  • 1. Data: 2014-04-10 13:40:50
    Temat: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    Niezwykłe wnioski z kontroli NIK. Ankieta wśród policjantów z drogówki
    pokazała, że najczęstszą przyczyną wypadków wcale nie jest wpisywane do
    systemu ,,niedostosowanie prędkości do warunków jazdy" (..)

    Pracownicy Najwyższej Izby Kontroli przeprowadzili badanie ankietowe
    wśród 719 policjantów z pionu ruchu drogowego (..). Pracownikom
    drogówki zaproponowano listę dziewięciu przyczyn wypadków, spośród
    których mieli wskazać te, które spotykane są częściej i rzadziej.
    Wyniki ankiety są zdumiewające.

    Okazało się, że zdaniem samych policjantów niedostosowanie prędkości do
    warunków jazdy oraz nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu w
    rzeczywistości nie są najczęstszymi powodami wypadków w Polsce. A co
    nimi jest? Najczęstsza przyczyna wypadków na drogach to nieuwaga,
    zmęczenie bądź zaśnięcie kierowcy (prawie 15 proc. przyczyn wypadków).
    Drugi najczęstszy powód to zdaniem pracowników drogówek to stan jezdni.
    Dopiero na trzecim miejscu wymienili nieudzielenie pierwszeństwa
    przejazdu (12 proc.), a na czwartym - niedostosowanie prędkości do
    warunków ruchu (8 proc.).

    Inspektorzy NIK uważają, że wszystkiemu winien jest system SEWiK. A
    dokładnie jego konstrukcja, która pozwala policjantowi wybrać tylko
    jedną pozycję z listy możliwych przyczyn wypadku. - Dlatego
    częstotliwość występowania przyczyn wypadków zarejestrowanych w SEWiK
    nie odpowiada rzeczywistości - piszą kontrolerzy w raporcie."

    http://www.brd24.pl/technologie/policjanci-przyznaja
    -zle-drogi-czesta-przyczyna-wypadkow/

    --

    memento lorem ipsum

  • 2. Data: 2014-04-10 13:56:56
    Temat: Re: wyniki raportu NIK nt. przyczyn wypadków
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Inspektorzy NIK uważają, że wszystkiemu winien jest system SEWiK. A
    > dokładnie jego konstrukcja, która pozwala policjantowi wybrać tylko
    > jedną pozycję z listy możliwych przyczyn wypadku. -

    Ale to wiadomo od dawna tyle, że nie będzie inaczej bo to by znaczyło, że w
    wielu przypadkach płacić musi "państwo".

  • 3. Data: 2014-04-10 15:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Ale to wiadomo od dawna tyle, że nie będzie inaczej bo to by znaczyło,
    > że w wielu przypadkach płacić musi "państwo".

    Sugerujesz jakies spiskowe teorie? ;-)
    Fajnie, że ktos w koncu otwarcie otworzył temat, moze nastąpi jakieś
    uporządkowanie tej kwestii.

  • 4. Data: 2014-04-10 15:20:59
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-04-10 15:00, Budzik pisze:

    > Sugerujesz jakies spiskowe teorie? ;-)
    > Fajnie, że ktos w koncu otwarcie otworzył temat, moze nastąpi jakieś
    > uporządkowanie tej kwestii.

    Jak przez tyle lat nie potrafili w statystykach rozdzielić pijanego w
    sztok kierowcy 2.5 promila od lekko łykniętego 0.51 promila chłopa
    prowadzącego rower (idącego i trzymającego kierownicę), to jak tu nie
    mieć teorii?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2014-04-10 15:54:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Miroo m...@R...o2.pl ...

> [...]
    > sztok kierowcy 2.5 promila od lekko łykniętego 0.51 promila chłopa
    > prowadzącego rower (idącego i trzymającego kierownicę), to jak tu nie

    Pytanie czy to celowe działanie aby nie być odpowiedzialnym i nie wypłacać
    odszkodowań czy może jednak zwykła niekompetencja?

  • 6. Data: 2014-04-10 16:22:53
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Sugerujesz jakies spiskowe teorie? ;-)

    Nie, wiem jak to działa u źródła. Jak sobie wyobrażasz sytuacje w której
    policjant na miejscu zdarzenia stwierdza, że to złe wyprofilowanie drogi
    jest przycyzną wypadku. Chcesz położyć wykrywalność i statystyki policyjne
    przez taką bzdurę na której wszyscy stracą?

    - poszkodowany bo sprawy wskazania winnego będą się ciągnąć w nieskończoność
    - sądy bo będą zawalone sprawami
    - policja bo im statystyki polecą na ryj
    - no i "państwo" bo jak w końcu "sprawcą" będą UG, Powiaty etc. to kto za to
    zapłaci?

  • 7. Data: 2014-04-10 17:15:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "elmer radi radisson"
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

> [...]
    > częstotliwość występowania przyczyn wypadków zarejestrowanych w SEWiK
    > nie odpowiada rzeczywistości - piszą kontrolerzy w raporcie."

    A ja już to piszę na grupie od lat i to za darmo - nigdy w takie bzdury nie
    dawałem ani kawałka wiary.

  • 8. Data: 2014-04-10 18:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

> [...]
    > wyprofilowanie drogi jest przycyzną wypadku. Chcesz położyć
    > wykrywalność i statystyki policyjne przez taką bzdurę na której

    Czyli spisek...

    > - poszkodowany bo sprawy wskazania winnego będą się ciągnąć w
    > nieskończoność - sądy bo będą zawalone sprawami

    Trudno. Może drogi zaczna być naprawiane?

    > - policja bo im statystyki polecą na ryj

    A co to ma do policyjnych statystyk?

    > - no i "państwo" bo jak w końcu "sprawcą" będą UG, Powiaty etc. to kto
    > za to zapłaci?

    Winni...?

  • 9. Data: 2014-04-11 10:22:46
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Czyli spisek...

    > Trudno. Może drogi zaczna być naprawiane?

    Taa.... teraz też są....."naprawiane"

    > A co to ma do policyjnych statystyk?

    No jak to co, przy "niedostosowaniu prędkości do warunków" mandat dostaje
    sprawca i po sprawie. Statystyki odnotowują i słupki rosną konkretnemu
    wydziałowi/jednostce/komendantowi. W sprawozdaniu dziennym podawane są dane
    z dnia, jak sprawa wychodzi z jednostki bo trafia np. do sądu nikt już już
    tego na konto danej jednostki nie podliczy jako "wynik." W skali kraju
    policja odnotuje konkretny spadek wykrywalności, nałożonych mandatów itd.

    > Winni...?

    Jacy winni? Liczysz na to, że odpowie za to materialnie jakaś konkretna
    osoba gdzieś w urzędzie? Najwyżej zapłaci jakaś jednostka terytorialna z
    pieniędzy podatników czyli naszych. /podobno/

  • 10. Data: 2014-04-11 11:54:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > Jak sobie wyobrażasz sytuacje w której
    > policjant na miejscu zdarzenia stwierdza, że to złe wyprofilowanie drogi
    > jest przycyzną wypadku.

    Np. w taki sposob, ze co jakis czas systematycznie w tym samym miejscu
    zdarza sie wypadniecie pojazdu z drogi. Nie trzeba miec wiecej niz 4
    klasy podstawowki, zeby dojsc do oczywistego wniosku, ze to nie kosmici
    urzadzili sobie polowanie w stalym miejscu, nie rzucil ktos uroku na ten
    kawalek drogi, tylko zgadnij co.

    Chcesz położyć wykrywalność i statystyki policyjne
    > przez taką bzdurę na której wszyscy stracą?

    Nie wszyscy, np. ja na tym nie strace, pewnie na grupie zdecydowana
    wiekszosc tez nie straci.

    > - poszkodowany bo sprawy wskazania winnego będą się ciągnąć w nieskończoność

    A jak uznaja wylacznie jego wine, to sama korzysc dla poszkodowanego.

    > - sądy bo będą zawalone sprawami

    Po to sa sady. Opierdalanie sie w pracy skonczylo sie na samym poczatku
    lat 90. Wszedzie, tylko nie w sadach.

    > - policja bo im statystyki polecą na ryj

    Potworne, jestem roztrzesiony po tej wiadomosci...

    > - no i "państwo" bo jak w końcu "sprawcą" będą UG, Powiaty etc. to kto za to
    > zapłaci?

    Zartujesz, czy trollujesz? Ja mysle, ze wszystkiemu sa winni
    zegarmistrzowie i to oni powinni za wszystko zaplacic. Czemu oni? A
    czemu nie, malo ich, nie odzywaja sie, pewnie cos knują;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa