  • 1. Data: 2010-01-13 14:48:47
    Temat: Gumki uszczelniajace Canon w obiektywach L
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Witam, czym konserwowac w/w gumki uszczelniajace, kiedys mialem elke i po
    pewnym czasie zaczela sie kruszyc. No moze nie kruszych ale poprosty stala
    sie bardzo lamliwa, moze jest jakis myk, coby to czyms smarowac , czyli
    konserwowac gume?

    j...@p...pl gg: 207344
    http://picasaweb.google.pl/Jacek23333

  • 2. Data: 2010-01-13 15:41:33
    Temat: Re: Gumki uszczelniajace Canon w obiektywach L
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jan., 15:48, "Jacek23" <j...@p...pl> wrote:
> [...]
    > sie bardzo lamliwa, moze jest jakis myk, coby to czyms smarowac , czyli

    generalnie gume impregnuje sie np gliceryna.
    ale czy to mozna robic w obiektywie to ogolnie nie wiem. trzeby by sie
    zastanowic w konkrtetnym przypadku zeby opary tego srodka
    konserwujacego nie dostaly sie do wnetrza obiektywu miedzy soczewki i
    na nich osiadly.

  • 3. Data: 2010-01-13 15:46:17
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "Jacek23" napisal
> [...]
    > sie bardzo lamliwa, moze jest jakis myk, coby to czyms smarowac , czyli

    A instrukcja cos na ten temat mówi ?
    Mialem eLki ale instrukcje przegladalem raczej po lebkach i nie pamietam.

    Jesli nic na ten temat nie ma to bym nie kombinowal.

    adam

  • 4. Data: 2010-01-13 18:08:46
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > sie bardzo lamliwa, moze jest jakis myk, coby to czyms smarowac , czyli

    Co najciekawsze, nie wszystkie elki maja gumki :) Np 24-70 ma ,a 70-200 bez
    IS juz nie ma :) A niby to tez elka ,a tu takie niedociagniecie.

    CeZ__134

  • 5. Data: 2010-01-13 18:54:19
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Co najciekawsze, nie wszystkie elki maja gumki :) Np 24-70 ma ,a 70-200
    > bez IS juz nie ma :) A niby to tez elka ,a tu takie niedociagniecie.

    Żadne niedociągnięcie. Specyfikacja wyraźnie określa czy obiektyw jest
    uszczelniany czy też nie. Niektóre L są uszczelniane, inne nie i to nawet
    sporo.
    Stary Extender 2x nie był, wersja II już jest. Itp. itd.

  • 6. Data: 2010-01-14 11:24:38
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 13 Jan., 16:46, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    > Mialem eLki ale instrukcje przegladalem raczej po lebkach i nie pamietam.
    >
    > Jesli nic na ten temat nie ma to bym nie kombinowal.

    mozesz byc pewien ze producent nie zaleca czegokolwiek samodzielnie
    majstrowac , konserwowac w obiektywie.
    z cala pewnoscia odradzaja , a gdybys zrobil to i pewnie mozna utracic
    gwarancej , jesli sie zorientuja.
    konserwacje zalecaja zawsze tylko w specjalistycznych zakladach.

  • 7. Data: 2010-01-14 11:28:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "XX YY" napisal

> [...]
    > gwarancej , jesli sie zorientuja.
    > konserwacje zalecaja zawsze tylko w specjalistycznych zakladach.

    Przeciez wlasnie to sugeruje.
    Podejrzewam, ze uszczelki po prostu wymienia sie w serwisie i tyle.

    adam

  • 8. Data: 2010-01-14 11:33:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Przeciez wlasnie to sugeruje.
    > Podejrzewam, ze uszczelki po prostu wymienia sie w serwisie i tyle.
    >
    > adam- Zitierten Text ausblenden -
    >
    > - Zitierten Text anzeigen -

    jesli mysle ze trzeba z L ka do servisu to mi skora cierpnie.

  • 9. Data: 2010-01-14 15:06:36
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > jesli mysle ze trzeba z L ka do servisu to mi skora cierpnie.

    Swiete slowa. Teraz niedawno przytrafilo mi sie kilka paprochow , ale
    niestety miedzy pryzmatem a plytka AF, znany nie autoryzowany serwis w
    warszawie sie nie podejmuje czyszczenia, "bo trzeba caly aparat rozebrac",
    na zytniej 180zl..........a ja w domu sobie sam wyczyscilem tam miedzy
    pryzmatem a plytka AF i git. No ale gumka to cos innego:(

  • 10. Data: 2010-01-14 23:26:07
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "XX YY" napisal

    > jesli mysle ze trzeba z L ka do servisu to mi skora cierpnie.

    No, ale jak komus np. uszczelnienia sa potrzebne to z hydrauliki nie
    podbierze.

    adam