  • 61. Data: 2014-11-13 12:27:49
    Temat: Re: parkowanie prostopadłe
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    dyskusyjnych:54647711$0$18073$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > A jak tam tez ktos zaparkuje ? :-)

    Ty tak na poważnie czy dla podtrzymania dyskusji?

    A jak parkujesz równolegle to możesz zaparkować za kimś na centymetry gdy
    ten ktoś przed sobą ma pół metra czy nie? Podpowiem: możesz bo go nie
    blokujesz. Natomiast gdy tamten nie ma możliwości wyjazdu do przodu bo sam
    zaparkował na centymetry do poprzednika to nie możesz bo go zablokujesz.
    Podobnie z podwórkiem które ma dwa wjazdy zablokowanie jednego to inny
    ciężar przewinienia niż zablokowanie drugiego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 62. Data: 2014-11-13 13:37:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Ty tak na poważnie czy dla podtrzymania dyskusji?

    Jedno i drugie.

> [...]
    >nie blokujesz. Natomiast gdy tamten nie ma możliwości wyjazdu do
    >przodu bo sam zaparkował na centymetry do poprzednika to nie możesz

    Tu nie Francja, wiec odrzucam wszelkie propozycje mandatu prostym
    stwierdzeniem "miejsca jest tyle, ze tylko d* a nie kierowca nie
    potrafi wyjechac" :-P
    A jak nie zadziala, to moge sie podeprzec unijnym argumentem - jest
    taki przepis i we Francji i w Brukseli nie ma problemu :-)

    >Podobnie z podwórkiem które ma dwa wjazdy zablokowanie jednego to
    >inny ciężar przewinienia niż zablokowanie drugiego.

    Ale kazdy mowi ze jak on parkowal, to drugi wyjazd byl dostepny :-)

    Poza tym moze wlasciciele budynku przewidzieli druga brame do
    parkowania, zablokowanie pierwszej uniemozliwia korzystanie z tych
    miejsc parkingowych :-)

    J.

  • 63. Data: 2014-11-13 14:19:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

> [...]
    > A jak nie zadziala, to moge sie podeprzec unijnym argumentem - jest taki
    > przepis i we Francji i w Brukseli nie ma problemu :-)

    Pytanie jakie usłyszysz brzmi czy pan przyjmuje mandat, a nie jakie masz
    argumenty. Jak nie przyjmujesz to policjant albo SM bierze aparat robi
    zdjęcia i dalej sąd. Praktyka SM w Zabrzu pokazuje że to że Ty twierdzisz że
    Ty byś wyjechał mając 30cm wolnego wcale nie znaczy że wtedy wolno Ci
    zaparkować 30cm od kogoś innego - bo on może mieć mniejsze umiejętności.

    > Ale kazdy mowi ze jak on parkowal, to drugi wyjazd byl dostepny :-)

    I co z tego że sobie mówi? Co najwyżej może sobie dołożyć zarzut składania
    fałszywych zeznań. Sąd to nie przedszkole istotne są _fakty_ a nie
    "mówienie".

    > Poza tym moze wlasciciele budynku przewidzieli druga brame do parkowania,
    > zablokowanie pierwszej uniemozliwia korzystanie z tych miejsc parkingowych
    > :-)

    Dobra, filozofuj sobie dalej beze mnie. Ja napisałem jakie są przepisy i
    tyle.

    Pozdrawiam
    Ergie

    J.

  • 64. Data: 2014-11-13 14:34:06
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    Dnia 2014-11-12, o godz. 17:37:27
    Shrek <...@w...pl> napisał(a):

    > Z ciekawości - a wcześniej miały?

    Wrzucił ktoś tu stan prawny bodajże z 1986 roku.

    > Jak nikomu nie przeszkadza, to i pewnie nikt walki o to parkowanie
    > tyłem nie będzie uskuteczniał, więc problem będzie raczej teoretyczny.

    Potrafi się niestety trafić dziadek-partyzant który uważa że ma prawo
    egzekwować po swojemu to co na tabliczce napisano. Miałem kiedyś w
    bloku takiego co wymalował numery swojego samochodu na parkingu,
    stawiał pachołek a w końcu zamontował słupek z zamkiem. I wzywał
    policję/SM jak ktoś tam stanął "bo to jego miejsce". Taki charakter.
    Skończył jak drugi sąsiad pod jego nieobecność zaspawał słupek na amen
    - wraz z zablokowanym w środku samochodem. Mimo dochodzenia nie znalazł
    żadnego świadka bo wszyscy mieli go dość. Po prostu trafiają się dość
    często kolesie którzy będą się kłócić dla samej kłótni. Nawet kasa
    nie ma znaczenia. Koło mnie spółdzielnia mieszkaniowa chciała na
    terenie starych garaży wybudować budynek. Wykupiła wszystkie boksy
    poza jednym. Jego właściciel emeryt negował i zaskarżał wszystkie
    decyzje spółdzielni. Oferta spółdzielni za boks z pustaków to w
    ostatecznej wersji była normalna cena za garaż, 2 miejsca parkingowe
    w nowym budynku i 45-metrowe mieszkanie w zamian za zgodę. A dziadek
    twardo - nie bo nie. Żył dla samej kłótni i tego że o nim się mówi -
    jak celebryta. Sprawa trwała ponad 6 lat - w końcu zawał, zgon a syn
    spadkobierca w 2 miesiące przyjął warunki spółdzielni. I dlatego tak
    długo bo wcześniej formalności nie dało rady załatwić. ;-)

    > Hm - ciekawy przypadek - w sumie wyrzurnie z garaży chyba nie mogą
    > być w powierzchni terenu, jeśli wyżej jest budynek.

    Nie wiem jak to wygląda od strony prawnej ale często są wyprowadzone na
    elewację budynku albo na wewnętrzny dziedziniec kilka metrów nad
    ziemię.

    Zdrówko

  • 65. Data: 2014-11-13 14:39:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-13 10:12, Ergie wrote:
    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup

    > Chodzi o to że to jest ten sam paragraf.

    Raczej średnio - nikt normalny za zastawienie garażu nie będzie próbował
    ścigać z tego samego paragrafu co "uczynienie niezdatnym do użytkowania"
    garażu i wszystkich samochodów uwięzionych w środku;)

    > Oczywiście zastawienie wjazdu też jest karalne (jeśli uniemożliwia z
    > niego wyjazd)

    Jest, ale nie z tego paragrafu - podobnie jak założenie blokady nie z
    tego co zniszczenie samochodu.

    Shrek.

  • 66. Data: 2014-11-13 16:16:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Raczej średnio - nikt normalny za zastawienie garażu nie będzie próbował
    > ścigać z tego samego paragrafu co "uczynienie niezdatnym do użytkowania"
    > garażu i wszystkich samochodów uwięzionych w środku;)

    Jeszcze raz - ten sam paragraf obejmuje to o czym _ja_ pisałem: założenie
    blokady i urwanie koła.

    > Jest, ale nie z tego paragrafu - podobnie jak założenie blokady nie z tego
    > co zniszczenie samochodu.

    I jeszcze jeden i jeszcze raz...

    Art. 288. Zniszczenie rzeczy

    § 1. Kto cudzą rzecz niszczy, uszkadza lub czyni niezdatną do użytku,

    Widzisz? Ten sam paragraf niszczy, uszkadza lub _czyni_ _niezdatną_ _do_
    _użytku_. Orzecznictwa w kwestii że samochód z założoną blokadą jest
    niezdatny do użytku sam sobie szukaj było już nie raz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2014-11-13 16:39:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-13 16:16, Ergie wrote:

    > Jeszcze raz - ten sam paragraf obejmuje to o czym _ja_ pisałem:
    > założenie blokady i urwanie koła.

    A zastawienie go przez inny samochód i spalenie też?

> [...]
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    >
    > Widzisz? Ten sam paragraf niszczy, uszkadza lub _czyni_ _niezdatną_ _do_

    A zastawiony przez inny pojazd jest?

    > Orzecznictwa w kwestii że samochód z założoną blokadą jest
    > niezdatny do użytku sam sobie szukaj było już nie raz.

    Zapewne jesteś w stanie podać przykład orzeczenia, gdzie ktoś poszedł za
    założenie blokady do pierdla? No bo jeśli nie, to znaczy, że z jakiegoś
    powodu prokurator i sąd nie podziela twojego zapału;)

    Shrek.

  • 68. Data: 2014-11-14 09:30:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2014, J.F. wrote:

    > A "uznany" to nie calkiem to samo co "uchylony".
    > Nie chce mi sie szukac, czemu "uznany"

    Zazwyczaj z tego powodu, że uchylona została podstawa prawna,
    na której akt prawny był wydany.
    Typowe w przypadku rozporządzeń - wszelkie nakazy i zakazy wynikłe
    z rozporządzenia muszą mieć podstawę ustawowoą, więc jeśli rozporządzenie
    jest wydane na podstawie tekstu z ustawy "minister <tu nakaz wydania
    rozporządzenia>", to uchylenie ustawy skutkuje brakiem skuteczności
    takiego rozporządzenia.

    > Natomiast wjezdzajac tylem to trudno zauwazyc :-)

    W sprawie formalnej - to chyba jednak jest cofanie, z bardzo,
    bardzo wyraźną szczególną ostrożnością, włącznie z zapewnieniem
    wsparcia przez osoby trzecie, widocznie powinny jeszcze umieć
    czytać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2014-11-14 15:16:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A zastawienie go przez inny samochód i spalenie też?

    Poszukaj sobie sam paragrafu który do tego pasuje ja podałem paragraf na to
    o czym wiem.

    > A zastawiony przez inny pojazd jest?

    Nie wiem. Poszukaj.

    > Zapewne jesteś w stanie podać przykład orzeczenia, gdzie ktoś poszedł za
    > założenie blokady do pierdla? No bo jeśli nie, to znaczy, że z jakiegoś
    > powodu prokurator i sąd nie podziela twojego zapału;)

    Z takiego samego powodu z jakiego za urwanie lusterka czy zbicie reflektora
    (a to ciągle ten sam paragraf) nikt do "pierdla" nie idzie. Tak samo jak do
    "pierdla" nie pójdzie ktoś kto Ci połamie wszystkie zęby w grzebieniu mimo,
    że uczyni go niezdatnym do użytku. Jak dalej nie rozumiesz dlaczego to ja Ci
    nie pomogę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2014-11-14 15:59:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-14 15:16, Ergie wrote:

    > Poszukaj sobie sam paragrafu który do tego pasuje ja podałem paragraf na
    > to o czym wiem.

    No ale przecież pasuje. Tylko nikt jakoś zastawienia pod paragraf
    dotyczący niszczenia cudzej własności nie próbuje podciągać. Być może
    dlatego, że są inne lepiej pasujące.

> [...]
    > Tak samo jak do "pierdla" nie pójdzie ktoś kto Ci połamie wszystkie zęby
    > w grzebieniu mimo, że uczyni go niezdatnym do użytku. Jak dalej nie

    Dobra - podaj z pięć wyroków za założenie blokady z tego paragrafu to ci
    uwierzę. Bo jak na razie to nawet rzecznik praw obytwatelskich przyznał,
    że nie jest to systuacja jasna.

    Shrek.