
    jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
    aucie laptopa za parę tysięcy ;)

  • 33. Data: 2014-12-14 00:28:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która
    > jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w
    > aucie laptopa za parę tysięcy ;)

    A samochodu nie obawiasz się zostawić na noc? wart chyba troszkę więcej
    niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostęp? Laptopy za kilka
    tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z
    procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około
    tysiacza kosztowała chyba.

  • 34. Data: 2014-12-14 10:18:39
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze:

    > moduły...
    > a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
    > wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
    > - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
    No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów
    gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

    > hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    > rozruchu...
    To byś odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu
    pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy
    - to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi
    kabel od rozrusznika do aku...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 35. Data: 2014-12-14 12:21:31
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze:

    > No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów
    > gaśnie natychmiast (jakieś 1-2s po) zamknięciu auta (pilotem).

    wnioskuję że po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkę obok gałki)

> [...]
    > pobór jest znaczy, spadek napięcia też, jakby pobór był znacznie większy
    > - to by w ogóle ci wszystko zdychało. Pamiętaj że tam jednak dość długi

    no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
    ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
    się to najbardziej prawdopodobne

    Łukasz

  • 36. Data: 2014-12-14 13:52:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:

    > no i właśnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i
    > ok godzinnym postoju ciężko kręcił, jeszcze to sprawdzę ale wydaje mi
    > się to najbardziej prawdopodobne

    dodam jeszcze że rozrusznikiem kręcę tylko raz, jak słabo zaczyna kręcić
    to doładowuję aku i jakiś czas jest spokój - ale może po prostu coś tam
    się przywiesza i potrzebuje dużo więcej prądu na rozruch - dlatego
    doładowanie pomaga?
    rozrusznik w tym aucie działa automatycznie tzn. przekręcam i puszczam
    kluczyk, a on kręci tyle czasu ile mu się chce :)

    Łukasz

  • 37. Data: 2014-12-14 14:44:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-12-14 00:28, Użytkownik AlexY napisał:

> [...]
    > tysięcy nie mają portu szeregowego, do tego używa się zabytku za 50zł z
    > procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około

    Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
    robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
    bez sensu.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2014-12-14 14:50:22
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    RadoslawF pisze:
    [..]
    > Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii więc cała kombinacja
    > robiona aby zmierzyć pobór przez auto i laptop jest cokolwiek
    > bez sensu.

    Ten za parę tysiaków też nocy nie wytrzyma.

  • 39. Data: 2014-12-14 16:15:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message

    > Jeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1%
    > to pokażą z dokł. ok. 1%

    Nie, musisz zsumować błąd jaki wprowadza sam przekładnik prądowy,
    np. jego dokładność to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% błędu.

  • 40. Data: 2014-12-14 16:25:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AlexY" <a...@i...pl> wrote in message news:m6h64f$3nd$2@dont-email.me...
    > Tomasz Pyra pisze:
    > [..]
    >
    > Miernik z portem szeregowym i jakieś laptopopodobne urządzenie
    > rejestrujące dane byłoby mniejszą armatą na taką muchę :)

    O tym samym pomyslałem...
    Ale czasem ma się tylko armatę pod ręką a mucha dokucza ;-)