  • 41. Data: 2013-07-06 11:26:28
    Temat: Re: pojemność a moc
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 04 Jul 2013 22:19:43 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Problem w tym że ta nie jest wolnossąca.
    > A u tego producenta benzyna 1.6 miała 102 konie a od trzech lat
    > oferują 1390cm3 mającą 122 konie.

    Postep. Kiedys z 1.6 wyciskali 75KM.
    A z 1.8 150 - co kto lubi :-)

    J.

  • 42. Data: 2013-07-06 11:32:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2013 19:37:48 +0200, Tomek napisał(a):

    > fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
    > da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

    Jak to w ogole w benzynowym T/FSI wyglada - sa dwa wtryskiwacze, do
    dolotu i do cylindra, czy tylko jeden bezposredni ?

    Wiec jak to sie gazuje - doklada nowe do kolektora ?

    J.

  • 43. Data: 2013-07-06 11:34:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Jul 2013 22:45:36 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Dnia Thu, 4 Jul 2013 08:03:13 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    > Raczej zwróć uwagę na to że przez 13 lat samochody trochę utyły.
    > Dziś 120KM to już nie jest jakiś szał - ta skoda ma 9.8s do setki.

    > 9.8s do setki przy masie 1250kg + kierowca.
    > Jak dopakujesz jeszcze 250kg, no to się zrobi ze 12s do setki.
    > To już Ty musisz ocenić czy to jeszcze jazda czy już nie.
    > Na pewno bez porównania lepiej niż 70KM Seatem, jaki by to nie był model :)

    Szczegolnie ze seat tez dopakowany 250 kg i tez juz nie jest lekki :-)

    J.

  • 44. Data: 2013-07-06 11:46:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 06 Jul 2013 01:48:03 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Ale to się za chwilę odbije na nich - cena auta będzie szybciej spadać,

    Ale ponieważ samochody z wiekiem tanieją, no to ten spadek ceny raczej
    nigdy nie dogoni tego co trzeba by było dołożyć przy zakupie.

    To o czym mówisz miałoby miejsce gdyby działała taka zasada że nowe
    samochody to loteria, więc byłyby tanie. A po okresie kiedy samochód
    zasłynie z trwałości i niezawodności, na rynku wtórnym płaconoby za nie
    więcej niż w salonie za nowe :-)

  • 45. Data: 2013-07-06 12:38:00
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-07-06 11:18, RadoslawF pisze:

    > Może i optymistycznie ale mimo wszystko liczę na to że producenci
    > w dalszym ciągu będą dbać o różne grupy klientów. Jak na razie
    > masowe wciskanie wysilonych silniczków o małej pojemności
    > dotyczy głównie modeli najtańszych.

    Mondeo z 1.0 ecoboost, Octavia z 1.2tsi czy Peugeot 508 z 1.6thp to
    raczej najtańsze auta nie są. Praktycznie ostatnim bastionem dużych
    pojemności, są marki premium i samochody sportowe.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 46. Data: 2013-07-06 12:56:37
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 06 Jul 2013 12:38:00 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    >Praktycznie ostatnim bastionem dużych
    > pojemności, są marki premium i samochody sportowe.

    Na podstawie Allegro:

    Nowe, rocznik 2012 i 2013, silnik benzynowy od 2.0 w gore, cena do 80 tys.

    Chevrolety Captiva i Malibu 2,4 oraz Laguna 2.0.
    Przy 90 tys. dochodzi jeszcze jakas Nissan Kaszka, Mazda, jakas Kia i Grand
    Vitara.

    Poza tym NIC.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 47. Data: 2013-07-06 13:40:50
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 06.07.2013 00:46, Tomasz Pyra pisze:
    > Dać to więc się da.
    > I to dało się już kilkanaście lat temu.
    > Dziś się powinno udawać jeszcze lepiej.

    Jednego z moich Cee'dów dokręciłem do 271kkm zanim sprzedałem (w tym
    roku), a wielu wróżyło, że ten silnik nie dożyje 200kkm. Drugi niestety
    dożył tylko 157 zanim blacha się "pogięła". Obydwa z LPG. Btw. ten drugi
    jeździ, okazało się, że komuś opłaciło się mu poprostować blachy, ale
    nie wiem ile teraz ma przebiegu.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 48. Data: 2013-07-06 14:02:00
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-07-06 08:55, Maciek pisze:

    > Bo pojawil sie trend do wymieniania wszystkiego na nowe nie jak stare sie
    > zepsuje, tylko jak wyjdzie z mody, jak w telezakupach pokaza lepsze albo
    > jak sasied sobie kupi. Trend skrzetnie podsycany przez marketingowcow chyba
    > kazdej branzy.
    >
    > Mozna zadac sobie pytanie, czy ta moda kiedykolwiek wygasnie. Ja sie w nia
    > nigdy nie wpisalem, nie tylko jesli chodzi o samochody.

    Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)

  • 49. Data: 2013-07-06 14:30:55
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 06.07.2013 14:02, scobowski pisze:
    > Nie stać Cię i dorabiasz do tego ideologię :)

    A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy,
    ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3
    latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 50. Data: 2013-07-06 14:45:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 06 Jul 2013 14:30:55 +0200, anacron napisał(a):

    > A mnie nie stać na szukanie przez pół roku porządnego auta. Kupuję nowy,
    > ale tylko dlatego, że kilkukrotne podeście do znalezienia uczciwego 2-3
    > latka zaowocowały jedynie zbiorem frustracji.

    Myślę że dać to by się dało ale jakby się okazało że cena równie uczciwa
    jak samochód to okolice 80% ceny nowego, no to się znowu robi bez sensu.