  • 101. Data: 2011-09-06 17:53:54
    Temat: Re: [onet] wałęsa
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Wyrok dobry do cytowania,

    Ale co chcesz cytować?
    Przecież to jest oczywiste.
    Jak nie widziałeś kogoś kto był np. za górką, to nie mogłeś stosować zasady
    ograniczonego zaufania, która właśnie polega na tym, że musisz widzieć iż
    ktoś się zachowuje jakkolwiek.

  • 102. Data: 2011-09-06 17:59:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-06 15:45, AZ pisze:

    > Wprost nie jest napisane, trzeba troche sie wykazac by zauwazyc.

    Rozpyl jeszcze trochę helu - tam nie ma ani w prost, ani nie wprost.

    > Widzisz... Ja nie psiocze i nie lamentuje wiecznie, ze kierowcy
    > samochodow jezdza szybko, nie patrza wlaczajac sie do ruchu, nie patrza
    > zmieniajac pas, po prostu akceptuje ten stan taki jakim jest i nauczylem
    > sie z nim zyc - mysle za nich.

    No popatrz - niby rozsądna odpowiedź (choć tak naprawdę niezupełnie,
    ponieważ dzielisz, podsycając tym wrogość), a dziwnym trafem nadal
    nie potrafisz udowodnić swej tezy. Swoją ścieżką - gdzie znalazłeś
    lamenty z mojej strony, że motocykliści jeżdżą szybko? Ba, wręcz
    stwierdzenie, że jeżdżą szybko.

    > Chcesz powiedziec ze samochodziarze nie lamia nagminnie ograniczen
    > predkosci?

    Co ja chcę powiedzieć to ja dokładnie wiem.

    > Czemu mialbym zglaszac gdzies wykroczenia ktore sam popelniam?

    No i mamy komplet. A Ty coś wspominałeś o myśleniu za innych.
    To ciesz się, że np. ja myślę właśnie za Ciebie i jeżdżących
    podobnie, którym się wydaje jak to jeżdżą bezpiecznie, przewidywalnie
    i myślą za innych.

    > Gdzie tak napisalem? Ta umiejetnosc nie jest przydatna tylko w przypadku
    > spotkania motocykla z samochodem. Samochody tez pakuja sie w bok innych
    > samochodow wlaczajacych sie do ruchu.

    Droga to nie tylko jeżdżenie, samochody i motocykle.

    > Tu nie chodzi o motocykle jezdza szybciej.

    Nie? Ja to wymyśliłem? Czemu nie zaprzeczyłeś w momencie, gdy taka
    teza się pojawiła?

    > Wszyscy jezdza szybciej

    Bzdura - ci Twoi wszyscy zwolnili ostatnimi czasy i to bardzo.
    Niestety istnieje grupa kretynów, którym się wydaje, że jazda
    z prędkościami jakie podałeś to coś w zasadzie normalnego i typowego.

    > trzeba brac na to poprawke wlaczajac sie do ruchu a nie zakladac, ze to
    > swiatelko w oddali jedzie 50 km/h.

    Oddaj prawo jazdy.

    Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo
    liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
    drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
    zachowania.

    Tyle w temacie. Jak pisałem - motocykliści (jak i cała reszta) nie
    ma prawa przekraczania prędkości i nie ma obowiązku zakładania, że
    jeżdżą szybciej.

    > Czemu? Ja nie mam problemow z ocena odleglosci/predkosci i wlaczaniem
    > sie do ruchu.

    Ze zrozumieniem czytać potrafisz? Oprócz Ciebie po drogach poruszają
    się miliony innych osób, które mają prawo popełnić błąd oraz zakładać,
    że Ty się do przepisów stosujesz.

    > PJ posiadam, baaa... nawet jezdze czasem samochodem a z racji tego ze moj
    > glowny srodek transportu to motocykl to rozumiem problemy "drugiej
    > strony".

    Chyba w ogóle nie bardzo rozumiesz w czym problem.

  • 103. Data: 2011-09-06 18:49:29
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2011-09-06 12:51, WW pisze:
    > Sąd Najwyższy trafnie wyjaśnił, że przekroczenie przepisów przez innych
    tam gdzie jest obowiązek > użytkowników zwalnia zgodnie z zasadą
    ograniczonego zaufania osobę
    > przestrzegającą przepisów od odpowiedzialności, gdy nie mogła
    > przekroczenia ze strony współuczestników ruchu zauważyć lub przewidzieć.
    Kluczowe jest "nie mogła". A nie mogła gdyż? Bardzo jej się spieszyło i
    ograniczyła się wyłącznie do oceny odległości?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 104. Data: 2011-09-06 21:24:18
    Temat: Re: wałęsa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2011 12:42, WW pisze:

    > Czy na pewno ?. KD jest podstawą, tak właśnie określając obowiązującą
    > wszystkich, a wiec i motocyklistów, prędkość maksymalna w terenie
    > zabudowanym.

    Drogi ignorancie! Znak ograniczenia prędkości ma także takie działanie,
    że może podwyższyć limit w stosunku do normalnego.

    W takiej np. Warszawie jest conieco dróg - jak najbardziej na obszarze
    zabudowanym - z wyższym limitem.

    > Czy kierujący ma prawo oczekiwać, że inni użytkownicy przestrzegają
    > zasad KD ?.

    Primo: skoro nie wiesz, jakie tam znaki aktualnie stoją (teoretycznie 5
    minut wcześniej mogły zostać zmienione), to nie wiesz, jaki jest limit.

    Secundo: oczekiwać tak, ale nie wbrew obserwowanej rzeczywistości. Skoro
    widzisz nadjeżdżający pojazd - widzisz, jak szybko się zbliża. Jeśli nie
    potrafisz poprawni oszacować tempa zbliżania tak, żeby nie wymusić
    pierwszeństwa - wynocha zza kierownicy. A najlepiej w ogóle do dróg się
    nie zbliżaj.

  • 105. Data: 2011-09-06 21:25:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2011 12:51, WW pisze:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^
    > przekroczenia ze strony współuczestników ruchu zauważyć lub przewidzieć.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Czytaj uważniej.

  • 106. Data: 2011-09-06 21:29:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2011 12:55, WW pisze:

    > A nie motocyklisty, który WIEDZIAŁ, że przekroczył prędkość - ma
    > prędkościomierz ?.
    > Kierowca ocenił odległość i z doświadczenia wiedział, że zdąży, gdyby
    > tamten jechał zgodnie z przepisami.

    No beton... Ileż razy można ci powtarzać? Jak widzisz nadjeżdżający
    pojazd to możesz więc i musisz ocenić, jak szybko dotrze do punktu
    potencjalnej kolizji. A nie zakładać sobie jakąś teoretyczną prędkość.

    > Frustra legis auxilium quaerit, qui in legem committit

    Durniem byłeś i durniem będziesz - i żadne cytowanie łaciny ci nie pomoże.

  • 107. Data: 2011-09-06 21:30:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.09.2011 12:58, WW pisze:

    > Zatem świadomie łamie prawo a potem ma pretensję, że inny też go nie
    > przestrzega ??

    Nie zrozumiałeś/

    > Jeszcze raz powtórzę.
    >
    > Frustra legis auxilium quaerit, qui in legem committit

    Jak widać łacinę metodą "kopiuj i wklej" może poznać nawet największy
    kretyn.

  • 108. Data: 2011-09-06 21:36:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-09-06 21:29, Andrzej Lawa pisze:

    > No beton... Ileż razy można ci powtarzać? Jak widzisz nadjeżdżający
    > pojazd to możesz więc i musisz ocenić, jak szybko dotrze do punktu
    > potencjalnej kolizji.

    Na całe szczęście sądy są jednak innego zdania. Zresztą Twoim
    idiotycznym teoriom o "możeniu" i muszeniu przeczą wypowiedzi
    wielu mistrzów, że na na podstawie "bziuuu" itd. oceniają
    błędnie prędkość i później bzdury piszą...

    > A nie zakładać sobie jakąś teoretyczną prędkość.

    To jest wprost wpisane w ustawę.

  • 109. Data: 2011-09-06 21:37:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 22:24:37 +0200, megrims napisał(a):

    > Czyli jeśli wyjeżdżasz z podporządkowanej i wjedzie w Ciebie
    > motorek, co będzie szedł z 200 km/h to i tak Ty będziesz
    > winny. No to ja tu czegoś nie rozumiem. Trzeba z lornetką
    > jeździć?

    Owszem, nie będzie. Tylko trzeba do tego wiedzieć jak się bronić.

    --

  • 110. Data: 2011-09-06 21:40:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 13:02:31 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie - za złą ocenę odpowiada ten który ją źle wykonał.

    Owszem, nie zawsze.

    > Tyle że nie mógł sobie robić takiego założenia.

    Owszem, miał prawo - art. 4 PoRD.

    --