-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: podwyzka na A2
Date: Wed, 07 Jan 2015 12:28:30 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 27
Message-ID: <m8j58q$4si$1@node1.news.atman.pl>
References: <c...@4...net>
<m8ga5b$2vf$2@usenet.news.interia.pl> <m8gd46$67b$1@node1.news.atman.pl>
<1rutztak4jspu.1nkgf5n3rax2r$.dlg@40tude.net>
<m8ir8b$3fa$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1420630106 5010 83.142.198.226 (7 Jan 2015 11:28:26 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Jan 2015 11:28:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.6.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2553909
[ ukryj nagłówki ]On 2015-01-07 11:59, Budzik wrote:
>> Ale w jako obwodnica Poznania to lokalnie ona darmowa jest. Mi wychodzi,
>> że zaoszczędzenie z powodu budowy dwóch pasów zamiast trzech to gdzieś
>> 10%. A teraz to będzie kosztować z pięc razy więcej niż w czasie budowy
>> autostrady - warto było?
>>
> Jeżeli Twoje szacunki są własciwie to oczywiście masz 100% rację.
No to policzmy - bazowo - jeden pas więcej podraża inwestycję o 33%. Ale
zakładam, że wykup ziemi, obiekty inżynieryjne, prace ziemne procedury
administracyjne, ekrany, łapówki;) stanowią 70% ceny - sam asfalt i
podbudowa 30% - brzmi prawdopodobnie.
cena dodatkowego pasa = 0.33*0.3 = jakieś 10% wartości inwestycji.
A teraz trzeba od początku, papiery, łapówki, więcej ekranów, zamknąć
jeden pas (organizację ruchu zaprojektować, zatwierdzić), przetarg
zrobić, front robót od początku zorganizować, stare barierki
zdemontować, zutylizować, nowe postawić... O burdelu na autostradzie nie
wspominając.
Myślę, że spokojnie wyjdzie pięć razy drożej niż położyć jedną trzecią
asflatu więcej, jak było wszystko rozgrzebane, logistyka zorganizowana i
wykonawcy na miejscu.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.01.15 12:45 masti
- 07.01.15 08:52 J.F.
- 07.01.15 12:55 Shrek
- 07.01.15 12:57 Shrek
- 07.01.15 08:58 J.F.
- 07.01.15 09:03 J.F.
- 07.01.15 13:33 elmer radi radisson
- 07.01.15 14:17 RoMan Mandziejewicz
- 07.01.15 14:32 Shrek
- 07.01.15 14:38 yabba
- 07.01.15 15:16 masti
- 07.01.15 15:18 J.F.
- 07.01.15 15:24 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 07.01.15 15:57 J.F.
- 07.01.15 17:23 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=