    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: paliwo drozeje a ludzie i tak jezdza
    Date: Mon, 26 Mar 2012 10:26:55 +0200

    W dniu 2012-03-26 09:26, Krzysztof 45 pisze:
> [...]
    .googlegroups.com...

> [...]
    > A teraz popatrzmy na komunikacje miejską np. we Wrocławiu.
    > Bilet normalny jednorazowy w granicach miasta kosztuje 2,40,- ulgowy 1,20,-
    >
    > Jedziemy z rodziną 2+1 z punktu A do B i z powrotem do A. Wychodzi 12 zł.
    > Auto moje zużywa około 10 l ON/100km w mieście. Zakładam że paliwo
    > kosztuje 6zł/l. Przejeżdżam autem za koszt biletów MPK 20km. Mieszkam
    > niedaleko centrum, więc w bez względu gdzie bym jechał, w jedna stronę
    > mam max około 6-9km. Więc juz autem jest taniej. Taniej, bo płacąc 12zł
    > za bilety płacę nie za kilometry tylko od wejścia do tramwaju lub autobusu.
    [...]

    To liczmy dalej. Moje auto zużywa średnio ok 6l w trasie i ok 10l w
    mieście, ale na krótkich odcinkach ok 15l. Do wyliczeń przyjmę 12.

    Chcę z rodziną wyskoczyć w dwa miejsca np. do parku i starówkę. Łącznie
    przejadę ok 25km. Czyli 18PLN na samo paliwo. Ale to wariant
    optymistyczny bo do tego dochodzi szukanie miejsca do parkowania. Czyli
    kolejne paliwo, czas oraz koszt samego parkingu. I to razy 2. Czyli za
    parking kolejne 20PLN oraz powiedzmy litr paliwa na szukanie miejsca,
    czyli suma prawie 50pln.

    Weźmy jeszcze nerwy, tu korek, tam korek, tam ktoś z rejestracją n "L"
    się chamsko wepchnie, no i te szukanie miejsca do zaparkowania.

    Reasumując, nie zawsze wychodzi taniej i lepiej. Owszem wszystko można
    różnie zorganizować.

    > Więc gdzie sens i gdzie logika korzystania z PKP, MPK i jak to się ma do
    > drogiego paliwa?

    To różnie wychodzi, czasem jest czasem nie ma. Faktem jest, że Ci od
    zbiorowej komunikacji robią strasznie dużo aby ludzie z niej nie korzystali.

    > Oczywiście nasuwają sie dwa stwierdzenia. Albo paliwo jeszcze jest
    > tanie, albo ekonomiści od wyliczania cen za bilety w zbiorkomach z
    > penisem na głowy się pozamieniali a ludzi mają za barany. Ja stwierdzam
    > że to drugie.

    A ja uważam, że paliwo na pewno jest za tanie. Ceny biletów wcale nie są
    wysokie, tylko komunikacja jest mało dostępna.

    A.