  • 41. Data: 2014-11-12 09:50:08
    Temat: Re: parkowanie prostopadłe
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    Wednesday, November 12, 2014, 2:27:16 AM, you wrote:

    > Dobra znalazłem. Pies mu morde lizał.
    > Znak D-18 plus tabliczka T-30f. Jeśli takie coś stoi to tabliczki wbite
    > dodatkowo i pisane słownie "parkować przodem do budynku"

    Jasne. Najlepiej to całą litanię napisać. I potem nikt tego nie będzie
    czytał.

    > (bez D-18) to powtórzenia.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Znak_T-30f.svg

    ,,tabliczka wskazująca postój całego pojazdu na jezdni prostopadle do
    krawężnika"
    Nic nie ma o parkowaniu przodem.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Tabliczki_do_znaków_dro
    gowych

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2014-11-12 10:21:06
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-09, o godz. 22:13:44
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > Bo jak ktoś ma w dupie, żeby nie smrodzić komuś w okno, to ten ktoś
    > komu smrodzisz może mieć potem w dupie, ze chcesz mieć ładną
    > blacharkę.

    Nie zawsze ma w dupie - często takie tabliczki wiszą od wielu lat choć
    nie mają sensu. Zastanawiam się np. po co takie tabliczki o parkowaniu
    przodem do budynku wiszą na dwóch budynkach koło mnie gdzie na parterze
    jest ściana z wyprowadzonymi "kominami" wentylacyjnymi z podziemnego
    garażu a wyższe piętra są nadwieszone nad parkingiem także to w którą
    stronę stoi samochód nie ma najmniejszego znaczenia. A lepiej się tam
    parkuje tyłem do budynku bo uliczka dość ruchliwa (dojazd do sporej
    szkoły) i po prostu bezpieczniej jest ruszać z parkingu przodem do
    ulicy bo widoczność przy wyjeżdżaniu lepsza.

    Zdrówko

  • 43. Data: 2014-11-12 11:33:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    Hello J.F.,
    >Jasne. I żadnych możliwości egzekwowania.

    A takie tam "pojazdy nieprawidlowo zaparkowane beda odholowywane na
    koszt wlasciciela pojazdu" ?

    >Nigdy nie było.

    A sie myslisz
    http://www.drogi.com/akty_prawne/du99_59_623.shtml

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 24 stycznia 1986 r.

    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych.
    zm.: Dz.U.99.59.623

    Na podstawie art. 11 ust. 2, art. 15 ust. 3, art. 37 ust. 3, art. 40
    ust. 7 oraz art. 47 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach
    publicznych (Dz. U. Nr 14, poz. 60) zarządza się, co następuje:

    § 36. Na drogach wewnętrznych zabrania się:
    1) utrzymywania silnika na obrotach w czasie postoju pojazdu przez
    okres przekraczający 1 minutę,

    2) parkowania w taki sposób, aby tył pojazdu był skierowany w stronę
    okien budynku, chyba że tablice porządkowe wskazują inaczej.

    P.S.

    § 37. 1. Na drogach wewnętrznych znak "zakaz ruchu w obu kierunkach"
    nie dotyczy:

    1) pojazdów Policji i służb miejskich w czasie wykonywania obowiązków
    służbowych,

    2) rowerzystów,

    3) pojazdów wymienionych na tablicy porządkowej,

    4) pojazdów w wypadkach szczególnych, np. przewiezienie chorego,
    przeprowadzka itp.

    Z tym ze na sejmowej stronie ma status "uznany za uchylony".

    6.html

    >Nawet parkując przodem można nie zauważyć - to nie znak drogowy a
    >reklam nie czytam.

    Reklama to jedno, ale jak wjezdzasz przodem, to widok na sciane masz
    znakomity (z 2-3 miejsc), jak tylem, to moze latwo byc w niewidoczym
    miejscu.

    J.

  • 44. Data: 2014-11-12 12:12:34
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-12, o godz. 11:33:41
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Hello J.F.,
    >
    > A takie tam "pojazdy nieprawidlowo zaparkowane beda odholowywane na
    > koszt wlasciciela pojazdu" ?

    To musi być w regulaminie parkingu o ile jest prywatny. W mojej okolicy
    (Al. KEN na warszawskim Ursynowie) w ten sposób jedna wspólnota
    zwalczyła ludzi nagminnie zastawiających im wjazd na podwórko i do
    garaży. Uchwalili regulamin, wywiesili tablice z nim w
    "newralgicznych" miejscach i po kilku dniach automagicznie zniknął
    problem z parkującymi we wjeździe. W regulaminie uchwalili że ochrona
    ma prawo założyć na ich terenie blokadę niestosującym się do tegoż. Po
    czym ochrona dostała blokady na koło. Nie dostała klucza do blokady
    więc po założeniu nie mogła jej zdjąć. W regulaminie zawarto że blokada
    będzie zdjęta przez pracownika administracji po wpłaceniu w kasie
    zarządu kary w wysokości OIDP 300PLN za każdy dzień nieuprawnionego.
    Mogli sobie pozwolić na to bo mieli drugi wjazd od sąsiedniej ulicy o
    którym postronni nie wiedzieli.

    > Reklama to jedno, ale jak wjezdzasz przodem, to widok na sciane masz
    > znakomity (z 2-3 miejsc), jak tylem, to moze latwo byc w niewidoczym
    > miejscu.

    Ja np. wolę parkować tyłem - przy wyjeździe po prostu masz lepszy
    widok. Zresztą jakiś miesiąc temu matka koleżanki mojej Młodej na moich
    oczach potraciła chłopaka który jej podjechał pod bagażnik w chwili
    wyjeżdżania z zatoki. W lusterkach nie miała szansy go zauważyć do
    chwili potrącenia. mam to nagrane z kamerki - jechałem akurat tak że
    widziałem całą kolizję. Gdyby stała tyłem do ściany budynku do kolizji
    raczej by nie doszło.

    Zdrówko

  • 45. Data: 2014-11-12 12:30:54
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

> [...]
    > zarządu kary w wysokości OIDP 300PLN za każdy dzień nieuprawnionego.
    > Mogli sobie pozwolić na to bo mieli drugi wjazd od sąsiedniej ulicy o

    Dla przypomnienia bo było po wielokroć: takie samowolne blokowanie jest
    nielegalne i jak się trafi świadomy kierowca to wygra znacznie więcej niż
    300zł które wyda zgodnie z regulaminem (jeśli w ogóle wyda).

    Z punktu widzenia prawa założenie takiej blokady jest takim samym
    wykroczeniem jak urwanie komuś koła bo "czyni przedmiot niezdatnym do
    użytku" (czy jakoś tak to brzmi w przepisach).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2014-11-12 12:58:08
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-12, o godz. 12:30:54
    "Ergie" <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wykroczeniem jak urwanie komuś koła bo "czyni przedmiot niezdatnym do
    > użytku" (czy jakoś tak to brzmi w przepisach).

    O ile samo założenie blokady jest nielegalne to regulamin został
    skonstruowany w ten sposób że nie to jest opłata za wykroczenie, tylko
    za przechowanie auta. W sumie przez lata widziałem blokadę założoną 2-3
    razy - sądzę że widoczny regulamin dość skutecznie odstrasza
    chętnych. Z tego co widzę to dotychczas nie znalazł się chyba nikt na
    tyle zdesperowany by się sądzić tam za założenie blokady a zlikwidowano
    problem parkowania we wjeździe co było nagminne.

    Inna sprawa że parkowanie w najdziwniejszy sposób to nasza specjalność.
    Mieszkam przy ulicy na której wprowadzono zakaz parkowania poza
    zatokami i powieszono znaki pozwalające na wyholowanie aut. Do tej pory
    ulica była traktowana jako wygodny parking przy stacji metra. Często
    nie było nawet miejsca na przejazd jednego pojazdu a to typowa ulica na
    polskim osiedlu w dużym mieście - dojazd do kilkuset mieszkań.I od
    początku lipca nie ma właściwie dnia bym nie widział wyholowywanego
    pojazdu. No i parkowanie na styk na długości może 20-30m z jednej
    strony gdzie znak jest dalej od skrzyżowania. A na tych 20-30 metrach
    jest przejście, wjazd do budynku i łuk drogi - tak że normalny kierowca
    widzi że jak tam zaparkuje to przeszkadza wszystkim. No ale tam nie
    holują. Najbardziej frustrujące jest że 100 czy 200 metrów dalej można
    w miarę bez problemu zaparkować zgodnie z przepisami. Ale wtedy będzie
    dalej do metra/autobusu. Więc zamiast przejść te 200 metrów lepiej
    zaparkować w bramie, na podjeździe do śmietnika czy wjeździe do
    podziemnego parkingu. Bo jak tylko pół samochodu tarasuje bramę to
    przecież nic się nie dzieje. Albo "z partyzanta" czatować koło szlabanu
    gdzie jest mały parking wewnętrzny dla gości i wjechać na niego za
    innym samochodem.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2014-11-12 13:00:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Wednesday, November 12, 2014, 11:33:41 AM, you wrote:

    > A takie tam "pojazdy nieprawidlowo zaparkowane beda odholowywane na
    > koszt wlasciciela pojazdu" ?

    Sądem poszczuję...

    > A sie myslisz
    > http://www.drogi.com/akty_prawne/du99_59_623.shtml
    > ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    > z dnia 24 stycznia 1986 r.

    Komuna jeszcze.

    [...]

    > Z tym ze na sejmowej stronie ma status "uznany za uchylony".

    Tyle na ten temat.

    >>> http://wiadomosci.wpr24.pl/policja_daje_przyklad;565
    6.html
    > Reklama to jedno, ale jak wjezdzasz przodem, to widok na sciane masz
    > znakomity (z 2-3 miejsc),

    Ale nie mam obowiązku tego czytać.

  • 48. Data: 2014-11-12 13:47:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek "Babcia" Dobosz" napisał w wiadomości grup
    ion...

    > O ile samo założenie blokady jest nielegalne to regulamin został
    > skonstruowany w ten sposób że nie to jest opłata za wykroczenie, tylko
    > za przechowanie auta.

    Opłata może być legalna, ale jedyna droga jej egzekucji (gdy ktoś
    dobrowolnie nie zapłaci jest sąd).

    Opłata za parkowanie na terenie prywatnym a założenie blokady to dwie
    _zupełnie_ różne kwestie. Jeśli regulamin jest ok i wjeżdżający został o nim
    poinformowany to ma obowiązek zapłacić niezależnie od blokady czy jej braku.
    Natomiast założenie blokady powoduje że pokrzywdzony może domagać się
    sporego odszkodowania (za stracony czas, za uszczerbek psychiczny, za
    niemożność korzystania ze swojej własności itd). Jak ma np. małe dzieci
    które wozi do szkoły, albo żonę w ciąży, albo pracę która wymaga dojazdów to
    kwota może pójść w grube tysiące albo dziesiątki tysięcy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 49. Data: 2014-11-12 15:11:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2014 20:42, Poldek pisze:

    > Po uruchomieniu silnika zaczynają z tyłu samochodu wylatywać spaliny.
    > Spaliny są niezdrowe i łanie nie pachną.
    > Chciałbyś, żeby w okno Twojego dziecka leciały spaliny?

    Myślisz, że jak ktoś stanie odwrotnie, to spaliny nie wylatują?

    Albo grzecznie idą w drugą stronę bez względu na kierunek wiatru?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 50. Data: 2014-11-12 15:12:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.11.2014 22:10, ToMasz pisze:

    > to nie o prawo chodzi. jeśli amerykanin, niemiec czy też inny kierowca z
    > cywilizowanego świata chce zaparkować, szuka właściciela i prosi o
    > pozwolenie. Jeśli polak chce zaparkować, patrzy czy niema kolców,
    > słupków i ryje się autem. Tak zostaliśmy wychowani

    ROTFL

    A ty jakiś kontakt z rzeczywistością posiadaszy, czy skupiasz się na
    swojej własnej fantazji?