-
11. Data: 2015-05-18 22:49:10
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Artur Miller <n...@n...com>
W dniu 2015-05-18 o 17:52, Icek pisze:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8
>
>
> Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
> jest dla niego wilcza przysługa.
oh... to już Żyrinowski powiedział... "być może będzie musiało zginąć 20
tys ludzi po to, zeby pozostałe 20 milionów żyło spokojnie."
a co z babciami co parami dyskutują co było u proboszcza dzisiaj,
myslicielami z telefonem, spacerowiczami, ktorzy sobie stoją przy
przejściu jak widły w gnoju tylko dlatego, ze mają taką ochotę? moze i
pieszych trzeba zdyscyplinować, ze jak nie chce przełazić, to niech
spi**dala od przejścia?
no nie, nie da się. juz widzę jak sumienny, prawilny kierowca zatrzyma
się bo babcie gadają przy przejściu... i stoi, bo cholera wie czy babcie
sie ruszą czy nie.
@
-
12. Data: 2015-05-18 23:00:43
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>> Oczywiście że jest.
>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.
>
> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>
A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
negatywny efekt wskazuje Cavallino.
bart
-
13. Data: 2015-05-18 23:01:30
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
news:mjdii6$tnp$2@node1.news.atman.pl...
> On 2015-05-18 22:25, Liwiusz wrote:
>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>> Oczywiście że jest.
>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
>>> pojazdów.
>>
>> Bo to nie jest dobra analogia
>
> Oczywioście że nie - chyba że przyjąć, że nad osobówkami pierwszeństwo
> mają tiry a nadpierwszeństwo tramwaje.
>
Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".
bart
-
14. Data: 2015-05-18 23:05:43
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>> Oczywiście że jest.
>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.
>>
>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>>
>
> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
--
Liwiusz
-
15. Data: 2015-05-18 23:15:31
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>> wiadomości
>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>>> Oczywiście że jest.
>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
>>>> pojazdów.
>>>
>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>>>
>>
>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
>
> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
>
Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o pojedynczych
pociagach i o tysiacach samochodow.
bart
-
16. Data: 2015-05-18 23:23:17
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2015-05-18 o 23:15, bartosz pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>>> wiadomości
>>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>>>> Oczywiście że jest.
>>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
>>>>> pojazdów.
>>>>
>>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
>>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>>>>
>>>
>>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska predkoscia? -
>>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
>>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
>>
>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
>>
>
> Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o pojedynczych
> pociagach i o tysiacach samochodow.
Tu nie ma efektu skali.
--
Liwiusz
-
17. Data: 2015-05-18 23:27:15
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: "bartosz" <b...@w...pl>
Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:mjdl88$i8k$1@node2.news.atman.pl...
>W dniu 2015-05-18 o 23:15, bartosz pisze:
>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>> wiadomości
>> news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl...
>>> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
>>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>>>> wiadomości
>>>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>>>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>>>>> Oczywiście że jest.
>>>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>>>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
>>>>>> pojazdów.
>>>>>
>>>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
>>>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>>>>>
>>>>
>>>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska
>>>> predkoscia? -
>>>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
>>>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
>>>
>>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
>>>
>>
>> Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o
>> pojedynczych
>> pociagach i o tysiacach samochodow.
>
> Tu nie ma efektu skali.
>
Jest i to nawet dwuplaszczyznowy - ale sprobuj uzasadnic swoja opinie, a
potem ja wskaze obie plaszczyzny.
bart
-
18. Data: 2015-05-18 23:33:14
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2015-05-18 o 23:27, bartosz pisze:
> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:mjdl88$i8k$1@node2.news.atman.pl...
>> W dniu 2015-05-18 o 23:15, bartosz pisze:
>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>>> wiadomości
>>> news:mjdk7b$gsq$1@node2.news.atman.pl...
>>>> W dniu 2015-05-18 o 23:00, bartosz pisze:
>>>>> Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
>>>>> wiadomości
>>>>> news:mjdhs4$ehs$2@node2.news.atman.pl...
>>>>>> W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:
>>>>>>> Oczywiście że jest.
>>>>>>> Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
>>>>>>> zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i
>>>>>>> pojazdów.
>>>>>>
>>>>>> Bo to nie jest dobra analogia - ustępowanie przez pociąg powodowałoby,
>>>>>> że musiałby jeździć z absurdalnie niską prędkością.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> A co by sie stalo, gdyby pociag jechal z absurdalnie niska
>>>>> predkoscia? -
>>>>> zapewne spadlaby jego efektywnosc jako srodka transportu. I na taki sam
>>>>> negatywny efekt wskazuje Cavallino.
>>>>
>>>> Spadek efektywności samochodu i pociągu nie jest taki sam.
>>>>
>>>
>>> Jednostkowo - owszem, ale dochodzi efekt skali: mowimy wszak o
>>> pojedynczych
>>> pociagach i o tysiacach samochodow.
>>
>> Tu nie ma efektu skali.
>>
>
> Jest i to nawet dwuplaszczyznowy - ale sprobuj uzasadnic swoja opinie, a
> potem ja wskaze obie plaszczyzny.
Samochód ustępując pojedzie kilka % czasu dłużej. A pociąg... pewnie już
szybciej byłoby rowerem ;)
--
Liwiusz
-
19. Data: 2015-05-18 23:45:01
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-05-18 23:01, bartosz wrote:
>> Oczywio?cie ?e nie - chyba ?e przyj?ae, ?e nad osobówkami pierwszenstwo
>> maj? tiry a nadpierwszenstwo tramwaje.
>>
>
> Wszak tramwaje maja "nadpierwszenstwo".
Nie zawsze.
Shrek.
-
20. Data: 2015-05-18 23:47:12
Temat: Re: pieszy vs osobówka
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2015-05-18 22:49, Artur Miller wrote:
> no nie, nie da się. juz widzę jak sumienny, prawilny kierowca zatrzyma
> się bo babcie gadają przy przejściu... i stoi, bo cholera wie czy babcie
> sie ruszą czy nie.
A jak często ci się zdarza, że pieszy nie przechodzi - mi raz na kwartał
- ciekawostka z serii "człowiek pogryzł psa". Naprawdę nie ma co szukać
problemów, gdzie ich nie ma.
Shrek.