  • 31. Data: 2014-04-12 14:42:36
    Temat: Re: padl akumulator - jak sie przygotowac do reklamacji
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 11 Apr 2014 08:04:51 -0700 (PDT), k...@g...com wrote:

    >Wynająć dwóch niebanalnie wyglądających Ukraińców żeby zareklamowali akumulator.

    I to jest najlepsza metoda :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 32. Data: 2014-04-12 22:49:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-12 10:33, k...@g...com pisze:

    > Na pewno to cztery ćwiartki. To nie podlega dyskusji.

    Ale co to jest cztery ćwiartki na półlitrowy pysk?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2014-04-12 22:56:34
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 12 kwietnia 2014 22:49:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Ale co to jest cztery ćwiartki na półlitrowy pysk?
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam.
    >

    > Adam

    Może na zachętę?

  • 34. Data: 2014-04-12 23:19:41
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-12 22:56, k...@g...com pisze:

    > Może na zachętę?

    O właśnie! Tego się trzymajmy :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2014-04-13 12:25:34
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-10 23:24, magda pisze:

> [...]

    Oczekujesz pomocy, czy tylko współczucia i potwierdzenia, że masz rację?

    > stracil pojemnosc, nie przyjmuje ladowania, moze ma zwarcie
    > zewnetrzne. wystarczy, czy chcesz regulke jaka zazwyczaj pisza podczas
    > odmowy uznania gwarancji ?
    >

    > a w temacie masz zamiar cos sensownego napisac ? jak sie zabezpieczyc
    > przed sprzedawca?

    Wybacz, ale to co tu napisałaś świadczy o Twojej ignorancji.
    Po pierwsze. Akumulatorów nie kupuje się w sklepach internetowych lecz w
    wyspecjalizowanych, lokalnych firmach, które są w stanie pomierzyć
    ładowanie oraz pojemność akumulatora, a ponadto zapewniają coroczny
    przegląd oraz serwis. Często przeglądy i serwis są nieodpłatne i
    odbywają się w ramach ceny zakupionego akumulatora. Zakup akumulatora w
    takich firmach ma tę zaletę, że akumulatory są nowe, gdyż w takich
    firmach jest duża rotacja akumulatorami i nie leżą one przez wiele
    miesięcy czy nawet po kilka lat na półce, zanim zostaną sprzedane, a
    ponadto firma dba o taki akumulator stale go doładowując. W takich
    firmach w razie problemów z akumulatorem, wszelkie reklamacje z reguły
    załatwiane są od ręki.
    Każdy akumulator ulega samorozładowaniu, a w razie pełnego rozładowania
    ulega on uszkodzeniu. Zatem pozostawienie takiego akumulatora na półce
    przez kilka miesięcy bez doładowywania, powoduje, że ten akumulator
    nadaje się do wyrzucenia.
    Po drugie, musisz być pewna, że przyczyna leży w akumulatorze, a nie w
    samochodzie. Dlatego należałoby jechać do najbliższego elektromechanika
    samochodowego, ab sprawdził instalację w samochodzie, pobór energii "na
    postoju" oraz ładowanie, a także pojemność akumulatora. Taką usługę
    elektromechanik wykona w 15 minut i nie weźmie więcej jak 20-30zł
    Jeżeli się okaże, że jednak akumulator stracił pojemność, a instalacja w
    samochodzie jest OK to poproś elektromechanika o orzeczenie na piśmie
    tłumacząc, że potrzebne Ci to jest do reklamacji akumulatora. Z takim
    orzeczeniem uniemożliwisz sprzedawcy zrzucenie winy na złą eksploatację
    czy na stan samochodu.
    Często bywa, że zaśniedziała klema powoduje problemy z odpalaniem
    samochodu, choć akumulator jest w pełni naładowany. Dlatego trzeba być
    pewnym co tak naprawdę się dzieje.
    Zachowanie które opisałaś, że po podłączeniu prostownika, akumulator
    pobiera początkowo prąd o wartości 3A i po kilkunastu minutach spada do
    zera, świadczy o tym, że akumulator jest w pełni naładowany. Problemy z
    odpalaniem poza złymi stykami instalacji elektrycznej (klemy, masa) czy
    też zabrudzeniem lub uszkodzeniem stycznika znajdującego się przy
    rozruszniku, może także być spowodowane z utratą pojemności akumulatora
    oraz jego zasiarczeniem lub zamuleniem.
    Po trzecie - jak należy składać reklamację?
    Jako konsument masz prawo do dwóch rodzajów reklamacji i Ty decydujesz,
    z którego roszczenia chcesz skorzystać. Sprzedawca nie ma prawa Cię
    zbywać, ani odsyłać do Gwaranta.
    1. Z tytułu "gwarancji" - roszczenie wobec producenta wyrobu lub
    dystrybutora, który zadeklarował świadczenie gwarancyjne. Sposób
    dochodzenia oraz termin określony jest w karcie gwarancyjnej. Jeżeli
    gwarant nie określił takiego terminu to może on takie roszczenie
    załatwiać choćby nawet i rok czasu. Zakres roszczenia jest ściśle
    określony w karcie gwarancyjnej i jako konsument możesz żądać tylko to,
    co zadeklarował Gwarant. Jeżeli Gwarant zadeklarował w karcie
    gwarancyjnej tylko i wyłącznie naprawę to nie możesz żądać wymiany lub
    zwrotu pieniędzy.
    2. Z tytułu niezgodności z umową" - roszczenie wobec sprzedawcy. Tu cały
    tryb dochodzenia oraz termin określone są ustawą. Odpowiedzialność
    sprzedawcy jest w ciągu 2 lat od chwili zakupu i przedłuża się o każdy
    okres, w którym jest realizowane roszczenie reklamacyjne, czyli od
    chwili złożenia reklamacji do chwili spełnienia roszczeń.
    http://www.adamusic.pl/userfiles/file/ust_o_szczegol
    _warunkach_sprzed_konsumenc_tekst_je.pdf
    Zgodnie z zapisem tej ustawy, sprzedawca musi się ustosunkować do Twoich
    roszczeń w przeciągu 14 dni. Jeżeli nie zdąży w tym terminie to z
    automatu Twoje roszczenia uznaje się za uzasadnione i sprzedawca jest
    zobowiązany do spełnienia Twoich żądań. W stosunku do sprzedawcy możesz
    żądać: naprawy (w przypadku uszkodzonego akumulatora taka naprawa nie
    może być wykonana), wymiany towaru na nowy lub zwrotu pieniędzy. Tylko
    nie myl terminu ustosunkowania się do roszczenia z terminem naprawy czy
    wymiany. Termin ustosunkowania się do Twojego roszczenia to okres, w
    którym sprzedawca musi Ci dać odpowiedź czy uznaje Twoje roszczenie i
    zaproponować sposób realizacji Twojego roszczenia.
    Przykładowo: żądasz zwrotu pieniędzy, a sprzedawca Ci odpowiada w
    przeciągu 14 dni, że uznaje zasadność Twojego roszczenia, ale proponuje
    wymianę na nowy i określa termin tej wymiany.

    Uważam, że najlepszą metodą reklamacji jest właśnie roszczenie z tytułu
    "Niezgodności z umową", dlatego należy takie roszczenie złożyć na piśmie
    u sprzedawcy z wyraźnym wskazaniem, że chodzi o roszczenie z tytułu
    "Niezgodności z umową", a nie z tytułu "Gwarancji", za potwierdzeniem
    odbioru na kopii. Olać to co pisze sprzedawca na stronie, bo roszczenie
    z tytułu "Niezgodności z umową" przysługuje na mocy prawnej, a nie na
    mocy deklaracji. Sprzedawca nie może takiego roszczenia olać czy
    scedować na Gwaranta, a od chwili złożenia takiego roszczenia, zaczyna
    tykać zegar odmierzający czas 14 dni, w którym sprzedawca "musi" się
    ustosunkować do Twojego roszczenia.

    Jeżeli chodzi o Rzecznika Praw Konsumenta to nie ma sensu z nim się
    kontaktować, bo tylko Ci przekaże te same informacje co ja.
    Z Rzecznikiem skontaktujesz się dopiero wtedy, kiedy będziesz mieć
    problemy z dochodzeniem roszczeń.

  • 36. Data: 2014-04-13 12:43:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 12:25:34 +0200, uzytkownik napisał(a):
    > Wybacz, ale to co tu napisałaś świadczy o Twojej ignorancji.
    > Po pierwsze. Akumulatorów nie kupuje się w sklepach internetowych lecz w
    > wyspecjalizowanych, lokalnych firmach, które są w stanie pomierzyć

    Ale te firmy czesto maja tez sklep w internecie :-)

    > ładowanie oraz pojemność akumulatora,

    Pojemnosc ? Dlugo trwa i szkodzi akumulatorowi.

    > a ponadto zapewniają coroczny przegląd oraz serwis.

    Co moze byc istotne dla gwarancji.
    Ale ... co za przeglad, jesli dostepu do korkow nie ma ?

> [...]
    > firmach jest duża rotacja akumulatorami i nie leżą one przez wiele
    > miesięcy czy nawet po kilka lat na półce, zanim zostaną sprzedane,

    Hm, a w innych sklepach nie ma rotacji ?

    > a ponadto firma dba o taki akumulator stale go doładowując. W takich

    Troche upierdliwe, bo to trzeba ladowarek kilka i co noc zalaczac ...
    az obejrze kiedys klemy, czy maja slady uzycia :-)

    > firmach w razie problemów z akumulatorem, wszelkie reklamacje z reguły
    > załatwiane są od ręki.

    Mowisz ? Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, bo to przeciez teraz
    regula ze odsyla sie do serwisu producenta.
    Chyba ze jakis autoryzowany sklep Centry ... od reki spuszcza na
    drzewo :-)

    > Często bywa, że zaśniedziała klema powoduje problemy z odpalaniem
    > samochodu, choć akumulator jest w pełni naładowany.

    No nie wiem. Czesto to bywalo w maluchu. W innych samochodach sie
    raczej nie spotkalem.

    > Uważam, że najlepszą metodą reklamacji jest właśnie roszczenie z tytułu
    > "Niezgodności z umową",

    Sprzedawcy sie wycwanili - do pol roku od sprzedazy owszem.
    Potem cie spuszcza na drzewo.
    Szczegolnie ze tu klient twierdzi ze akumulator przez pare miesiecy
    byl sprawny ... a ustawa tak jakos dziwnie nie porusza tematu awarii
    wcale.

    J.

  • 37. Data: 2014-04-13 14:18:00
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-13 12:43, J.F. pisze:

    > Ale te firmy czesto maja tez sklep w internecie :-)

    Z mojego doświadczenia twierdzę, że rzadko prowadzą sprzedaż
    internetową. Z reguły są to niewielkie firmy, które mają dużą ilość
    klientów.

    > Pojemnosc ? Dlugo trwa i szkodzi akumulatorowi.

    Nieprawda.
    Aby zmierzyć pojemność akumulatora nie trzeba go rozładowywać do zera.
    Wystarczy tylko kilka pomiarów, a następnie wykonanie prostych obliczeń.

    > Co moze byc istotne dla gwarancji.
    > Ale ... co za przeglad, jesli dostepu do korkow nie ma ?

    Nieprawda.
    Każdy akumulator posiada korki :)
    Nawet te akumulatory, rzekomo bezobsługowe także je posiadają tyle, że
    są one schowane pod listwą, często stanowiąc z tą listwą jedną całość i
    tak są skonstruowane, że opary się w nich kondensują i powracają do
    celek w postaci skroplin. Dlatego też ubytek wody w takich akumulatorach
    jest znikomy. Bezobsługowość tych akumulatorów polega na tym, że klient
    sam nic nie robi przy tych akumulatorach. Kupuje akumulator zalany i
    uformowany i raz do roku ma jechać na przegląd, gdzie sprawdzą poziom i
    stężenie elektrolitu, w razie potrzeby dolewają wody destylowanej.
    Coroczne przeglądy są wymogiem zawartym w karcie gwarancyjnej.

    > Hm, a w innych sklepach nie ma rotacji ?

    Jest, tyle, że o wiele mniejsza.
    Firmy specjalistyczne sprowadzają akumulatory w ilościach, które są w
    stanie zbyć w przeciągu 2-3 tygodni, a przy tym te akumulatory są
    systematycznie doładowywane.
    Niestety są nieco droższe niż w marketach, ale z pełnym serwisem i
    przeglądami.
    W przypadku marketów przychodzi transport kilkuset sztuk, które się
    sprzedaje przez rok czy dwa. Akumulatory leżą na półkach lub w magazynie
    bez opieki, bo nikt na to nie ma czasu, a poza tym ma być tam tanio,
    tanio i jeszcze raz tanio.

    > Troche upierdliwe, bo to trzeba ladowarek kilka i co noc zalaczac ...
    > az obejrze kiedys klemy, czy maja slady uzycia :-)

    W firmach, od których kupuję akumulatory od przeszło 20 lat, mają
    regały, a na ścianie wyprowadzenia, pod które podłączają akumulatory,
    kiedy stwierdzą zbyt duże rozładowanie.
    Mogą doładowywać jednocześnie wiele akumulatorów.
    Akumulatory doładowuje się tylko wtedy, kiedy zaistnieje taka potrzeba.

    > Mowisz ? Jakos nie bardzo chce mi sie wierzyc, bo to przeciez teraz
    > regula ze odsyla sie do serwisu producenta.
    > Chyba ze jakis autoryzowany sklep Centry ... od reki spuszcza na
    > drzewo :-)

    Co prawda samemu tylko raz korzystałem z takich roszczeń w firmie
    specjalizującej się w sprzedaży akumulatorów, ale byłem także świadkiem
    innego przypadku w tej firmie.
    Przecież akumulatora nie naprawisz, bo się nie da. Klient przyjeżdża z
    uszkodzonym akumulatorem, który jest objęty ochroną z tytułu
    niezgodności to sprzedawca po stwierdzeniu faktu uszkodzenia
    akumulatora, zakłada klientowi nowy akumulator, a uszkodzony oddaje do
    producenta z tytułu rękojmi. Niczego nie wysyła, bo producent swoim
    transportem przyjeżdża raz w tygodniu czy raz na dwa tygodnie z kolejną
    dostawą i zabiera uszkodzone.
    Tak więc dlaczego niby mieliby olewać klienta?
    Natomiast firma internetowa, która od razu zrzuca odpowiedzialność na
    Gwaranta jest co najmniej podejrzana i w życiu bym nie zrobił u nich
    zakupów.

    > No nie wiem. Czesto to bywalo w maluchu. W innych samochodach sie
    > raczej nie spotkalem.

    ROTFL.
    A czym się różnią akumulatory i klemy oraz śruby masowe w Maluchu od
    akumulatorów i klem oraz śrub masowych w innych samochodach? :)

> [...]
    > Szczegolnie ze tu klient twierdzi ze akumulator przez pare miesiecy
    > byl sprawny ... a ustawa tak jakos dziwnie nie porusza tematu awarii

    A wiesz o tym, że jak jesteś w stanie udowodnić sprzedawcy, iż w chwili
    zakupu był on świadomy, że towar nie jest pełnowartościowy, a sprzedał
    go jako towar pełnowartościowy to odpowiedzialność tego sprzedawcy nie
    kończy się po 2 latach, a dopiero po latach 10?
    Przykładowo. Sprzedawca sprzedaje zleżały akumulator, który utracił
    swoją pojemność i nie poinformował o tym kupującego, że akumulator leżał
    na półce rok czasu i może mieć przez to mniejszą pojemność, a sprzedał
    go wiedząc o tym jako pełnowartościowy.
    W tym przypadku wystarczy nagranie rozmowy telefonicznej :)

  • 38. Data: 2014-04-13 15:49:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 14:18:00 +0200, uzytkownik napisał(a):

    > Z mojego doświadczenia twierdzę, że rzadko prowadzą sprzedaż
    > internetową. Z reguły są to niewielkie firmy, które mają dużą ilość
    > klientów.

    A sprawdzales czy ich nie ma na allegro ?

    Mozna prosic o kilka przykladow takich firm ?

    > Nieprawda.
    > Aby zmierzyć pojemność akumulatora nie trzeba go rozładowywać do zera.
    > Wystarczy tylko kilka pomiarów, a następnie wykonanie prostych obliczeń.

    Jak ?

    > Nieprawda.
    > Każdy akumulator posiada korki :)

    Pod nalepka.
    A nalepke ... wolno zerwac, czy gwarancje sie wtedy traci ? :-)

> [...]
    > są one schowane pod listwą, często stanowiąc z tą listwą jedną całość i
    > tak są skonstruowane, że opary się w nich kondensują i powracają do

    Ja tam smiem twierdzic ze jednak wiekszosc ma otworek wentylujacy.
    Przechyl na bok ... tylko nad miska.

    > Dlatego też ubytek wody w takich akumulatorach jest znikomy.

    IMO - dlatego, ze elektroniczne regulatory lepiej dbaja o napiecie.
    I tak sie zastanawiam czy ten oworek nie wychwytuje wilgoci z
    powietrza ...

> [...]
    > stężenie elektrolitu, w razie potrzeby dolewają wody destylowanej.
    > Coroczne przeglądy są wymogiem zawartym w karcie gwarancyjnej.

    I co - zrywaja przy tym nalepke ozdobna ?

> [...]
    > sprzedaje przez rok czy dwa. Akumulatory leżą na półkach lub w magazynie
    > bez opieki, bo nikt na to nie ma czasu, a poza tym ma być tam tanio,

    Mysle ze markety zamawiaja akumulatory w ilosciach takich ze wiekszosc
    sie zbywa w 2-4 tygodnie :-)
    Juz w marcu na polkach resztki zostaly.
    Czy doladowuja to nie wiem, ale tej zimy ceny markety mialy wyzsze :-)

> [...]
    > dostawą i zabiera uszkodzone.
    > Tak więc dlaczego niby mieliby olewać klienta?

    Jesli tak, to swietnie, ja sie jednak obawiam ze klient uslyszy ze
    akumulator musi im zostawic na 2 tygodnie, bez zastepczego.
    Ale moze firma z tradycja, wie jak traktowac klienta, i producentow
    ktorzy nie wiedza nie oferuje :-)

    > ROTFL.
    > A czym się różnią akumulatory i klemy oraz śruby masowe w Maluchu od
    > akumulatorów i klem oraz śrub masowych w innych samochodach? :)

    Nie wiem. Wiem za to ze w maluchu pare razy to widzialem, a w innych
    samochodach nie.
    Dokladnie to o klemy chodzi - ich czyszczenie w maluchu pomagalo.

> [...]
    > go jako towar pełnowartościowy to odpowiedzialność tego sprzedawcy nie
    > kończy się po 2 latach, a dopiero po latach 10?

    Ale jak udowodnisz ? I co znaczy niepelnowartosciowy ?

    > Przykładowo. Sprzedawca sprzedaje zleżały akumulator, który utracił
    > swoją pojemność i nie poinformował o tym kupującego, że akumulator leżał
    > na półce rok czasu i może mieć przez to mniejszą pojemność,

    Ale przeciez on jest porzadny sprzedawca, doladowywal regularnie i
    akumulator nic a nic nie stracil :-)

    P.S. W przypadku opon na taka okolicznosc Unia musiala az stosowny
    przepis wydac (opony uwaza sie za nowe do trzech lat od daty
    produkcji)

    > a sprzedał go wiedząc o tym jako pełnowartościowy.
    > W tym przypadku wystarczy nagranie rozmowy telefonicznej :)

    Ale ktorej rozmowy ? Tej w ktorej sie sprzedawca przyzna ze tak, ma
    prawo byc 30Ah zamiast nominalnych 60, bo towar przeciez lezy na
    polce, a pojemnosc traci od dnia produkcji ? Takiej nie bedzie.

    A pojemnosc mierzysz w dniu zakupu, czy po pol roku uzywania ?

    Tak czy inaczej - ustawa slowem nie wspomina o awariu i trwalosci.
    Niby jest dwa lata odpowiedzialnosci ... ale czy umowa umowila dwa
    lata trwalosci ?
    (szczegolnie ciekawe w przypadku towarow z roczna gwarancja)
    A akumulator ile wlasciwie powinien dzialac ? Bo rzeklbym ze ponad 5
    lat, ale wiele tylu nie dozywa, choc nie bardzo wiadomo z czyjej winy,
    bo te stare samochody miewaja problemy z elektryka :-)

    Oczywiscie mozna argumentowac ze towar sie popsul za szybko z winy
    jego wady w chwili sprzedazy.
    I tu sie okazuje dosc kluczowy zapis o domniemaniu istnienia
    niezgodnosci przez 6 miesiecy. Roznica taka ze w razie sprawy w sadzie
    to sprzedawca musi rzeczoznawce powolac i udowodnic ze nie bylo.
    A po terminie to klient powinien powolac i udowodnic ze byla.

    Choc akurat w przypadku akumulatorow ... klient powola byle jakiego,
    ktory sprawdzi ze akumulator do d* i zgodnie z prawda napisze ze
    doszlo do zwarcia wewnetrznego czy opadu plyt i w jego opinii to za
    szybko aby bylo naturalne, a sprzedawca tez moze powolac, jego dojdzie
    do tych samych ustalen i napisze ze typowe przyczyny to glebokie
    rozladowanie, dlugotrwale niedoladowanie i narazenie na wstrzasy -
    czyli wszystko z winy klienta :-)

    J.

  • 39. Data: 2014-04-13 18:09:20
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-13 15:49, J.F. pisze:

    > A sprawdzales czy ich nie ma na allegro ? Mozna prosic o kilka
    > przykladow takich firm ?

    Ja od lat korzystam z usług tej firmy: http://www.anoda.com.pl/index.html
    Korzystałem także z usług 2 innych firm tego typu, ale nie pamiętam ich
    nazw, dlatego nie jestem w stanie ich teraz wskazać.
    Żadnej z tych firm nie znalazłem na Allegro, a nawet ich sklepu
    internetowego.
    Jak chcesz się dowiedzieć, gdzie w danym mieście znajdziesz taką
    najlepszą firmę oferującą dobre usługi i akumulatory w dobrych cenach to
    zapytaj lokalnych taryfiarzy :)

    > Jak ?

    Pomiar prądu rozładowania i spadki napięcia bez obciążenia i pod
    obciążeniem. Dodatkowo pomiar gęstości elektrolitu.
    Lub po prostu skorzystać ze specjalnego miernika, który umożliwia
    dokonanie pomiaru w przeciągu kilkuminutowego testu.

    > Pod nalepka.
    > A nalepke ... wolno zerwac, czy gwarancje sie wtedy traci ? :-)

    A co Cię interesuje nalepka. Serwisant zerwie to nalepi kolejną nalepkę.

    > Ja tam smiem twierdzic ze jednak wiekszosc ma otworek wentylujacy.
    > Przechyl na bok ... tylko nad miska.

    Montowałeś kiedykolwiek akumulator w samochodzie w pozycji innej niż
    korkami do góry?
    Poza tym korki są zabezpieczone przed przypadkowymi przechyłami.
    Wewnątrz korków znajduje się labirynt, który uniemożliwia wypłynąć
    elektrolitowi.

    > IMO - dlatego, ze elektroniczne regulatory lepiej dbaja o napiecie.

    A ja głupi myślałem, że w Maluchach były montowane regulatory
    elektroniczne i że mechaniczne to już bardzo zamierzchła przeszłość
    Syren i Warszaw :)

    > I tak sie zastanawiam czy ten oworek nie wychwytuje wilgoci z
    > powietrza ...

    Myślę, że nie. Gdyby tak było to poziom elektrolitu mógłby rosnąć, a
    jednak w każdym akumulatorze maleje.

    > I co - zrywaja przy tym nalepke ozdobna ?

    Czy kupując akumulatory wybierasz te, które mają ładniejsze i bardziej
    kolorowe naklejki, czy te akumulatory, które mają lepszą opinię o jakości?

    > Mysle ze markety zamawiaja akumulatory w ilosciach takich ze wiekszosc
    > sie zbywa w 2-4 tygodnie :-)
    > Juz w marcu na polkach resztki zostaly.
    > Czy doladowuja to nie wiem, ale tej zimy ceny markety mialy wyzsze :-)

    Widywałem w marketach akumulatory roczne.

    > Jesli tak, to swietnie, ja sie jednak obawiam ze klient uslyszy ze
    > akumulator musi im zostawic na 2 tygodnie, bez zastepczego.

    To tym samym pozbyliby się kilku-kilkunastu jak nie kilkudziesięciu
    klientów.
    Właścicieli takich firm nie stać na takie ekstrawagancje.

    > Ale moze firma z tradycja, wie jak traktowac klienta, i producentow
    > ktorzy nie wiedza nie oferuje :-)

    W dzisiejszych czasach takie firmy muszą dbać o klienta.

    > Nie wiem. Wiem za to ze w maluchu pare razy to widzialem, a w innych
    > samochodach nie.
    > Dokladnie to o klemy chodzi - ich czyszczenie w maluchu pomagalo.

    Ja z klemami walczyłem zarówno w Maluchach, których w swojej historii
    motoryzacyjnej miałem sztuk 2, jak i w samochodach innych marek.

    > Ale jak udowodnisz ? I co znaczy niepelnowartosciowy ?

    No i tu jest właśnie problem jak udowodnić.

> [...]
    >
    > P.S. W przypadku opon na taka okolicznosc Unia musiala az stosowny
    > przepis wydac (opony uwaza sie za nowe do trzech lat od daty

    Myślisz, że w stosunku do akumulatorów nie ma stosownych norm?

> [...]
    >
    > Tak czy inaczej - ustawa slowem nie wspomina o awariu i trwalosci.
    > Niby jest dwa lata odpowiedzialnosci ... ale czy umowa umowila dwa

    Dlatego są okresy gwarancyjne, w których producent zapewnia
    bezawaryjną pracę produktu. Taka gwarancja jest swego rodzaju zachętą
    dla kupującego, czyli sprzedawca pośrednio także czerpie korzyści z
    takich deklaracji, ponieważ łątwiej sprzedaje taki produkt i więcej może
    na nim zarobić. W przypadku "Niezgodności towaru z umową" prawodawca
    zakłada, że jeżeli produkt ulegnie uszkodzeniu w przeciągu 6 miesięcy od
    chwili sprzedaży to w tym produkcie istniała wada, która powodowała
    niezgodność towaru z umową, niezależnie od tego jakim świadczeniem
    gwarancyjnym ten produkt był objęty. Jeżeli jednak produkt jest objęty
    dłuższym okresem gwarancyjnym to wystarczy się tylko powołać na tą
    gwarancję.

> [...]
    > do tych samych ustalen i napisze ze typowe przyczyny to glebokie
    > rozladowanie, dlugotrwale niedoladowanie i narazenie na wstrzasy -

    No i tu jest problem co kto i komu udowodni :)
    Tego typu sprawy mogą się ciągnąć latami po sądach.

  • 40. Data: 2014-04-13 19:37:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Apr 2014 18:09:20 +0200, uzytkownik napisał(a):

    > Ja od lat korzystam z usług tej firmy: http://www.anoda.com.pl/index.html

    No dobra, wyglada na to ze nie sprzedaja przez internet.

    Ale troche opinii sie znalazlo
    http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,133028969,,akumula
    tor.html?v=2

    oj, drogo :-)

    Galerie patrze ... nie widze tych gniazdek przy regalach, za to
    zaplecze robi wrazenie ... na milosnikach antykow :-)

    > Jak chcesz się dowiedzieć, gdzie w danym mieście znajdziesz taką
    > najlepszą firmę oferującą dobre usługi i akumulatory w dobrych cenach to
    > zapytaj lokalnych taryfiarzy :)

    Oni maja problemy z akumulatorami ?

> [...]
    > Lub po prostu skorzystać ze specjalnego miernika, który umożliwia
    > dokonanie pomiaru w przeciągu kilkuminutowego testu.

    Hm, mialem aku ktoremu zostalo 4Ah, auto zapalalo dobrze.
    Paru minut nie wytrzymalby ... ale ile amperow przez te minuty ?

    > A co Cię interesuje nalepka. Serwisant zerwie to nalepi kolejną nalepkę.

    Maja takie firmowe ?

    > Montowałeś kiedykolwiek akumulator w samochodzie w pozycji innej niż
    > korkami do góry?

    Nie, ale mi w supermarkecie na kasie przewrocili na bok, zeby kod
    odczytac :-)

    > Poza tym korki są zabezpieczone przed przypadkowymi przechyłami.
    > Wewnątrz korków znajduje się labirynt, który uniemożliwia wypłynąć
    > elektrolitowi.

    To nie w korkach byl otwor.

    > A ja głupi myślałem, że w Maluchach były montowane regulatory
    > elektroniczne i że mechaniczne to już bardzo zamierzchła przeszłość
    > Syren i Warszaw :)

    Moze kiepskie, a moze w maluchach tez juz nie trzeba bylo dolewac.
    W nowszych samochodach naprawde nie trzeba.

    > Myślę, że nie. Gdyby tak było to poziom elektrolitu mógłby rosnąć, a
    > jednak w każdym akumulatorze maleje.

    Kwas siarkowy higroskopijny, ale gdzie sie ustala rownowaga to nie
    wiem. Szczegolnie ze warunki zmienne.

    > Czy kupując akumulatory wybierasz te, które mają ładniejsze i bardziej
    > kolorowe naklejki, czy te akumulatory, które mają lepszą opinię o jakości?

    W opinie nie bardzo wierze, bo rozne sa, a kto zagwarantuje ze 5 lat
    pozniej akumulator jest tak samo produkowany. Zreszta ten rzekomo
    lepszy kosztuje dwa razy wiecej i zaczyna sie zgadywanka - czy on
    wytrzyma 6 lat, bo zakladam ze tani wytrzyma 3 lata.
    Zreszta - skoro producent takie dobre robi, to niech da 5 lat
    gwarancji, czemu mam polegac na opinii, a nie na papierze? :-)

    IMO - wazniejsze jest traktowanie reklamacji ... a tu opinie nie sa
    dobre.

    Tak wiec wybor jest tak naprawde w ciemno, ale tak czy inaczej -
    nalepka czesto jest, korki pod nalepka, wiec ciekaw jestem jak ten
    przeglad wyglada. A przeciez obowiazkowy :-)

    > Widywałem w marketach akumulatory roczne.

    Cos im tam stoi, ale zazwyczaj czlowiekowi wysiada zima, a oni maja
    wtedy nowa dostawe :-)
    Zreszta mysli ze taka Anoda nie ma rocznych ? Nietypowe tylko na
    zamowienie ?

    > To tym samym pozbyliby się kilku-kilkunastu jak nie kilkudziesięciu
    > klientów. Właścicieli takich firm nie stać na takie ekstrawagancje.

    No coz, sadzac po innych doniesieniach, to producenci raczej odrzucaja
    reklamacje. Wiec czy firmy stac na doplacanie ?
    Fachowym sklepom nie odrzucaja, czy jest tego na tyle malo, ze ich
    stac ? A marze maja wysoka :-)

    > Ja z klemami walczyłem zarówno w Maluchach, których w swojej historii
    > motoryzacyjnej miałem sztuk 2, jak i w samochodach innych marek.

    A ja nie wiem co to klemy. Chocby byly zarosniete osadem itp - auto
    zapala. A jak nie, to z winy akumulatora.

    > No i tu jest właśnie problem jak udowodnić.

    Czyli nie udowodnisz i przepis nie ma zastosowania.

    > Myślisz, że w stosunku do akumulatorów nie ma stosownych norm?

    Nie slyszalem. Moze i sa.

    > Dlatego są okresy gwarancyjne, w których producent zapewnia
    > bezawaryjną pracę produktu. Taka gwarancja jest swego rodzaju zachętą

    I najlepiej dla wszystkich, jak tez ma 2 lata lub wiecej ..

> [...]
    > chwili sprzedaży to w tym produkcie istniała wada, która powodowała
    > niezgodność towaru z umową, niezależnie od tego jakim świadczeniem

    Ale trwalosc moze byc okreslona w inny sposob.

    > Jeżeli jednak produkt jest objęty
    > dłuższym okresem gwarancyjnym to wystarczy się tylko powołać na tą
    > gwarancję.

    U gwaranta ?
    Bo niezgodnosci tu na razie nie ma, chyba ze sie gwarant uchyla :-)

    Nawiasem mowiac - gwarancja byla dluga, gwarant przestaje gwarantowac
    ... a odpowiedzialnosc sprzedawcy za brak realnej gwarancji sie konczy
    po 2 latach, tak klienta ustawa zalatwila :-)

    J.