  • 11. Data: 2015-01-07 09:07:07
    Temat: Re: podwyzka na A2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 Jan 2015 02:13:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > A nie zmieniły się jakieś maksymalne dopuszczalne stawki?

    Napisali "po uzgodnieniach" ... ale chyba nie ma maksymalnych.

    > Bo inaczej to by znaczyło że wcześniej opłata była niższa niż maksymalna
    > stawka, a to by było dziwne - chyba że ktoś coś inaczej pozaokrąglał :)

    J.

  • 12. Data: 2015-01-07 09:12:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2015 11:24:09 +0100, Shrek napisał(a):
    > Zawsze się zastanawiałem - ile będzie kosztować dobudowanie trzeciego
    > pasa potem, w porównaniu do budowy od razu - przecież obiekty
    > inżynieryjne są podobno i tak robione na trzy pas, miejsce na trzeci pas
    > tez od razu rezerwowane... wychodzi na to, że "zaoszczędzono" koszty
    > samej podbudowy i asfaltu - ile to procent całej inwestycji? Nie mówiąc
    > już o "kosztach społecznych" czyli burdelu przez co najmniej rok (za 13
    > kilometrów). Gdzie jak gdzie, ale tam gdzie autostrada robi za obwodnice
    > trzeba było budować trzy pasy od razu.

    O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
    baraki, ochrona itp.

    Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?

    J.

  • 13. Data: 2015-01-07 09:13:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Jan 2015 11:15:23 +0100, Trybun napisał(a):
> [...]
    zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
    ty-na-jej-budowe
    > Prawie wszystko drożeje (mimo pieprzenia czynników rządowych o deflacji
    > panującej w RP), a więc dlaczego by przejazdy miały nie podrożeć...

    Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
    A te to nie wiem czy zdrozaly ...

    J.

  • 14. Data: 2015-01-07 09:37:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-07 09:12, J.F. wrote:

    > O ile pamietam to A2 polowa kosztow w ogole byla "niedrogowa" - tzn
    > baraki, ochrona itp.
    >
    > Ale ... dwupasowa dla nas za droga, bylibysmy zadowoleni z 3 pasow ?

    Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
    że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
    10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
    autostrady - warto było?

    Shrek.

  • 15. Data: 2015-01-07 10:13:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, January 7, 2015, 9:13:49 AM, you wrote:

> [...]
    zejazd-autostroda-a2-trzeba-splacic-kredyt-zaciagnie
    ty-na-jej-budowe
    > Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.

    Od dłuższego czasu kredyty tanieją. Ale to dotyczy kredytów
    konsumenckich, dla których jest ograniczenie oprocentowania - obecnie
    do 12% rocznie. Kredyty inwestycyjne mogą się rządzić całkiem innymi
    zasadami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2015-01-07 10:47:41
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-01-07 09:13, J.F. wrote:

    > Nie mowie nie, ale tu akurat mowa o splacie kredytow.
    > A te to nie wiem czy zdrozaly ...

    A czy to jest zmartwienie kierowcow, ze ktos za mozliwosc ich dojenia
    musi splacac kredyt? Jak sie powaznie podejmuje jakas inwestycje, to
    sie zabezpiecza jej finansowanie uwzgledniajac wszystkie scenariusze,
    a nie kombinuje jak tu potem urwac gdzies indziej.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2015-01-07 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

> [...]
    > że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
    > 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy

    Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

  • 18. Data: 2015-01-07 12:25:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
    > 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy

    Z punktu widzenia podatników lepiej byłoby zrobić 3 pasy od początku. Z
    punktu widzenia urzędników, polityków, firm budowlanych, agencji
    doradzających, biur projektowych, ekologów, agencji ochrony, firm
    cateringowych, radców prawnych itd. lepiej jest to samo poprawiać po kilka
    razy. Można zarobić kilka razy. :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2015-01-07 12:28:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-01-07 11:59, Budzik wrote:

    > Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.

    No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale
    zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
    administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i
    podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.

    cena dodatkowego pasa = 0.33*0.3 = jakieś 10% wartości inwestycji.

    A teraz trzeba od początku, papiery, łapówki, więcej ekranów, zamknąć
    jeden pas (organizację ruchu zaprojektować, zatwierdzić), przetarg
    zrobić, front robót od początku zorganizować, stare barierki
    zdemontować, zutylizować, nowe postawić... O burdelu na autostradzie nie
    wspominając.

    Myślę, że spokojnie wyjdzie pięć razy drożej niż położyć jedną trzecią
    asflatu więcej, jak było wszystko rozgrzebane, logistyka zorganizowana i
    wykonawcy na miejscu.

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-01-07 12:45:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

> [...]
    > zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
    > administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i

    a masz jakiekolwiek realne dane? Bo na podstawie założeń to wszystko
    można udowodnić

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?