    From: "vari" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: padł kineskop philips 29 cali
    Date: Fri, 22 May 2009 20:16:35 +0200

    > Właśnie padł mi w ok 7 letnim Philipsie CRT 29 cali Real Flat (skośne
    > linie, obraz zzielenieje chwilami). Service twierdzi że na 99 % kineskop.
    > Wzieli go do eksperyzy. I teraz pytanie czy warto wymieniać kineskop na
    > nowy, czy jakość obrazu w tym nowym będzie taka sam jak w starym przed
    > awarią. Koszt nowego to ok 400 zł. Czy sobie dać spokój i szukać jakiegoś
    > LCD. Jak go kupowałem to był jeden z lepszych TV na rynku i wytzymał
    > jedynie 7 lat, liczyłem na ok 2 razy więcej. Proszę o jakieś sugestie.

    Objaw wskazuje raczej na tzw "powroty" czyli uszkodzenie stopnia (zazwyczaj
    tranzystor) wzmacniacza wizji.
    Więc raczej nie jest to kineskop. Ktoś chyba Cię stara się oszukać (pewnie
    na koszcie naprawy).
    Postaraj się o wizytę jakiegoś "starego" serwisanta co przychodził do domów
    (w czsach TV lampowych).
    Może będzie bardziej uczciwy lub... fachowy.
    Takie awarie zdarzały mi się w TV kineskopowych i koszt częsci uzytych do
    naprawy wahał się w granicach kilkunastu złotych (wiadomo że naprawiajacy
    weźmie wiecej, zwłaszcza gdy nie ma na stanie np właściwego tranzystora lub
    zamiennika i będzie musiał kupić via sklep wysyłkowy).
    vari