  • 1. Data: 2010-07-06 22:16:50
    Temat: płyta startuje i zaraz się wyłącza
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witajcie,

    Otrzymałem komputer PC z Gigabyte GA-K8NE z problemami. Nie uruchamiał
    się lub uruchamiał się raz na X włączeń. Przestudiowałem wujka google'a
    i inne, wywnioskowałem, że płyta główna może być uszkodzona.
    Została zakupiona nowa płyta (niestety też Socket 754) - Asrock
    K8N68PV i po zamontowaniu procesora sytuacja wygląda tak, że płyta
    startuje (wentylator kręci) za sekundę zatrzymuje się i znów startuje.
    Mam do dyspozycji dwa zasilacze, płytę uruchamiałem w obudowie i bez,
    bez żadnych kart, ramu, cały czas to samo. Nie mam do dyspozycji
    drugiego procesora i nie wiem, czy to wina procesora (w końcu poprzednia
    płyta też zachowywała się "inaczej"), czy może mam takiego pecha, że
    nowa płyta przyjechała uszkodzona (zakup na allegro - ale nowa)..

    Może jakieś sugestie, co począć?

    Pozdr,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-07-06 22:35:51
    Temat: Re: płyta startuje i zaraz się wyłącza
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachowywała się "inaczej"), czy może mam takiego pecha, że nowa płyta
    > przyjechała uszkodzona (zakup na allegro - ale nowa)..

    Jakie masz te zasilacze? :)

  • 3. Data: 2010-07-07 06:37:32
    Od: "Sailor" <s...@s...pl>

> [...]
    > zachowywała się "inaczej"), czy może mam takiego pecha, że nowa płyta
    > przyjechała uszkodzona (zakup na allegro - ale nowa)..
    Ja bym stawial na zasilacz. Moze oba sa za slabe, albo jak nie sa nowe to
    moga byc uszkodzone.
    Drugie trafienie to napiecie w sieci - sprawdzil bym czy na bank ma MINIMUM
    220-230V.
    Mialem podobne objawy ale po godzinie pracy. Probowalem 3 zasilacze (stare)
    i dopiero po zalozeniu _nowego_ objawy minely.

  • 4. Data: 2010-07-07 07:26:17
    Od: RD <r...@g...com1>

    Santana pisze:

    > Jakie masz te zasilacze? :)

    Pracujący wcześniej to FEEL-350ATX, a więc.. wiadomo ;)
    Podmieniałem na kupionego dawniej (nie używanego) ModeCom ATX-300GT(PF)

    Ten drugi nie ma 24pin do podłączenia w płytę, a 20pin. Ten pierwszy ma
    24pin, niemniej na obu ten sam objaw.

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 5. Data: 2010-07-07 10:00:42
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

> [...]
    > Podmieniałem na kupionego dawniej (nie używanego) ModeCom ATX-300GT(PF)
    >
    > Ten drugi nie ma 24pin do podłączenia w płytę, a 20pin. Ten pierwszy ma

    No to załatw porządny zasilacz i sprawdź jeszcze raz. Objawy typowo
    "zasilaczowe" więc od tego IMHO trzeba zacząć.