  • 31. Data: 2010-10-19 19:43:29
    Temat: Re: oleum - teraz czy wiosna ?
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

    >Serio? Nie chce mi sie szukac, ale jesli chcesz podwazac ta teorie - smialo,
    >chetnie pogadam.

    Podwazac? Nie wiem czy by mi sie chcialo ale chemia opiera sie na
    wzorach wiec jestem niebywale ciekaw jako chemik niespelniony, jaka
    droga dwusiarczek molibdenu pod wplywem wody zamienia sie w kwas
    siarkowy.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 32. Data: 2010-10-19 20:16:39
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisal w wiadomosci grup
    com...
> [...]
    > wzorach wiec jestem niebywale ciekaw jako chemik niespelniony, jaka
    > droga dwusiarczek molibdenu pod wplywem wody zamienia sie w kwas

    Nie chce mi sie szukac, pewnie mam gdzies w notatkach. Mialem rozpisane
    wszystkie najpopularniejsze dodatki uszlachetniajace rozpisane co sie z nimi
    dzieje pod wplywem cisnienia, wilgoci, temperatury, itd.

    Jak masz odrobine smaru z dwusiarczkiem molibdenu (przeciwzatarciowy np. do
    walkow rozrzadu, albo wysokoobciazonych przekladni katowych) to zostaw
    opakowanie otwarte na pol roku. U mnie przez nieuwage tak jeden zostal i
    ewidentnie do smarowania niczego sie nie nadawal (zrobil sie na nim bialawy
    nalot i zrobil sie bardzo rzadki).

    Ponadto mialem okazje uczestniczyc w badaniu spektrometrem skladu oleju
    silnikowego zaraz po otwarciu opakowania, po pol roku, oraz po roku stania w
    otwartym opakowaniu. Nie pamietam dokladnie wynikow (musialbym znowu
    sprawdzac notatki). Jedyne co zapamietalem to znaczacy wzrost zawartosci
    kwasu siarkowego.

    Poza tym w olejach silnikowych wystepuja tez inne zwiazki przeciwzatarciowe
    zawierajace siarke.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 33. Data: 2010-10-19 21:27:25
    Temat: Re: oleum - teraz czy wiosną ?
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kuczu":
    > Ale ogladanie ich od strony sciany to hobby czy natrectwo ?

    Grzejniki sa stare, zeliwne takie i jak sie na nie patrzy z boku to w
    zasadzie widac je "dookola" i uwiez mi, ze pomalowac je dokladnie "dookola"
    i jednoczesnie nie popackac sciany to wcale nie taka prosta sprawa, a juz
    pomalowac tak aby moja zona byla zadowolona... chlopie, mission imposible
    ;-)

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 34. Data: 2010-10-19 22:10:26
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:

    >Poza tym w olejach silnikowych wystepuja tez inne zwiazki przeciwzatarciowe
    >zawierajace siarke.

    Ogolnie oleje (mineralne przynajmniej;) w ogole zawieraja siarke ale
    mnie chodzilo konkretnie o ten przeskok myslowy: MoS2 + H2O -> H2S04
    niewazne...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 35. Data: 2010-10-20 07:19:30
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>

    Ivam wrote:
> [...]
    > wynikow (musialbym znowu sprawdzac notatki). Jedyne co zapamietalem
    > to znaczacy wzrost zawartosci kwasu siarkowego.

    A dalbys rade do tego sie jakos dokopac? Jestem szczerze
    zainteresowany.

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01

  • 36. Data: 2010-10-20 19:29:57
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Uzytkownik "Marcin Gardela" <d...@g...pl> napisal w wiadomosci grup
    > A dalbys rade do tego sie jakos dokopac? Jestem szczerze zainteresowany.

    Jak bede robil porzadki na strychu to na 100% zapodam na grupe. Ale teraz
    nie chce mi sie szukac.

    --
    pzdr:
    Ivam