    From: "A2" <q...@q...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Re: pierwszeństwo na skrzyżowaniu
    Date: Tue, 8 Feb 2011 09:48:01 +0100
    <ii8vu5$u4p$1@usenet.news.interia.pl> <ii90if$ib3$1@news.onet.pl>
    <ii90qv$vkm$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@l...institute.com>
    <ii91iu$18s$1@usenet.news.interia.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <ii91sl$1oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <1vycxaakd43g4$.dlg@lepper.institute.com> <4d480de9$1@news.home.net.pl>
    <1...@l...institute.com> <4d481123$1@news.home.net.pl>
    <3jh8cyrihk7g$.dlg@lepper.institute.com>
    <4d481620$0$2487$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii95iu$7np$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d481f15$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii982e$bn4$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d482c36$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ii9bn5$hda$1@usenet.news.interia.pl>
    <4d483732$0$2456$65785112@news.neostrada.pl>
    <iib5bt$cv0$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1102072145450.2676@quad>

    > Albo Ciebie jest trudno zrozumieć, albo piszesz... coś dziwnego.
    >
    > Otóż problemem Polski jest nadmiar skrzyżowań z pierwszeństwem narzuconym
    > znakami i niczym nie uzasadnione *oczekiwanie*, że kolejne skrzyżowanie
    > będzie (również) oznakowane.

    Nie, nie chodzi mi absolutnie o to. Kolejne skrzyżowania na drodze z
    pierwszeństwem nie muszą być oznakowane przez D-1, A-6. Chodzi mi o to, że
    droga z pierwszeństwem gdzieś się zaczyna i gdzieś się kończy. Skoro na
    jednym skrzyżowaniu stwierdzasz, że jest droga z pierwszeństwem, to na
    kolejnym skrzyżowaniu jest również droga z pierwszeństwem (o ile nie została
    odpowiednimi znakami odwołana). Przecież właśnie nie przed każdym
    skrzyżowaniem stoi D-1 lub A-6 a mimo to pierwszeństwo jest ustalone.

    > Przypomnę: mowa o skrzyżowaniu (poprzednim) oznakowanym A-1, a *nie*
    > o skrzyżowaniu oznakowanym D-1!

    A-1? Ale o co chodzi?

    > Niebieski (a o nim była mowa) *NIE* ma D-1!

    Nie wiem czy czytałeś cały wątek, być może nie. Pisałem w nim wcześniej, że
    hipoteczny pojazd mógł jechać tą drogą z pierwszeństwem (oznakowaną D-1),
    przejechać to skrzyżowanie i zawrócić (nie opuszczając ani na moment tej
    drogi). W tym wątku zadałem dość dziwaczne (celowo) pytanie czy jakaś droga
    w jednym kierunku może być z pierwszeństwem a w kierunku przeciwnym nie?
    Pytania te jak na razie są bez odpowiedzi. Zauważ jednak, że ta ulica z
    obrazka (Stefczyka) jest drogą z pierwszeństwem (stoi znak D-1 przed
    skrzyżowaniem z Sikorskiego, widać go od strony południowej).

    > Może to pomyliłeś i Cię dziwi?
    > "Jakaś droga była podporządkowana" - *jedna*. Tak pisał R2z.

    Skoro jest droga podporządkowana, to siłą rzeczy jest też droga z
    pierwszeństwem. A droga z pierwszeństwem gdzieś się zaczyna i gdzieś kończy.

    > A można przez indukcję?
    > Jeśli, jak sugerujesz, przejechanie przez skrzyżowanie z pierwszeństwem
    > wymuszonym znakami wymaga, aby również kolejne skrzyżowanie było
    > oznakowane co do pierszeństwa, to ponieważ każdy z nas może wskazać co
    > najmniej jedno skrzyżowanie oznakowane, a drogi publiczne się łączą,
    > należy oczekiwać że w .pl nie ma skrzyżowań równorzędnych w ogóle.
    > Czy to Cię zadowala? ;)

    Błąd w rozumowaniu, są też znaki odwołujące drogę z pierwszeństwem.

    > Jakie, oczekujesz przepisu: "jeśli przejechałeś przez skrzyżowanie
    > na którym pierszeństwo regulowane jest znakami, to następne
    > skrzyżowanie też musi mieć pierwszeństwo regulowane znakami"?
    > Być może w formie nakazu dla stawiaczy znaków rzecz jasna :)
    >
    > Jak mamy wykazać, że NIE MA takiego przepisu?
    > Linkiem do sejm.gov.pl? :D

    Już wyżej to wyjaśniłem: nie chodzi o obowiązek oznaczania każdego
    skrzyżowania. Chodzi o definicję drogi z pierwszeństwem.