    From: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: pieszy idący poboczem
    Date: Fri, 03 Dec 2010 09:15:43 +0100

    On 02.12.2010 20:57, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

    > Jest obowiązek używania lampek przez rowerzystów i co? I dupa, masa
    > batmanów się szlaja nocami po wsiach. Po co dowalać kolejny przepis?
    > Wystarczy egzekwować obowiązek świecenia lampkami - świecące lampki
    > wystarczą aby dojrzeć rowerzystę.

    No i dokładnie, zwłaszcza ze większość świateł tylnych to migające
    czerwone diody elektroluminescencyjne - miganie jasno wskazuje
    rowerzystę, łatwo go odróżnić od otoczenia.

    Zanim wprowadzi się kolejny przepis, którego przestrzegać będzie jeszcze
    mniej osób, warto zmusić? zachęcić? zmotywować? policję żeby zamiast
    wciskać kolejne kamizelki i opaski zaczęła od elementów wymaganych
    prawnie, których wielu nie posiada... Metodą kijko-marchewkową, tj.
    akcja uświadamiająca (wraz z rozdawaniem które policja wielbi) i mandaty.
    Choć wiem, że bardziej medialna jest kamizelka z napisem w stylu
    "buziaczki dla cudnej policji" to umówmy się - oświetlenie jest jednak
    ważniejsze i wymagane!

    No ale jeśli ostatnio przedstawicielka policji rozpatrując wypadek w
    którym brałem udział zadała mi błyskotliwe pytanie "a nie mógł Pan
    jechać chodnikiem?" to nie wiem czy mogę wymagać czegokolwiek od tej
    instytucji...