  • 1. Data: 2013-07-04 17:03:13
    Temat: pojemność a moc
    Od: s...@g...com

    Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze....
    Ale do rzeczy jestem na kupnie auta.
    Teraz 13 letni seat 1400 cm3 ~70 KM
    chce wymienić na skode octavie kombii
    patrze
    i patrze
    ta sama pojemność 1400 cm3 i 122 KM.

    I powiem szczerze że nie wiem co robić.

    W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
    to nawet ja zauważałem że to mało.
    W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
    Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

    Czyli czy dla rodziny 2+2+ pieluchy rowery i co tam jeszcze żona wymyśli
    ma te 122 kucyków sens ?

    Jazda większość miasto. + 2 razy w miesiącu trasa : 2x100km
    Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie wyprzedzać
    traktory i co wolniejsze ciężarówki.
    Szukać większego silnika

  • 2. Data: 2013-07-04 17:12:16
    Temat: Re: pojemność a moc
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >to nawet ja zauważałem że to mało.
    >W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.
    >Pytanie czy to kucyki czy pełnokrwiste araby?

    Silnik 1.4 TSI. T jak turbo. Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje
    te kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.

    Na pewno lepsze niz 70 KM

    SI ... to juz nie wiem. Dawniej bylo FSI, co znaczylo: nie bedziesz
    jezdzil na gazie.
    Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...

    >Styl wyrosłem z szaleństw na drodze ale chciałbym w miarę bezpiecznie
    >wyprzedzać traktory i co wolniejsze ciężarówki.
    >Szukać większego silnika

    Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed
    wyprzedzaniem :-)

    J.

  • 3. Data: 2013-07-04 17:12:58
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    <s...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > W seacie z 1400 cm3 na pokładzie jak wszyscy wsiedli,
    > to nawet ja zauważałem że to mało.
    > W skodzie z tych samych cm3 jest już 122 koni.

    122KM powinno od biedy starczyć choć do komfortowego poruszania się ja bym
    celował w okolice 170KM rozumiem że kupujesz nowe auto ? bo jak nie to bym brał
    jakieś niezajechane 1.9TDI i robił program u dobrego tunera.

    Pzdr
    Piotrek

  • 4. Data: 2013-07-04 17:29:50
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...
    > Chyba nie trzeba. Najwyzej sobie wyrobisz nawyk redukcji przed wyprzedzaniem

    ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi się w
    trymiga jak to mówią

    Pzdr
    Piotrek

  • 5. Data: 2013-07-04 18:34:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-04 17:12, Użytkownik J.F napisał:

    > Silnik 1.4 TSI. T jak turbo. Co tak w ogolnosci troche deprecjonuje te
    > kucyki, ale moze VW zmniejszyl turbo-dziure.
    >
    > Na pewno lepsze niz 70 KM

    Na pewno mocniejsze, prawdopodobnie bardziej awaryjne
    i może nie lubić LPG. Ale generalnie to teraz jest taki trend.
    Lepiej to niż litrowy silnik o mocy 100 koni jaki oferuje
    np. Ford Tourneo Connect.

    ps. Jeśli wątkotwórca nastawia się na ciąganie przyczep to
    lepiej niech poszuka czegoś z silnikiem starszego typu.

    Ja bym w tej pojemności poszukał jednak czegoś mającego
    tylko 100 koni.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2013-07-04 19:03:58
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 04.07.2013 17:03, s...@g...com pisze:
    > Przyznaje w samochodzie to koło umie zmienić a i to nie zawsze....
> [...]

    Jeśli mowa o benzynie miałem w Cee'd 1,4 109KM ze zmiennymi fazami
    rozrządu i na trasie nie raz i nie dwa ludzie na CB nie mogli uwierzyć,
    że to tylko 1,4. Zbierało się to całkiem całkiem, jak nie miało się
    niedowładu prawej ręki i prawej nogi.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 7. Data: 2013-07-04 19:07:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup
    >ja bym tego nie brał jakoś nie ufam takim małym bzyczkom... zatrybi
    >się w trymiga jak to mówią

    A ja niemieckim firmom ufam.
    Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
    paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.

    J.

  • 8. Data: 2013-07-04 19:26:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-07-04 19:07, J.F pisze:
    > Użytkownik "X-Man" napisał w wiadomości grup
    >
    > A ja niemieckim firmom ufam.

    A ja nie. Od wielu lat.

    > Ktos w tego VW wsiadl, wcisnal gaz do podlogi i puscil dopiero jak sie
    > paliwo skonczylo. I tak przez tysiace km.

    Co widać ładnie w rankingu awaryjności i całkowitym przekonstruowaniu
    tych silników.

  • 9. Data: 2013-07-04 19:37:48
    Od: "Tomek" <c...@k...pl>

> [...]
    > jezdzil na gazie.
    > Ale jesli i tak nie zamierzales gazowac ...

    fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
    da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

  • 10. Data: 2013-07-04 21:00:51
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Tomek" <c...@k...pl> napisał w wiadomości

    > fsi mozna smialo gazowac, kozysta z tych samych wtryskow
    > da sie zrobic jest drozsze i pali paliwo

    I dlatego mało kto to gazuje bo zwyczajnie się to nie opłaca. Jeżeli od
    ostatanie razu nic się nie zmieniło to: praca silnika na obrotach jałowych jest
    realizowana wyłącznie na benzynie a powyżej 3k rpm dotryskuje benzyne do gazu
    więc efekt końcowy jest LPG+ileś litrów PB na 100 km. Robi test na gazeo.pl i
    wyszło im, że to się finansowo nie opłaca.

    --
    pozdrawiam
    kml