  • 41. Data: 2019-06-27 23:11:50
    Temat: Re: pierwszenstwo pieszego
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-06-26 07:18, J.F. wrote:
    > Mozna tez zakazac przechodzenia ze smartfonem w reku :-P

    O - to by bylo dobre!

    Skoro mozna rozne nierealizowalne durnoty nakazywac kierowcom to czemu
    nie pieszym?

    --
    mk4

  • 42. Data: 2019-06-28 06:50:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 22:45, J.F. pisze:

    > A to widzisz ... 10 kierowcow ma stanac, zeby 1 pieszego przepuscic ?

    Skoro ma pierwszeństwo - tak.

    > Gdzie tu sens, gdzie logika ?

    Bez sensu to jest jak "ma pierwszeństwo" oznacza w istocie "jest
    obowiązany ustąpić pierweszeństwa (jeśli akurat coś jedzie)".

    > A po co ? Nie sa te statystyki az tak bardzo złe.

    Są tragiczne w porównaniu do sąsiadów.

    > o, to mozna przeanalizowac glebiej.

    No to analizuj.

    > https://www.youtube.com/watch?v=1ZupwFOhjl4
    > https://www.youtube.com/watch?v=pG1x1dIEwCo
    >
    > I nie ma zadnych wypadkow !
    Wiki twierdzi, że ponad 2,5 raza więcej niż u nas.

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2019-06-28 07:16:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 27.06.2019 o 08:44, p...@g...com pisze:
    > --Bo jeśli wchodzi z marszu to często ginie.
    >
    > Tylko na Węgrzech i w Rumunii jest tak samo.

    No i jeszcze w Wielkiej Brytanii ;)

    W innych krajach UE piesi są zdecydowanie bardziej uprzywilejowani. W
    Niemczech, Austrii czy Belgii pieszy ma pierwszeństwo już na chodniku,
    jeśli wyraźnie daje sygnały, że ma zamiar z niego skorzystać. W Norwegii
    i we Francji prawo jest jeszcze bardziej restrykcyjne i nakazuje
    zatrzymanie samochodu przed przejściem, nawet jeśli stojący przy nim
    pieszy nie wygląda na zainteresowanego wejściem na zebrę. Trudno
    wyobrazić sobie takie rozwiązanie w Polsce, gdzie kultura jazdy jest
    zupełnie inna.

    A w UK jako pieszy musisz chwilę poczekać nawet jak jesteś 'na przejściu
    dla pieszych', ale jako pieszemu w ogóle nie utrudniało mi to przejścia,
    a jako kierowcy... na początku przeżyłem szok, bo nagle zauważyłem
    pieszych którzy się rozglądają przed wejściem na drogę ;)
    Chociaż może też żyję w dziwnej części wyspy, bo tu jak pojawia się
    ograniczenie np. z 70 do 50mph na autostradzie, to nikt nie zwalnia nie
    widząc realnej przyczyny (a fotoradarów na czas ograniczeń też w tej
    części nie widuję)

    Lukasz

  • 44. Data: 2019-06-28 10:01:02
    Od: p...@g...com

    2419,prezydent-sieradza-potracil-na-parkingu-79-latk
    e-i-odjechal.html#a=66&c=159&s=BoxNewsLink

    podobno prawy i sprawiedliwy :-)

  • 45. Data: 2019-06-28 10:13:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,249
    42419,prezydent-sieradza-potracil-na-parkingu-79-lat
    ke-i-odjechal.html#a=66&c=159&s=BoxNewsLink
    >podobno prawy i sprawiedliwy :-)

    A film jest ?
    Bez filmu nie ma co oceniac :-)

    Ale ... skoro skonczylo sie na mandacie, to staruszka nie odniosla
    obrazen, wiec potracenie bylo minimalne.

    J.

  • 46. Data: 2019-06-28 10:42:59
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-28 o 10:13, J.F. pisze:
    > A film jest ?
    > Bez filmu nie ma co oceniac :-)

    A miał prawo jazdy, OC, ważne badania techniczne? Jak by nie miał to
    wiadomo, że niewinny... BPNMSP

    --
    SW3
    ----

  • 47. Data: 2019-06-28 12:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >A miał prawo jazdy, OC, ważne badania techniczne? Jak by nie miał to
    >wiadomo, że niewinny... BPNMSP

    Z tym Najsztubem to ponoc ciekawiej - punkty zlapal, policja mu PJ
    zabrala, staroste powiadomila ... a starosta decyzji nie podjal.

    Wiec ma i nie ma PJ. A raczej ma. Tylko nie w kieszeni.

    J.

  • 48. Data: 2019-06-28 12:54:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, June 28, 2019, 10:13:00 AM, you wrote:

    942419,prezydent-sieradza-potracil-na-parkingu-79-la
    tke-i-odjechal.html#a=66&c=159&s=BoxNewsLink
    > A film jest ?
    > Bez filmu nie ma co oceniac :-)

    Jest ale niedostępny. Gdyby to był ktoś z PO...

    > Ale ... skoro skonczylo sie na mandacie, to staruszka nie odniosla
    > obrazen, wiec potracenie bylo minimalne.

    Ucieczka jest przestępstwem - bez względu na obrażenia ofiary.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 49. Data: 2019-06-28 12:59:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    4942419,prezydent-sieradza-potracil-na-parkingu-79-l
    atke-i-odjechal.html#a=66&c=159&s=BoxNewsLink

    >Jest ale niedostępny. Gdyby to był ktoś z PO...

    >Ucieczka jest przestępstwem - bez względu na obrażenia ofiary.

    Na jakiej podstawie prawnej ?

    Ale ja do czego innego zmierzam - skoro minimalne, to moze i mogl nie
    zauwazyc.

    J.

  • 50. Data: 2019-06-28 14:32:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 27.06.2019 o 08:44, WS pisze:

    >Niestety nie dla wszystkich ten zapis jest jasny. Dla sporej części
    >"zakaz wtargiwania" oznacza "ustąp pierwszeństwa"

    Bo w sumie tak to trzeba traktowac.

    >a konieczność zdjęcia nogi z gazu "wtargnięcie, a w zasadzie
    >wymuszenie".

    Nikt do pieszego nie bedzie mial pretensji jesli wymusi zdjecie nogi z
    gazu.
    A nawet ostre hamowanie.

    Tylko pieszy musi sobie zdawac sprawe, ze takie wchodzenie kiedys zle
    sie dla niego skonczy :-)

    I statystyki zamiast sie polepszyc, to sie pogorsza :-)

    J.