  • 21. Data: 2015-01-07 12:55:35
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-07 12:45, masti wrote:

    > a masz jakiekolwiek realne dane? Bo na podstawie założeń to wszystko
    > można udowodnić

    Nie - nie mam. Szacuje. Jeśli uważasz, że gdzieś się mylę, to będę
    wdzięczny za pokazanie palcem gdzie i dlaczego.

    Shrek.

  • 22. Data: 2015-01-07 12:57:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:

    > O ile wiem, to w tym przypadku autostrada zostala wybudowana za prywatne
    > pieniadze, wiec ja sie tam nie dziwie, ze musi sie zwrocic, a nawet
    > przyniesc zysk.
    >
    > Zmartwienie kierowcow zadne - wlasciciel autostrady ustala stawki, a
    > kierowcy placa lub omijaja :-)

    Wydaje mi się, że umowa jest tak skonstruowana, że nawet jak omijają, to
    też płacą, tyle że przez budżet:P

    Shrek.

  • 23. Data: 2015-01-07 13:33:56
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:

    > O ile wiem, to w tym przypadku autostrada zostala wybudowana za prywatne
    > pieniadze, wiec ja sie tam nie dziwie, ze musi sie zwrocic, a nawet
    > przyniesc zysk.

    Zgadza sie, ale nie zmienia to faktu ze tlumaczenie tym kierowcom zmiany
    ceny jest dosc zabawne. Nic, tylko zaplakac nad biednym losem
    operatora, ktory musi splacac kredyt i ktorego trzeba wesprzec
    dodatkowymi oplatami.

    Niech go sobie skonsoliduje albo przeniesie sie z nim do innego banku ;P

    Ps. nie wiem jak to wyglada IRL ale czytalem glosy ze przejazd tym
    odcinkiem potrafi kosztowac juz wiecej niz wypalone paliwo.

    --

    memento lorem ipsum

  • 24. Data: 2015-01-07 14:17:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, January 7, 2015, 8:58:19 AM, you wrote:

> [...]
    zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
    ty-na-jej-budowe
    > Jestes pewny ?

    Jestem.

    > Niemal panstwowy bank
    > https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/kredyty-i-
    pozyczki/mini-ratka/pozyczka-na-dowolny-cel/
    > oprocentowanie istotnie 11.99%, tylko RRSO jakos dziwnie 26%.
    > Ale to i tak postep, bo niedawno bylo cos 33%.

    Tzw. ,,ubezpieczenie" działa :( Dlatego nie należy brać miniratek
    obciążonych reklamami w TV ale cichutki i spokojny kredycik w mBanku,
    który będzie znacznie tańszy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-01-07 14:32:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-07 09:03, J.F. wrote:

    > Ale akurat na tych odcinkach chyba tak nie ma - to jedne z pierwszych, i
    > tam byly czysto biznesowe zasady.
    > Tylko ze rzad kredyt poreczyl, wiec jak AW s.a. zbankrutuje, to i tak
    > podatnicy zaplaca :-)

    Były tak czyste, że prezesem Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad,
    był twórca Autostady Wielkoposkiej, który zresztą po podpisaniu koncesji
    znów zamienił się stołakami;)

    Shrek.

  • 26. Data: 2015-01-07 14:38:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Były tak czyste, że prezesem Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad, był
    > twórca Autostady Wielkoposkiej, który zresztą po podpisaniu koncesji znów
    > zamienił się stołakami;)

    Czysty przypadek. :))

    Założę się też, że nie jest to sprzeczne z żadnym przepisem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2015-01-07 15:16:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Nie - nie mam. Szacuje. Jeśli uważasz, że gdzieś się mylę, to będę
    > wdzięczny za pokazanie palcem gdzie i dlaczego.

    właśnie nie wiem. dlatego też bym chętnie zobaczył jakieś realne dane.
    choćby przybliżone.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2015-01-07 15:18:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-07 09:03, J.F. wrote:

    >Były tak czyste, że prezesem Agencji Budowy i Eksploatacji Autostrad,
    >był twórca Autostady Wielkoposkiej, który zresztą po podpisaniu
    >koncesji znów zamienił się stołakami;)

    Przynajmniej wiadomo ze fachowiec na stanowisku :-)

    Ale nie, on z ABiEA przeszedl do AW i zaczal budowac :-)

    Tak czy inaczej, co by nie myslec zlego o Kulczyku, tym razem zebral
    pieniadze sam i 150 km autostrady wybudowal.
    I na stawki w zasadzie nie ma co narzekac, skoro rzad nie chce sie
    dolozyc.

    J.

  • 29. Data: 2015-01-07 15:24:54
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2015-01-07, o godz. 14:16:00
    masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > właśnie nie wiem. dlatego też bym chętnie zobaczył jakieś realne dane.
    > choćby przybliżone.

    Mogę popytać u jednego z większych wykonawców ale OZI (Osobowe Źródło
    Informacji ;-) ) dostępne będzie po weekendzie.

    Zdrówko

  • 30. Data: 2015-01-07 15:57:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-01-07 08:52, J.F. wrote:

> [...]
    >zmiany ceny jest dosc zabawne. Nic, tylko zaplakac nad biednym losem
    >operatora, ktory musi splacac kredyt i ktorego trzeba wesprzec

    No wiesz, gdyby to miala byc prawda, to i plakac trzeba ... nad soba,
    ze sie autostrad nie doczekamy.
    Albo nad soba, ze durnie bylismy, nie myslelismy na kogo glowowalismy
    :-)

> [...]
    >Ps. nie wiem jak to wyglada IRL ale czytalem glosy ze przejazd tym
    >odcinkiem potrafi kosztowac juz wiecej niz wypalone paliwo.

    Ale to wina taniej ropy i niskiej akcyzy :-)

    Owszem, jak tak policzyc ... z PPO Lądek (k/konina) do PPO Nagradowice
    (k/Poznania), 57 km,
    powiedzmy 3.42 litra oszczednym dieslem (6/100), 15.40 pln jesli po
    4.50.
    A na obu PPO razem 32 zl. A teraz ma byc wiecej..

    Ale jesli policzyc z wezla Konin do wezla Poznan wsch, to wychodzi tej
    austrady 86km, i wydaje mi sie ze zbudowanej nadal za pieniadze
    Kulczyka, w tej samej cenie.
    Nadal diesel tanszy, o ile sie znajdzie tak oszczedne auto i/lub
    kierowce :-)

    Ile teraz LPG kosztuje ? bo nawet te 86km przy 8/100 i 2.60/litr to
    17.90 ... no ale kto powiedzial, ze droga ma byc tansza niz paliwo ?
    W koncu w normalnym paliwie wiecej podatkow niz paliwa, a podatnicy
    nie protestuja :-)

    J.