  • 21. Data: 2011-09-04 20:55:26
    Temat: Re: [piatkowo] urodzony kierowca
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/j40gjf$s67$1@mx1.inte
    rnetia.pl
    *Ghost* napisał(-a):

    > A kto ocenia co jest g... a co dziecinstwo?

    Bezpośrednio zainteresowany, z perspektywy czasu

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2011-09-05 09:10:46
    Od: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>

    Dnia Sun, 04 Sep 2011 11:34:48 +0200, nadir napisał(a):

    > Eee tam od razu Asperger, po prostu - młoda mam uczyła się znaków do
    > egzaminu na prawo jazdy z dzieckiem przy cycku, a że dzieci chłonne są
    > "wiedzy" jak gąbka, to sobie dzieciak znaki przyswoił.
    > Może być też tak, że jednak rodzice mają coś z deklem i zamiast bajek
    > czytają dziecku rozporządzeni o znakach drogowych.

    Niestety - bardzo duże prawdopodobieństwo, chyba że rodzice sobie
    wytresowali dziecko. Na podstawie filmu trudno powiedzieć, co jest bardziej
    prawdopodobne.

    Bardzo duża wiedza w wybranej, zwykle wąskiej dziedzinie, zdobyta wyraźnie
    wcześniej niż normalnie, przy braku porównywalnego rozwoju w innych
    dziedzinach jest silną wskazówką. Gdyby dziecko sprawniej mówiło, lub
    zachowywało się w sposób bardziej dojrzały, niż wynika to z jego wieku,
    syndrom Aspergera byłby mało prawdopodobny.

    UWAGA: Syndrom Aspergera nie koniecznie jest upośledzeniem w popularnym
    znaczeniu tego słowa. Większość ludzi z SA normalnie funkcjonuje w
    społeczeństwie, często osiągając sukcesy, zwłaszcza w naukach technicznych.
    Znaczne nasilenie objawów syndromu Aspergera, zbliżające się do klasycznego
    autyzmu, może rzeczywiście być "upośledzeniem" - utrudniać bądź
    uniemożliwiać normalne, samodzielne życie. Problemem ludzi z tym
    schorzeniem nie jest niska inteligencja, lecz kłopoty z kontaktami
    społecznymi.

  • 23. Data: 2011-09-06 09:32:18
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Powód do zastanawiania się to mógłby być jak powiedzmy sześcioletnie
    > dziecko będzie żywo zafascynowane tylko i wyłącznie znakami drogowymi.

    np. mamusia uczy się do egzaminu na PJ a rónoczesnie musi zajmować się
    dzieckiem.

  • 24. Data: 2011-09-07 18:11:34
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Myjk wrote:

    > Fri, 2 Sep 2011 22:10:19 +0200, Big Jack

    > Sąsiadki syn w wieku 2,5 roku rozpoznawał wszystkie
    > marki samochodów. Nawet Musso! Byłem w ciężkim szoku. ;)

    Niektóre dzieci tak mają.
    Mój siostrzeniec w podobnym wieku rozpoznawał samochody z profilu,
    kiedyś tak staliśmy i patrzyliśmy na równolegle zaparkowane auta i
    za koleją wymieniał - pomylił się dopiero na Zondzie - stwierdził
    że to Ferrari ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 25. Data: 2011-09-07 18:16:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 04/09/2011 14:11, venioo wrote:

    > a pozniej zapisza na gre na skrzypcach, pianinie, basen, taniec, 3
    > jezyki obce i dzieciak bedzie mial g.. a nie dziecinstwo... :|

    Raczej będzie mieć pasje, szansę na rozwinięcie talentu i perspektywy na
    przyszłość ciekwsze, niż wspominanie wiszenia na trzepaku przy flaszcze
    czystej.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 26. Data: 2011-09-07 18:17:54
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 05/09/2011 08:10, Raf :-) wrote:

> [...]
    > zachowywało się w sposób bardziej dojrzały, niż wynika to z jego wieku,
    > syndrom Aspergera byłby mało prawdopodobny.

    Teściową coś w krzyżu łupie, pomógłbyś zdiagnozować?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 27. Data: 2011-09-07 18:18:44
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 02/09/2011 22:21, Myjk wrote:
    > Fri, 2 Sep 2011 22:10:19 +0200, Big Jack

    > Sąsiadki syn w wieku 2,5 roku rozpoznawał wszystkie
    > marki samochodów. Nawet Musso! Byłem w ciężkim szoku. ;)

    Phi, młoda mająć coś koło 1.5 roku subaru i porsche po dźwięku poznała,
    zanim jeszcze zobaczyła. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 28. Data: 2011-09-07 22:33:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *kamil* napisał(-a):

    > Teściową coś w krzyżu łupie, pomógłbyś zdiagnozować?

    Ja sobie pozwolę. Hexenschuss

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 29. Data: 2011-09-07 22:36:40
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-07 22:33, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    zeta.pl

    > Ja sobie pozwolę. Hexenschuss

    E tam, gila dostała abo dylerii, a nie tam jakiś heksenszus ;)
    iech ino uważa coby jej sie blazy na paluchach nie porobily ;)

    --
    venioo
    GG:198909