  • 41. Data: 2010-01-16 01:15:14
    Temat: Re: optymalny aparat
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of Jan 2010 14:40, XX YY wrote:

    > nie moze tak byc
    >
    > paskudny zimny niebiesko - zielony zafarb

    Na pewno mówisz o tym poprawiony dsc03287a.jpg?
    Moim zdaniem opisujesz DSC03287_a.jpg, albo któryś z nas
    powinien przekalibrowac monitor.

    > i reszta tez paskudna.

    A, tutaj się zgadzam. Fotka jest właściwie przypadkowa
    i zachowana tylko dlatego, żeby unaocznić jak bardzo automat
    (tutaj preselekcja przysłony) może spudłować.
    Pamiętałem o niedoświetlonym śniegu i prześwietlonym czarnym
    kocie w kominie (czy jakoś podobne).

    --
    nb

  • 42. Data: 2010-01-16 01:19:53
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of Jan 2010 16:21, Jakub Witkowski wrote:

    > Po pierwsze, nie dla ciebie ma być ok a dla pytającego -

    Tak nie można. Fundament usenetu to właśnie to, że ktoś trzeci
    (czwartu i piąty) może się podłączyć do wątku.

    > ale skoro
    > on uważa, że jego lepsze,

    Ja nie uważam za lepszy.

    --
    nb

  • 43. Data: 2010-01-16 01:40:03
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of Jan 2010 16:59, Sebastian Nibisz wrote:

    > Proponuję mniej niebieskiego.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287-HDR.jpg

    Jest mniej niebieski, ale bardziej rozpłaszczony.

    Jak już tyle osób poprawia, to ja też spróbuję ;-)

    --
    nb

  • 44. Data: 2010-01-16 03:12:56
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 16 of Jan 2010 02:40, nb wrote:

    > Jest mniej niebieski, ale bardziej rozpłaszczony.
    >

    > Jak już tyle osób poprawia, to ja też spróbuję ;-)

    Raczej nie spróbuję. Po prostu znalazłem RAWa
    i chwalenie się poprawkami na lepszym materiale
    byłoby nie fair.
    Ale podrzucam link, gdyby ktoś chciał potrenować,
    nie żeby konkurować z poprzednimi poprawkami.
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/hdr/DSC03287_bs.jpg

    --
    nb

  • 45. Data: 2010-01-16 08:11:58
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    nb wrote:
> [...]
    > byłoby nie fair.
    > Ale podrzucam link, gdyby ktoś chciał potrenować,
    > nie żeby konkurować z poprzednimi poprawkami.

    To zdjęcie jest lepsze bo ma mniej przepałów. Da sie z niego więcej
    wyciągnąć.
    http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287_bs-HDR.jpg

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 46. Data: 2010-01-16 14:02:58
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 16 of Jan 2010 09:11, Sebastian Nibisz wrote:

    > To zdjęcie jest lepsze bo ma mniej przepałów.

    Tak. Ale kolorki nadal są trochę nie tak jak powinny.
    Kontrast i dynamika też nieszczególnie,

    > Da sie z niego więcej
    > wyciągnąć.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287_bs-HDR.jpg

    Właśnie wydawało mi się, że przy tym zdjęciu dobrze
    byłoby pomajstrować właśnie w tym kierunku, który
    przedstawiłeś. Może nie aż tak radykalnie. Ciągle
    mam zarzut rozpłaszczenia całości. I zieleń taka
    trochę za zimna.

    Oryginalnie piesek był oświetlony zachodzącym
    na żółto słońcem. Więc z jednej strony kolorki
    powinny być dość ciepłe, a cienie (przynajmniej
    teoretycznie) niebieskie.

    Z dotychczasowych wersji ta mi się najbardziej podoba.
    Futro wyszło świetnie! I tutaj powracamy do problemu
    poruszonego w pierwszym poście tego wątku.

    --
    nb

  • 47. Data: 2010-01-17 00:45:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" hirsch$if3$...@i...gazeta.pl

    > To zdjęcie jest lepsze bo ma mniej przepałów. Da sie z niego więcej wyciągnąć.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287_bs-HDR.jpg

    Ale za to jest ostrzone na 17 osełeckach. ;)
    Ja swoich nie ostrzę. :) (chodź potrafię tak
    naostrzyć, że i sam diabeł nie zgadnie, czy
    zdjęcie było dotykane osełecką, o ile nie
    dam RAWki)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2010-01-17 07:03:48
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Ale za to jest ostrzone na 17 osełeckach. ;)
    > Ja swoich nie ostrzę. :) (chodź potrafię tak
    > naostrzyć, że i sam diabeł nie zgadnie, czy
    > zdjęcie było dotykane osełecką, o ile nie
    > dam RAWki)

    Odnosisz takie wrażenie, bo wzmocniłem lokalny kontrast.
    Akurat ta wersja była ostrzona tylko na jednej osełce i w dodatku niewiele.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 49. Data: 2010-01-18 12:27:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Sebastian Nibisz pisze:

    > To zdjęcie jest lepsze bo ma mniej przepałów. Da sie z niego więcej
    > wyciągnąć.
    > http://www.mmj.pl/~snibisz/tmp/DSC03287_bs-HDR.jpg

    Ech, jesli już, to by m dał najwyżej 1/3 tej ilości lokalnego kontrastu ;)
    Wyglada trochę jak pies baskerville'ów ;)

  • 50. Data: 2010-01-18 12:43:07
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    Jakub Witkowski wrote:
    > Ech, jesli już, to by m dał najwyżej 1/3 tej ilości lokalnego kontrastu ;)
    > Wyglada trochę jak pies baskerville'ów ;)

    Znałem psa, który był bardzo do tego podobny i nie wydaje mi sie aby
    kontrastu było za dużo.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -