  • 31. Data: 2019-06-27 14:43:05
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:096c9387-bd8d-44a4-955f-68674e264569@go
    oglegroups.com...
    >--I nie pisac w gazetach "Sejm uchwalil pierwszentwo pieszego" :-P
    >mlode pokolenie gazet nie czyta, jezdza po swiecie i widza ze mozna
    >inaczej, opor jest bezcelowy, zmiany wprowadzi dobra zmiana albo
    >kolejna zmiana :-)

    Jezdza po swiecie samochodami, i wiedza co ich wk* :-P
    Raczej wymien nowe pokolenie warszawiakow "po co samochod, metro
    lepsze" :-)

    Tylko ze przy metrze sa przejscia ze swiatlami, i trzeba poczekac :-P

    J.

  • 32. Data: 2019-06-27 20:13:00
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-06-27 12:14, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup

    > No i jeszcze mozna zbudowac kladki na jezdnia lub pod jezdnia.
    > Niestety - w opinii mojego UM "piesi nie lubia schodzic pod ziemie".
    > I wymalowali pasy.
    >
    > Bo ze nie lubia wchodzic na kladki to rozumiem - tez nie lubie :-)

    CHodnik na innym poziomie niż ulica to taki duży problem?

  • 33. Data: 2019-06-27 21:12:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2019 o 23:00, J.F. pisze:

    > Na chodniku.

    Znaczy, że co? Na chodniku ma ustąpić pierwszeństwa kierowcy? Chodnika w
    to nie mieszajmy, bo w kwestii pierwszeństwa nie ma nic do rzeczy - nie
    tam następuje przecinanie kierunków ruchu. Ponadto żadna "nieciągłość
    krawężnika" tu nie występuje - dopóki pieszy jest na chodniku ma
    pierwszeństwo przed samochodami na chodniku. Jak jest na przejściu ma
    pierwszeństwo przed tymi na jezdni. Twierdzenie, że pieszy nie ma
    pierwszeństwa w którymkolwiek momencie jest tu znacznym uproszeczeniem,
    które niestety spora część kierowców bierze na serio.

    > Bo jak juz jest na przejsciu ... chcialbys stac i czekac na luke przed
    > kazdym pasem, czy trzeba czekac na luke na wszystkich 4 pasach ?

    A gdzie tak wyczytałeś? ;)
    > Jak idzie chodnikiem wzdluz jezdni, to nie wiadomo czy zechce skrecic
    > w przejscie czy nie ..
    > A jak idzie z glebi terenu ... to moze go nie widac. No i jak szeroko
    > chcesz patrzec ?

    Odpwiem przewrotnie - czy uważasz Polaków za naród genetycznych debili,
    którzy nie potrafiliby sobie poradzić z codziennymi sprawami bez
    problemu ogarnianymi przez zachodnich sąsiadów (nawet jeśli to jest
    Turek, wyrwany z kultury drogowej podobnej do naszej)? No więc jeśli nie
    uważasz, że jesteśmy znacząco głupsi, to odpowiem prosto - mamy sobie
    radzić jak inni.

    BTW - tak naprawdę nie chodzi o rzekomo nieodgadnione zamiary pieszych
    nadciągających do przejścia:P

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2019-06-27 21:13:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 08:44, WS pisze:

    > No nie, bo wejscie gdy pojazd jest "w sensownej odleglosci" czyli moze zatrzymac
    sie bez zwijania asfaltu jest calkowicie dopuszczalne, a ewidentnie jest to nie
    ustapienie pierwszenstwa.

    Niestety nie dla wszystkich ten zapis jest jasny. Dla sporej części
    "zakaz wtargiwania" oznacza "ustąp pierwszeństwa" a konieczność zdjęcia
    nogi z gazu "wtargnięcie, a w zasadzie wymuszenie".

    --
    Shrek

  • 35. Data: 2019-06-27 21:18:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 12:07, J.F. pisze:

    > Jest w szkole "wychowanie komunikacyjne".
    > Tylko trzeba na nim powiedziec "zatrzymujemy sie na chodniku i patrzymy
    > czy nie jedzie jakis samochod", a nie - "macie pierwszenstwo to musza
    > was przepuscic" :-P

    Przecież dokładnie to się dzieciom do głowy w szkołach tłucze. Skąd
    macie takie bzdury że "huuurrra mamy pierwszeństwo to napieramy!" Dalej
    uczą "lewo, prawo, jeszcze raz lewo"

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2019-06-27 21:19:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 14:43, J.F. pisze:

    > Jezdza po swiecie samochodami, i wiedza co ich wk* :-P
    > Raczej wymien nowe pokolenie warszawiakow "po co samochod, metro lepsze"
    > :-)

    Eee tam jeśli piejesz do mnie to "najbardziej mnie teraz wkurwia u
    młodzieży to że już więcej do niej nie należę":P

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2019-06-27 21:26:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.06.2019 o 23:04, s...@g...com pisze:

    > Jak to naprawic?
    > Nie da sie. Znaczy sie da ale albo jedna grupa bedzie miala przekichane albo druga.
    Gdyby dało się tak zobaczyć jak radzą sobie liderzy pod względem
    bezpieczeństwa...

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2019-06-27 22:10:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Przecież dokładnie to się dzieciom do głowy w szkołach tłucze. Skąd
    >macie takie bzdury że "huuurrra mamy pierwszeństwo to napieramy!"
    >Dalej uczą "lewo, prawo, jeszcze raz lewo"

    Skoro sie zatrzymujecie i rozgladacie, to co za problem poczekac
    jeszcze ze trzy sekundy az samochod przejedzie ?

    J.

  • 39. Data: 2019-06-27 22:20:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 22:10, J.F. pisze:

    > Skoro sie zatrzymujecie i rozgladacie, to co za problem poczekac jeszcze
    > ze trzy sekundy az samochod przejedzie ?

    Pewnie w tym, że za tym jedzie następny. A drugi jest taki, że mamy
    naprawdę chujowe statystyki i trzeba się za to w końcu wziąć. Nie da się
    pominąć w tych rozważaniach korelacji między quasipierwszeństwem a
    trupami. Na koniec - prawo (zwłaszcza w kwestii pierwszeństwa) powinno
    być jasne - a nie że masz w ułamku sekundy określić kto ma
    pierwszeństwo, a potem okazuje się, że dwuinstancyjny sąd głowi się nad
    tym trzy czy cztery lata. Kim jest kierowca czy pieszy, żeby być
    madrzejszy od sądu który ocenia to potem z perspektywy klimatyzowanej
    sali bez presji czasu? Więc ma być prosto - albo ma pierwszeństwo albo
    nie ma - a nie ma chyba że coś jedzie, wtedy to chuj w zasadzie wie.
    Więc trzeba wybrać między modelem europejskim a azjatyckim i tyle.

    --
    Shrek

  • 40. Data: 2019-06-27 22:45:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Pewnie w tym, że za tym jedzie następny.

    A to widzisz ... 10 kierowcow ma stanac, zeby 1 pieszego przepuscic ?

    Gdzie tu sens, gdzie logika ?

    > A drugi jest taki, że mamy naprawdę chujowe statystyki i trzeba się
    > za to w końcu wziąć. Nie da się

    A po co ? Nie sa te statystyki az tak bardzo złe. Ginie 3 tys ... ale
    co to jest w 40mln narodzie :-P

    Szwedzi tez zastopowali z Vision Zero .. czyzby obywatele nie chcieli
    az tak wolno jezdzic ?

    >pominąć w tych rozważaniach korelacji między quasipierwszeństwem a
    >trupami.

    o, to mozna przeanalizowac glebiej.

> [...]
    >jasne - a nie że masz w ułamku sekundy określić kto ma pierwszeństwo,
    >a potem okazuje się, że dwuinstancyjny sąd głowi się nad tym trzy czy

    No, dlatego mamy jasne - pieszy ma stanac na chodniku, rozejrzec sie i
    poczekac, aby nie wejsc bezposrednio pod pojazd :-P

    >Więc trzeba wybrać między modelem europejskim a azjatyckim i tyle.

    https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4
    https://www.youtube.com/watch?v=pG1x1dIEwCo

    I nie ma zadnych wypadkow !

    J.