  • 1. Data: 2009-05-19 11:54:14
    Temat: Nowy telewizor i niespodzianka
    Od: l...@g...com

    Nabyłem sobie droga kupna telewizor LCD Samsung (40"). Źródłem sygnału
    jest cyfrowy Polsat z satelity. I niespodzianka. Po włączeniu
    telewizora przestaje działac pilot od odbiornika satelitarnego. Trwa
    to ok 10 min. po czym pilot sie uaktywnia i działa normalnie.
    Oczywiście (w tym pierwszym okresie) gdy wyłącze telewizor pilot
    działa normalnie (przełącza kanały, wyłącza i włącza odbiornik.
    Wymiana baterii w pilocie nic nie pomaga.
    Czy ktoś spotkał sie z czymś takim i wie jak temu zaradzić.
    Dla tych, którzy sie dziwią, że korzystam z Polsatu kolejne pytanie:
    Może ktoś to sprawdził, czy w Wyszkowie (a konkretnie w Rybienku
    Leśnym) jest zasięg Polsatu nadawanego cyfrowo "z ziemi" z Warszawy.
    Zależy mi na Polsacie ze wzgledu na Kubicę, a dom mam w lesie i
    sygnału Polsatu analogowego praktycznie nie odbieram. Jeżeli jednak
    miałbym informację, że można złapać Polsat cyfrowy, natychmiast
    zmieniłbym telewizję satelitarną na "n".
    Pozdrawiam grupę

  • 2. Data: 2009-05-19 13:39:28
    Temat: Re: Nowy telewizor i niespodzianka
    Od: PINOL <p...@p...KOSZ.pl>

    l...@g...com napisał(a):
> [...]
    > miałbym informację, że można złapać Polsat cyfrowy, natychmiast
    > zmieniłbym telewizję satelitarną na "n".
    Tak, ja sie z tym spotkalem. Telewizor Panasonic i dekoder Echostar (od
    Polsatu), skonczylo sie na wymianie dekodera (na innej firmy)

    --
    PINOL

  • 3. Data: 2009-05-19 16:21:23
    Od: "Ktos" <n...@n...net>

    Na forach dyskusyjnych opisywane są przypadki podobnych problemów z
    niektórymi dekoderami cyfrowymi i telewizorami LCD (np. tuner kablowy UPC,
    który po prostu przestaje reagować na pilota w pomieszczeniu, gdzie stoi
    telewizor LCD firmy Sharp -dotyczy niektórych modeli).
    Jedyny znany sposób to ...wyniesienie tunera/dekodera do innego
    pomieszczenia lub takie przekręcenie, aby na diodę odbiorczą w tunerze
    padało możliwie mało światła z telewizora (dotyczy również tego odbitego od
    ścian).

  • 4. Data: 2009-05-19 19:29:35
    Od: ztomasz <z...@n...o2.pl>

    l...@g...com pisze:
> [...]
    > miałbym informację, że można złapać Polsat cyfrowy, natychmiast
    > zmieniłbym telewizję satelitarną na "n".

    Mnie się wydaje, że podobne kody posiada pilot o polsatu oraz Twojego
    nowego TV. Rada rozwiązania? Wymiana dekodera Polsatu lub samego telewizora.

    --

    Tomasz

    Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą
    transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

  • 5. Data: 2009-05-19 22:03:40
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    ztomasz <z...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Mnie się wydaje, że podobne kody posiada pilot o polsatu oraz Twojego
    > nowego TV. Rada rozwiązania? Wymiana dekodera Polsatu lub samego
    telewizora.

    Przeczytaj wątek jeszcze raz.
    To nie ma nic wspólnego z kodami pilota TV.
    Częstotliwość podświetlania ekranu LCD (świetlówki z przetwornicą) oślepia
    odbiornik podczerwieni dekodera.
    To samo zjawisko występuje przy elektronicznych świetlówkach (tzw
    energooszczędnych żarówkach) - niektóre urządzenia tracą czułość lub
    przestają reagować po włączeniu świetlówki.
    Mój stary telewizor Saba(lata 80te) reagował jeszcze śmieszniej:
    W czasie "rozpalania" świetlówki Philipsa sam się włączał, zmieniał kanały,
    wyłączał.
    Mierzyłem częstotliwość przetwornicy w czasie rozgrzewki - zmieniała się od
    ok 35 do 48 kHz a typowe nadajniki podczerwieni (i odbiorniki w sprzęcie)
    używają modulacji rzędu czterdziestukilku kHz.
    Moja Saba miała prymitywne kodowanie rozkazów pilota więc rezgowała na
    przypadkowe sygnały.
    Nowsze telewizory używają bardziej skomplikowanych kodów, więc głupot nie
    robią tylko oślepione tracą czułość odbiornika zdalnego sterowania.

  • 6. Data: 2009-05-20 05:40:56
    Od: "Maciek Zielinski" <m...@w...poczta.onet.pl>

    Witam.

    Spotkałem się z takim problemem z telewizirem Sharp.
    Wystarczyło wyłączyć tryb ECO (w którym telewizor sprawdzał oświetlenie w
    pokoju i
    sam dobierał jasność)

    Pozdrawiam

    maciek

  • 7. Data: 2009-05-20 06:43:48
    Od: l...@g...com

    On 20 Maj, 07:40, "Maciek Zielinski" <m...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Spotkałem się z takim problemem z telewizirem Sharp.
    > Wystarczyło wyłączyć tryb ECO (w którym telewizor sprawdzał oświetlenie w

    Dziekuje wszystkim za wyjaśnienia. Podobno jestem w bardzo dobrej
    sytuacji, ponieważ po 8 - 10 minutach pilot od Polsatu zaczyna
    działać, a to jakoś można wytrzymać.
    Mówiac szczerze najchętniej przeszedłbym na "n", bo Polsat cyfrowy
    praktycznie nie ma kanałów HD, ale jest problem z Formułą 1.
    Pozdrawiam
    And

  • 8. Data: 2009-05-20 07:28:18
    Od: z <z...@g...pl>

    Ja pie....
    Gryzace sie urzadzenia i to w dodatku przez powietrze :-(
    Znaczy sie jak kupie nowe LCD to mam sprawdzic czy wszystkie piloty w
    mieszkaniu mi dzialaja a pozniej kazdy nowy sprzet tez sprawdzic.
    Czy 5 dni od zakupu nadal funkcjonuje i czy z dekoderami platform
    cyfrowych nie bedzie problemow typu: "podpisal pan umowe i kropka.
    sprzet jest sprawny to nie nasz problem niech pan zmieni telewizor"

  • 9. Data: 2009-05-20 07:39:49
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Ktos pisze:
> [...]
    > pomieszczenia lub takie przekręcenie, aby na diodę odbiorczą w tunerze
    > padało możliwie mało światła z telewizora (dotyczy również tego odbitego

    To jest wina emisji przez matrycę telewizora czy po prostu pilot od
    telewizora blokuje tuner SAT?

  • 10. Data: 2009-05-20 09:41:09
    Od: "jerzyn" <p...@o...eu>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]
    >Mówiac szczerze najchętniej przeszedłbym na "n", bo Polsat cyfrowy
    >praktycznie nie ma kanałów HD, ale jest problem z Formułą 1.
    Celem wyjasnienia ,Polsat cyfrowy ma kanaly HD ale trzeba do kazdego
    kanalu doplacic cos okolo 6zl za kanal ,tak bylo jakies 6 miesiecy temu
    ,teraz nie znam ceny.Tez mam wszystkie urzadzenia audio z firmy Samsung i
    kazdy pilot chce dominowac, nalezy na telewizorze ustawic odpowiednie opcje
    i po wlaczeniu jako dominujacego pilot dekodera i ten pilot doskonale
    zarzadza calym tym bajzlem ,wlacza ,wylacza ,kanaly zmienia i reszta opcji
    .Inne piloty schowalem aby nie robic wiochy na stole :-))