  • 1. Data: 2009-05-22 15:51:32
    Temat: padł kineskop philips 29 cali
    Od: "MOST" <g...@w...pl>

    Właśnie padł mi w ok 7 letnim Philipsie CRT 29 cali Real Flat (skośne linie,
    obraz zzielenieje chwilami). Service twierdzi że na 99 % kineskop. Wzieli go
    do eksperyzy. I teraz pytanie czy warto wymieniać kineskop na nowy, czy
    jakość obrazu w tym nowym będzie taka sam jak w starym przed awarią. Koszt
    nowego to ok 400 zł. Czy sobie dać spokój i szukać jakiegoś LCD. Jak go
    kupowałem to był jeden z lepszych TV na rynku i wytzymał jedynie 7 lat,
    liczyłem na ok 2 razy więcej. Proszę o jakieś sugestie.

  • 2. Data: 2009-05-22 16:04:20
    Temat: Re: padł kineskop philips 29 cali
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    MOST wrote:

> [...]
    > LCD. Jak go kupowałem to był jeden z lepszych TV na rynku i wytzymał
    > jedynie 7 lat, liczyłem na ok 2 razy więcej. Proszę o jakieś sugestie.

    moim zdaniem nie warto. poza tym philips nigdy nie był jednym
    z najlepszych (wg mojej opinii).
    wywalisz 400 + wymiana i nie wiadomo na ile starczy.
    kineskopów dawno nie produkują więc postawiają wiele
    do życzenia.
    o ile to kinol, często podobne objawy to wina kondensatorow
    w wn.

    pawell

  • 3. Data: 2009-05-22 16:05:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 May 2009 18:04:20 +0200, pawell32 napisał(a):

    > moim zdaniem nie warto. poza tym philips nigdy nie był jednym
    > z najlepszych (wg mojej opinii).

    A może wyjaśnisz jaki był najlepszy...
    (tylko sprawdź, czy na pewno nie miał kineskopu Philipsa, bo możesz mieć
    niezły obciach)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 4. Data: 2009-05-22 16:52:18
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > A może wyjaśnisz jaki był najlepszy...
    sony trynitron, panasonic

    > (tylko sprawdź, czy na pewno nie miał kineskopu Philipsa, bo możesz mieć
    > niezły obciach)

    owszem miałem jeden kinolem philips`a i on mi akurat mi nie pasował.
    miałem kilka tv, z różnymi kinolami, hitachi, panasonic i sony.
    tych ostatnich wypustów philipsa nie znam, bo dawno już nie naprawiam
    telewizorów, ale podobnego naprawiałem thompsona z kineskopem philipa
    koledze, i tam nie była wina konola, a obraz taki sobie (32 cale).

    pawell

  • 5. Data: 2009-05-22 17:31:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MOST" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wzieli go do eksperyzy. I teraz pytanie czy warto wymieniać kineskop na
    > nowy, czy jakość obrazu w tym nowym będzie taka sam jak w starym przed

    Czyli więcej niż wartość tego tv.

    >Czy sobie dać spokój

    Chyba odpowiedź jest oczywista.

  • 6. Data: 2009-05-22 18:16:35
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > LCD. Jak go kupowałem to był jeden z lepszych TV na rynku i wytzymał
    > jedynie 7 lat, liczyłem na ok 2 razy więcej. Proszę o jakieś sugestie.

    Objaw wskazuje raczej na tzw "powroty" czyli uszkodzenie stopnia (zazwyczaj
    tranzystor) wzmacniacza wizji.
    Więc raczej nie jest to kineskop. Ktoś chyba Cię stara się oszukać (pewnie
    na koszcie naprawy).
    Postaraj się o wizytę jakiegoś "starego" serwisanta co przychodził do domów
    (w czsach TV lampowych).
    Może będzie bardziej uczciwy lub... fachowy.
    Takie awarie zdarzały mi się w TV kineskopowych i koszt częsci uzytych do
    naprawy wahał się w granicach kilkunastu złotych (wiadomo że naprawiajacy
    weźmie wiecej, zwłaszcza gdy nie ma na stanie np właściwego tranzystora lub
    zamiennika i będzie musiał kupić via sklep wysyłkowy).
    vari

  • 7. Data: 2009-05-22 18:38:18
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Za 999zł widziałem w sklepie TV Funai 32" na matrycy MVA, całkiem niezły
    obraz i czerń (jak na LCD) i gwarancja 5 lat (po wypełnieniu zgłoszenia na
    stronie Funai). Aha, produkowany (składany) w Polsce. :-)

  • 8. Data: 2009-05-22 19:01:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 22 May 2009 18:52:18 +0200, pawell32 napisał(a):

    > sony trynitron,

    A co to? coś podobnego do trinitrona? Jeżeli tak, to fakt, był najlepszy.
    Niestety, jakieś 20 lat temu. Nie masz jakichś nowszych przykładów?

    > panasonic

    z prawie indentyczną konstrukcją PIL? serio? ale masz jakieś wsparcie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Maciej Witucki, prezes.

  • 9. Data: 2009-05-22 19:29:06
    Od: Jingiel <X...@X...XX>

    Waldek Godel pisze:

    > A co to? coś podobnego do trinitrona? Jeżeli tak, to fakt, był najlepszy.
    > Niestety, jakieś 20 lat temu. Nie masz jakichś nowszych przykładów?

    A po co nowsze? Poza bezkonkrencyjna jakoscia 25 letnia trwalosc, czego
    nie mozna powiedziec o kineskopach philipsa.

    > z prawie indentyczną konstrukcją PIL?

    A co to znaczy indentyczna??? :)

    serio? ale masz jakieś wsparcie?

    Tak. 23 letnie doswiadczenie w serwisie RTV.

    Jingiel

  • 10. Data: 2009-05-22 19:43:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <TOO_MUCH_SPAM@TO_MUCH.com>

    vari pisze:
    > Objaw wskazuje raczej na tzw "powroty" czyli uszkodzenie stopnia (zazwyczaj
    > tranzystor) wzmacniacza wizji.

    Ja też jestem zdania, że usterka opisana nie wygląda na kineskop.
    Ewentualnie zwarcie grzejnika do zielonej katody, a to można sprawdzić,
    stukając delikatnie czymś w szyjkę kineskopu, żeby odkleić drucik od katody.

    Moi rodzice mają 21" Blaupunkta z 1990 roku. W 2000 roku, po 10 latach
    eksploatacji było zwarcie grzejnik - katoda R: telewizor stale świecił
    na czerwono + powroty. Parę prób napraw nic nie dawało (w sumie ze trzy
    razy wymieniony był tranzystor wizji R (BF881), ja ponadto raz
    wymieniłem duży rezystor na płytce kineskopu bo myślałem że to on
    przerywa). Rodzice już byli umówieni w sklepie na zakup nowego
    telewizora, aż ja z nudów zacząłem pukać czymś w szyjkę aż wystukałem to
    zwarcie całkowicie. Mamy 2009 rok, a telewizor działa dalej. Już 19 lat.

    W ogóle jak patrzę chociażby po komisach, to te Grundigi z początku lat
    90. (produkowane również jako Blaupunkty i Siemensy) są nie do zdarcia.
    Pewnie dlatego firma zbankrutowała, bo z kolei późniejsze modele CRT
    Grundiga to dokładne zaprzeczenie tych pierwszych.