  • 1. Data: 2013-02-21 19:25:49
    Temat: Włączam światła po to by ładować akumulator!
    Od: Mateusz Bogusz <k...@o...pl>

    Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia.
    Specjalnie wszyscy będą je włączać, żeby ładować akumulatory! :-D

    -
    http://www.geekweek.pl/aktualnosci/15521/dioda-led-o
    -wydajnosci-230-chlodzi-otoczenie

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2013-02-21 19:42:54
    Temat: Re: Włączam światła po to by ładować akumulator!
    Od: <9...@8...194254.invalid> (Tom N)

    Mateusz Bogusz w

    > Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia.
    > Specjalnie wszyscy będą je włączać, żeby ładować akumulatory! :-D

> [...]

    "
    Dioda LED o wydajności 230% chłodzi otoczenie
    18 lutego 2013, 08:10 Krzysiek Dzieliński

    Inżynierowie z Massachusetts Institute of Technology opublikowali właśnie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    artykuł, w którym opisują oni swój nowy wynalazek - diodę LED o wydajności
    230%. Jednym słowem emituje ona więcej energii świetlnej niż pochłania
    elektryczności, lecz jest proste wyjaśnienie tego fenomenu."

    i dalej jest:
    "Źródło: Physical Review Letters
    http://prl.aps.org/abstract/PRL/v108/i9/e097403"

    I czytamy:
    "Received 9 August 2011; revised 24 October 2011; published 27 February 2012
    "

    *Właśnie* upływa _prawie rok_ od publikacji ;-)

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2013-02-21 19:56:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" napisał w wiadomości
    >Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia.
    >Specjalnie wszyscy będą je włączać, żeby ładować akumulatory! :-D
    >http://www.geekweek.pl/aktualnosci/15521/dioda-led-
    o-wydajnosci-230-chlodzi-otoczenie

    Nie nie, przeciez nic tam nie pisza o ladowaniu.
    Za to taka dioda swietnie nadaje sie do klimy - i juz wiadomo po co
    dyskoteka na dachu :-)

    A swoja droga - wstawiajac termoogniwo gdzies w dach, mozna by ladowac
    aku jak sloneczko nagrzewa samochod, a po zachodzie jak wnetrze
    stygnie ..

    J.

  • 4. Data: 2013-02-22 00:54:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.02.2013 19:25, Mateusz Bogusz wrote:
    > Niedługo nie będzie już dyskusji nad włączaniem świateł za dnia.
    > Specjalnie wszyscy będą je włączać, żeby ładować akumulatory! :-D

    Perpetuum mobile nadal jest niemożliwe do zrobienia.

    Tak jak w klimatyzacji zastosowano pompę ciepła do grzania ze
    sprawnością 100+% tak tutaj wykorzystano ją do świecenia. Energię nadal
    trzeba dostarczać.

    Dwa problemy:
    1. 70pW na wyjściu - mało przydatne w motoryzacji ;)
    2. Bierzmy ogniwo peltiera, malujemy jedną stronę możliwie "doskonale
    czarno" - dostajemy +- to co ci badacze, ale w trochę innym zakresie
    spektrum (podczerwień) i innej skali (np. 10^12 razy większej).

    Michoo

  • 5. Data: 2013-02-26 02:34:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2013, Michoo wrote:

    > 2. Bierzmy ogniwo peltiera, malujemy jedną stronę możliwie "doskonale czarno"
    > - dostajemy +- to co ci badacze, ale w trochę innym zakresie spektrum
    > (podczerwień) i innej skali (np. 10^12 razy większej).

    Oświeć nas tylko, co będzie robiła druga strona tego Peltiera,
    albo jak kto woli, jak ma być pomalowana :)
    Jeśli dobrze zrozumiałem opis hintu, to owe LEDy umożliwiają "średnio
    ciągły" pobór (wypompowanie) ciepła celem zamiany na światło
    (nawet, jeśli chwilowo może być inaczej, to średnio wychodzi
    stałe pompowanie energii).
    W odróżnieniu od wyłapania za pomocą takiego Petliera różnicy
    temperatur otoczenia (w tym za pomocą *obu* stron pomalowanych
    *tak samo* na czarno), malowanie z jednej strony i pozostawienie
    w środowisku izotropowo ogrzanym (we wszelkich postaciach,
    promieniście, przepływowo i jak tam kto woli) stwarza tylko
    pozory - pozwoli uzyskać energię z "naładowania cieplnego"
    niewielkiej pojemności cieplnej okładziny i koniec.
    Żeby powtórzyć, przetwornik trzeba wymontować, wynieść,
    ochłodzić (lub ogrzać) i zamontować ponownie.
    A jeśli w otoczeniu mamy różnicę temperatur nadającą się na
    "źródło zasilania", to nie bardzo jest sens malowania *jednej*
    strony (do tego składam reklamację, nie do malowania w ogóle)

    pzdr, Gotfryd