-
1. Data: 2011-10-21 11:46:54
Temat: pendrive - niedostępne pliki
Od: Szyk <s...@o...pl>
Witam
W tym roku kupiłem pendrive na usb2. Jest to transcend jetflash 16GB (a
tak na prawdę tylko 15GB). Mój system to płyta na VIA KM400 i Windows 7.
Obecnie chciałem wykonać kopię zapasową tego pendrive i natknąłem się na
problem z kopiowaniem plików. Gdy dochodzi do pewnego pliku (jest kilka
takich pliczków ale skupię się na jednym) prędkość odczytu spada, nic
się nie dzieje przez chwile i zgłasza błąd:
"Określone miejsce docelowe nie istnieje. Może być nim lokalizacja
sieciowa w trybie ofline albo pusta stacja dysków CD lub DVD. Sprawdź
lokalizacje i spróbuj ponownie."
[[[ Jest to raczej bez sensowny komunikat, bo mi się wydaje że problem
leży w dysku źródłowym a nie docelowym. ]]]
Pod tym komunikatem mam przycisk "Próbuj ponownie" ale klikanie go nic
nie daje i trzeba anulować.
Po anulowaniu dysk flash znika z systemu i trzeba go wyciągnąć z gniazda
usb i ponownie wsadzić.
Po ponownym wsadzeniu system widzi pendrive ale ten plik dalej nie daje
się kopiować. By się do niego dobrać trzeba zapuścić skandisk - i choć
nie wykrywa on błędów to można skopiować ten plik który wcześniej
sprawiał problemy.
O ile pamiętam to tego dysku nie formatowałem sam tylko używam go
takiego jakiego dostałem w sklepie. Czy zatem powinienem go sformatować?
Czy może takie zachowanie daje podstawy do reklamacji? Tylko raczej nie
chciałbym im dawać moich plików a nie wiem czy po ponownym założeniu
partycji i na innych plikach problem będzie do zaobserwowania czy nie.
Bo przed oddaniem do serwisu celem całkowitego skasowania moich plików
bym musiał usunąć i założyć nową partycję.
z góry dzięki
Szyk
-
2. Data: 2011-10-21 12:19:45
Temat: Re: pendrive - niedostępne pliki
Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
>
> Czy może takie zachowanie daje podstawy do reklamacji? Tylko raczej nie
> chciałbym im dawać moich plików a nie wiem czy po ponownym założeniu
> partycji i na innych plikach problem będzie do zaobserwowania czy nie.
> Bo przed oddaniem do serwisu celem całkowitego skasowania moich plików
> bym musiał usunąć i założyć nową partycję.
Podstawą do reklamacji jest generalnie sprzęt niezgodny z umową, a to co
opisujesz, to zachowanie systemu operacyjnego (czort wie co jest w
systemie operacyjnym i z jakich komponentow sklada sie
komputer/notebook). Nie wykluczam jakiegos problemu w samym pendrive,
ale moze byc cos nie tak z USB. Oddac zawsze mozesz, ale reklamacja moze
byc nieuznana, dlatego warto przynajmniej sprawdzic sprzet (a nie system
operacyjny ;))
Przeskanuj pendrive sektor po sektorze (np. przy pomocy hdtune) - pokaze
Ci nawet sektory, do ktorych dostep jest wolniejszy. Jezeli powstana
problemy. Probuj do skutku skopiowac pliki, sformatuj pen'a (zapis do
wszystkich sektorow) i do reklamacji
--
Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/