eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 12

  • 1. Data: 2013-02-22 11:43:44
    Temat: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Witam,

    Ja znowu w sprawie zaostrzenia warunków przeprowadzania (czy jakoś tak)
    badań technicznych.

    Otóż na - moim ostatnio ulubionym - "serwisie" (którego IMO styl, wiedza
    i poczucie humoru bije na głowę całą trójkę z Top Gear oraz 5th Gear i
    Pytanie Na Śniadanie) pojawił się wpis negujący ostatnie propozycje
    pojawiające się w mediach odnośnie zaostrzenia warunków badań
    technicznych samochodów. Autor IMO trafia w sedno i bardzo fajnie
    opisuje wady tych propozycji i ogólnie całego naszego systemu
    dopuszczania do ruchu. Nie ze wszystkim się tam zgadzam (np. że Polacy
    generalnie dbają o samochody - dbają tak trochę podobnie, jak Arabowie:
    aby jechał tyle, że warunki atmosferyczne są ewidentnie przeciw nam),
    ale polecam przeczytać:
    http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/12/zaostrzen
    ie-badan-technicznych-mercedes-posen-idzie-na-zlom/

    Na deser - z tego samego serwisu i w tym samym temacie o Niemcu, co się
    TUV'owi nie kłania:
    http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/15/az-odpadn
    a-kola-poznajcie-hansa-rodewalda/

    Miłej lektury (nie tylko tych wpisów).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Corolla E11 4E-FE sedan '97
    Avensis T22 1CD-FTV sedan '01


  • 2. Data: 2013-02-22 12:59:48
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-22 11:43, LEPEK pisze:
    > Witam,
    >
    > Ja znowu w sprawie zaostrzenia warunków przeprowadzania (czy jakoś tak)
    > badań technicznych.
    >
    > Otóż na - moim ostatnio ulubionym - "serwisie" (którego IMO styl, wiedza
    > i poczucie humoru bije na głowę całą trójkę z Top Gear oraz 5th Gear i
    > Pytanie Na Śniadanie) pojawił się wpis negujący ostatnie propozycje
    > pojawiające się w mediach odnośnie zaostrzenia warunków badań
    > technicznych samochodów. Autor IMO trafia w sedno i bardzo fajnie
    > opisuje wady tych propozycji i ogólnie całego naszego systemu
    > dopuszczania do ruchu.

    Standardowe bajanie i próby sprowadzenia sprawy do absurdu
    - tak jak np. propozycje rozbierania układu hamulcowego.
    Badanie ma wykluczyć ewidentne problemy (skorodowane przewody, brak
    hamowania na którym kole itd.), a nie wykluczać przypadki losowe.
    Parę rzeczy sensownych tam napisano, ale poza tym to jak zwykle.
    Ba, rzekłbym, że do tego materiału autor mógł czerpać pełnymi garściami
    z ostatniej dyskusji na ten temat na pms :)

    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/12/zaostrzen
    ie-badan-technicznych-mercedes-posen-idzie-na-zlom/
    >
    > Na deser - z tego samego serwisu i w tym samym temacie o Niemcu, co się
    > TUV'owi nie kłania:
    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/15/az-odpadn
    a-kola-poznajcie-hansa-rodewalda/

    Tutaj dla odmiany mamy bardzo fajny materiał, ale ten jest
    tłumaczeniem/streszczeniem obcego materiału, który jest
    materiałem merytorycznym. Jak widać samochód jest sprawny
    technicznie i posiada ważne badania - zrobione w ostrzejszych
    warunkach niż lokalne.

    Mniej wierszówek, więcej materiał merytorycznych.



  • 3. Data: 2013-02-22 13:29:42
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 22 Feb 2013 12:59:48 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Standardowe bajanie i próby sprowadzenia sprawy do absurdu
    > - tak jak np. propozycje rozbierania układu hamulcowego.

    Bo Złomnik z samej zasady jest absurdalny, nieobiektywny itp. Jego blog i
    ma prawo. Ja tam lubię starocie więc z lubością czytam, ale żeby to
    przekładać na zwykłe codzienne forum samochodowe to nie da rady. Tak czy
    inaczej Złomnik rulez.


  • 4. Data: 2013-02-22 13:47:34
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-22 13:29, Iglo pisze:
    > Dnia Fri, 22 Feb 2013 12:59:48 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    >
    >> Standardowe bajanie i próby sprowadzenia sprawy do absurdu
    >> - tak jak np. propozycje rozbierania układu hamulcowego.
    >
    > Bo Złomnik z samej zasady jest absurdalny, nieobiektywny itp. Jego blog i
    > ma prawo.

    No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
    się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)

    > Ja tam lubię starocie więc z lubością czytam, ale żeby to
    > przekładać na zwykłe codzienne forum samochodowe to nie da rady. Tak czy
    > inaczej Złomnik rulez.

    W tym zakresie owszem :)







  • 5. Data: 2013-02-22 14:55:45
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2013-02-22 13:47, Artur Maśląg pisze:

    > No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
    > się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)

    Chodzi głównie o to, że:
    "nie bardzo wyobrażam sobie, na czym polega zagrożenie pochodzące od
    pojazdów w złym stanie technicznym - przy czym przez ,,zły" rozumiemy tu
    to, co można sprawdzić na badaniu technicznym."
    + to, że samochody, które nie przejdą badań nie są zamieniane na nowe
    + to, że chodzi de facto o podniesienie stawek
    + to, że obecny system (prywatna stacja z prywatny klient vs. wymogi)
    jest z zasady "niefunkcjonujący"
    + parę innych rzeczy, ubarwione - czasem przejaskrawionym - komentarzem.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
    Corolla E11 4E-FE sedan '97
    Avensis T22 1CD-FTV sedan '01


  • 6. Data: 2013-02-22 15:15:07
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-22 14:55, LEPEK pisze:
    > W dniu 2013-02-22 13:47, Artur Maśląg pisze:
    >
    >> No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
    >> się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)
    >
    > Chodzi głównie o to, że:
    > "nie bardzo wyobrażam sobie, na czym polega zagrożenie pochodzące od
    > pojazdów w złym stanie technicznym - przy czym przez ,,zły" rozumiemy tu
    > to, co można sprawdzić na badaniu technicznym."

    Co już posumowałem, że to standardowe bredzenie, powielane na
    tysiące sposobów, z którego nic nie wynika. Mogę tylko powtórzyć
    co już napisałem:
    <cite>
    Badanie ma wykluczyć ewidentne problemy (skorodowane przewody, brak
    hamowania na którym kole itd.), a nie wykluczać przypadki losowe.
    </cite>
    Mogę tylko dodać, że w jakiś sposób to jednak cześć osób mobilizuje
    do wykonania pewnych napraw.










  • 7. Data: 2013-02-23 12:33:20
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    LEPEK wrote:
    > Witam,
    >
    > Ja znowu w sprawie zaostrzenia warunków przeprowadzania (czy jakoś
    > tak) badań technicznych.
    >
    > Otóż na - moim ostatnio ulubionym - "serwisie" (którego IMO styl,
    > wiedza i poczucie humoru bije na głowę całą trójkę z Top Gear oraz
    > 5th Gear i Pytanie Na Śniadanie) pojawił się wpis negujący ostatnie
    > propozycje pojawiające się w mediach odnośnie zaostrzenia warunków
    > badań technicznych samochodów. Autor IMO trafia w sedno i bardzo
    > fajnie opisuje wady tych propozycji i ogólnie całego naszego systemu
    > dopuszczania do ruchu. Nie ze wszystkim się tam zgadzam (np. że Polacy
    > generalnie dbają o samochody - dbają tak trochę podobnie, jak
    > Arabowie: aby jechał tyle, że warunki atmosferyczne są ewidentnie
    > przeciw nam), ale polecam przeczytać:
    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/12/zaostrzen
    ie-badan-technicznych-mercedes-posen-idzie-na-zlom/
    >
    > Na deser - z tego samego serwisu i w tym samym temacie o Niemcu, co
    > się TUV'owi nie kłania:
    > http://www.zlomnik.pl/index.php/2013/02/15/az-odpadn
    a-kola-poznajcie-hansa-rodewalda/

    to tylko dowodzi jednego...

    nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest służenie
    obywatelom...


    nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze czynownik
    ma upierdolić obywatela na maksa...


  • 8. Data: 2013-02-23 12:36:49
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2013-02-22 14:55, LEPEK pisze:
    >> W dniu 2013-02-22 13:47, Artur Maśląg pisze:
    >>
    >>> No, ale jak czytam "Autor IMO trafia w sedno" itd. to raczej
    >>> się to kłóci z tym co napisałeś, z czym się zasadniczo zgadzam :)
    >>
    >> Chodzi głównie o to, że:
    >> "nie bardzo wyobrażam sobie, na czym polega zagrożenie pochodzące od
    >> pojazdów w złym stanie technicznym - przy czym przez ,,zły" rozumiemy
    >> tu to, co można sprawdzić na badaniu technicznym."
    >
    > Co już posumowałem, że to standardowe bredzenie, powielane na
    > tysiące sposobów, z którego nic nie wynika. Mogę tylko powtórzyć
    > co już napisałem:
    > <cite>
    > Badanie ma wykluczyć ewidentne problemy (skorodowane przewody, brak
    > hamowania na którym kole itd.), a nie wykluczać przypadki losowe.
    > </cite>
    > Mogę tylko dodać, że w jakiś sposób to jednak cześć osób mobilizuje
    > do wykonania pewnych napraw.

    no i obecne badani dołądnie to robią...




    zawsze da


  • 9. Data: 2013-02-25 23:25:34
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:33:20 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
    napisał:

    > nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest
    > służenie obywatelom...
    >
    >
    > nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze
    > czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...

    powiedz to tym niemieckim urzędnikom, którzy na zlotach mierzą wysokość
    umieszczenia lamp czy kierunkowskazów z dokładnoscią do milimetra i
    zazabierają kwity za kazde odstępstwo.

    jak wszędzie są ludzie i taborety



    --
    Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 10. Data: 2013-02-26 06:46:21
    Temat: Re: ostrzejsze badania techniczne jeszcze raz
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    masti wrote:
    > Dnia pięknego Sat, 23 Feb 2013 12:33:20 +0100 osobnik zwany Marek
    > Dyjor napisał:
    >
    >> nawet niemieccy urzędnicy są ludźmi i ich podstawowym celem jest
    >> służenie obywatelom...
    >>
    >>
    >> nasi urzędnicy wciąż działają wg starej dobrej carskiej zasady, ze
    >> czynownik ma upierdolić obywatela na maksa...
    >
    > powiedz to tym niemieckim urzędnikom, którzy na zlotach

    na zlotach czego?

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: