  • 71. Data: 2011-07-01 17:06:24
    Temat: Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości:

    > Hello Bugatti,
    >
    > Ale on robił maturę 6 a nie 30 lat temu...

    Nie zrozumiałeś. Dzisiaj zdobycie tytułu inżyniera (magistra inżyniera) na
    niektórych kierunkach jest łatwiejsze niż zdanie matury na _wysokim
    poziomie_ 30 lat temu. Wiem bo studiuję na uczelni technicznej i wiem jak
    jest. Dzisiejszy system nauczania chyba nikt sensowie nie kontroluje (oprócz
    roboty papierkowej) w kwestii dokładnego sprawdzenia sylabusów
    przedmiotowych i egzaminów.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 72. Data: 2011-07-01 17:10:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bugatti,

    Friday, July 1, 2011, 5:06:24 PM, you wrote:

    > Nie zrozumiałeś. Dzisiaj zdobycie tytułu inżyniera (magistra inżyniera) na
    > niektórych kierunkach jest łatwiejsze niż zdanie matury na _wysokim
    > poziomie_ 30 lat temu.

    Ależ doskonale zrozumiałem. Znam też poziom dzisiejszych matur,
    niestety :(

> [...]
    > system nauczania chyba nikt sensowie nie kontroluje (oprócz roboty
    > papierkowej) w kwestii dokładnego sprawdzenia sylabusów

    Ale analiza matematyczna i algebra na każdym kierunku ścisłym
    obowiązkowa. Na poziomie nijak przystającym do nauczanego wcześniej w
    szkołach średnich.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 73. Data: 2011-07-01 17:16:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> napisał w wiadomości
    > "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message
    >
    > Ja wychowalem jedno (wlasnie zostalo magistrem), a drugie wychowuje. I
    > zgadzam sie z tym, co Wojtek napisal.

    Ja jestem w trakcie wychowywania dwóch, z obserwacji wynika mi że model o
    którym pisze Wojtek się sprawdza.
    W przeciwieństwie do wychowania bezstresowego którego efekty mam okazję
    obserwować dość często w rodzinie.

  • 74. Data: 2011-07-01 17:20:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    LOL !!!!!
    To nie ja mam spaczone spojrzenie na świat i mnie karanie kojarzy się z
    biciem.
    A swoich dzieci bić nie muszę, zazwyczaj wystarczy samo spojrzenie, opr już
    zawsze załatwia sprawę.

  • 75. Data: 2011-07-01 17:20:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Borczyk" <b...@m...astro.amu.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:alpine.BSF.2.00.1107011408180.99925@moon.astro.
    amu.edu.pl...

    > Co wyście się tego bicia uczepili? Nie chodzi o bicie, chodzi o
    > konsekwencję w reagowaniu na niewłaściwe zachowania dziecka. A kara może
    > być różna, przede wszystkim adekwatna do winy i wieku dziecka.

    Dokładnie.
    Najważniejsza jest konsekwencja, a nawet nie sama wysokość kary.

  • 76. Data: 2011-07-01 18:06:10
    Od: Marek <m...@w...pl>

    > Rozumiem, że wszystkie dzieci tłuczone od małego do nieprzytomności
    > wyrastają na prawników i lekarzy, a nie młodocianych przestępców?

    uważasz że wszystko jest OK? OK.

    ja się bałem kary: pasa ojca
    a dzisiaj co wyrostek nie ma szacunku dla:
    -starszych
    -rodziców
    -policjanta
    -nauczyciela
    -itd

    uświadomiony przez internet i telewizję uważa się za nietykalnego

    dzieci nie mam, jakbym miał prał bym dupę na kwaśne jabłko

  • 77. Data: 2011-07-01 18:50:25
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Przechoruje - niekoniecznie. Ale Ty nie jesteś lekarzem amatorem, który
    > twierdzi, że nie potrzeba mić praktyki. Teoretyzujesz o wychowaniu, bez
    > praktyki.

    Ale o jakiej "praktyce" mówisz? Miałem okazję obserwować dzieci moich
    znajomych, widziałem efekty stosowania rozmaitych wzorców wychowawczych,
    miałem bardzo wiele do czynienia z młodzieżą w wieku gimnazjalnym,
    licealnym, jak również ze studentami wyższych uczelni. I na podstawie tych
    doświadczeń mam prawo wyciągać określone wnioski. Naprawdę nie trzeba się
    samemu sparzyć żeby wiedzieć, że wrzątek jest gorący.

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 78. Data: 2011-07-01 18:53:07
    Temat: [ot]Re: Bezstresowe wychowanie
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > [...]
    >
    > Wojtku, ile dzieci wychowałeś?

    taka bajka. Był sobie chłopak, wychowywany bezstresowo. Uległ sam na
    własną prośbę wypadkowi na drodze. Do szpitala przyjechała matka.
    wiedziała ze żyje, i żyć będzie, ale jak zobaczyła swoje dziecko jeszcze
    podczas udzielania pomocy, we krwi, z rurkami, to zemdlała. jak młody
    stanął na własne nogi, chirurg spróbował mu na ambicje wjechać i cośtam
    chciał mu psychikę naprostować, zmusić do zastanowienia nad tym co
    zrobił - bezskutecznie. w koncu pojechał po bandzie i opowiedział mu jak
    jego rodzicielka spektakularnie "zjechała" na widok syna. Wtedy młody z
    dumą w głosie odparł mniej wiecej ze to oczywiste normalne i nie miała
    wyboru - musiała zemdleć.

    Teraz pytanie do rodziców. Czy jeśli wasze _małe_ dziecko będzie chciało
    wejść na jezdnie to złapiecie je? Oczywiście. Następnym razem -
    oczywiście. Ile tak można? super niania powie ze do śmierci. JA za
    trzecim razem przywalę klapsa.
    po pewnym czasie dziecko "łapane" bedzie patrzyło czy je "złapią" a nie
    czy auto jedzie. moje dzieci jak nadepną na krawężnik, zastanowią się
    czemu tak dupsko ostatnio bolało :)
    Dla 3 latka goniącego zabawkę, klaps i niewola w rękach rodzica to taka
    sama przemoc. ale tego Wam niania nie powie.

    ToMasz

  • 79. Data: 2011-07-01 18:58:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wojtek,

    Friday, July 1, 2011, 6:50:25 PM, you wrote:

    > Ale o jakiej "praktyce" mówisz?

    Osobistej, Wojtku.

> [...]
    > prawo wyciągać określone wnioski. Naprawdę nie trzeba się samemu
    > sparzyć żeby wiedzieć, że wrzątek jest gorący.

    Pytam po raz kolejny: poddasz się operacji przeprowadzanej przez
    chirurga - teoretyka?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 80. Data: 2011-07-01 19:06:37
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    > 4 latkę mam i żadnych problemów z wychowaniem do tej pory nie było.
    > Wystarczy rozmawiać z nią i tłumaczyć, a kary są praktycznie zbędne, i
    > nie mówię tylko o cielesnych, bo nawet nie wyobrażam sobie dać jej na
    > tyłek.
    ewenement. takie dzieci sie filmuje z supernianią. najpierw niewyspane,
    i niania walczy, potem wyspane, grzeczne - jest super. nie nabijam sie,
    ja też byłem takim ułożonym dzieckiem, wierszyki mówiłem na akademiach i
    czerwone paski miałem.
    Twoje dziecko narazie nie pokazało co samo chce. jak pokaże, jak
    naprawdę będzie chciało, zastosujesz inne metody niż lanie po tyłku, ale
    dla dziecka równie nieprzyjemne. Zastanów sie co by było gdyby Twoje
    dziecko "pożyczyło" samochód. Co byś zrobił? Myślisz ze po pierwszej
    "przygodzie" za kółkiem rodzice "olali" syna? JEśli popełnili jakieś
    błędy wychowawcze szybko je (w tej wąskiej kwestii) nadrobili. Chłopak
    dobrze wiedział ze zle robi, wiedział jakie będą konsekwencje - powinien
    je ponieść. Nie rodzice.

    ToMasz