  • 1. Data: 2010-10-15 22:55:45
    Temat: oleum - teraz czy wiosną ?
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Nadgarstek mi siadł, po za tym zimno, więc odstawiam moto "na kołki".

    Lepiej olej zmienić tez czy przed sezonem?

    Sorki za głupie pytania ale nie wiem. Nigdy nie miałem
    takich dylematów (łódki czarteruję więc zimowanie silnika to nie mój
    problem).

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 2. Data: 2010-10-16 05:30:18
    Temat: Re: oleum - teraz czy wiosną ?
    Od: Thompson FZ1 <t...@n...pl>

    On 16 Paź, 00:55, PawelK vel Pablo <e...@...stopce> wrote:
> [...]
    > PawelK vel Pablo
    > e-mail: pablo i klubvolvo org pl
    > V850 T5 2,3 20V '96r; B5234FT Motronic 4.3; AW 50-42 "Poskramiacz"

    olej przed zimą zmiana.Pozbywasz się starego ,który zawiera procesy
    spalania i zużycia (kwasy itp.) ,a nowy bez wilgoci konserwuje silnik
    do wiosny.Nic mu nie będzie przez zimę.Ja tak robię.

  • 3. Data: 2010-10-16 06:19:17
    Od: amos <g...@g...com>

    On 16 Paź, 07:30, Thompson FZ1 <t...@n...pl> wrote:

    > olej przed zimą zmiana.

    Ostatnio gdy pytalem o to w serwisie, dostalem dokladnie odwrotna
    recepte...

    --
    amos

  • 4. Data: 2010-10-16 06:43:32
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "amos" <g...@g...com> napisał w wiadomości grup
    9g2000yqb.googlegroups.com...

    > Ostatnio gdy pytalem o to w serwisie, dostalem dokladnie odwrotna
    > recepte...

    Obie są poprawne. Nie ma powodów do niepokoju.

  • 5. Data: 2010-10-16 07:36:06
    Od: woohoo <2...@D...pl>

    W dniu 2010-10-16 00:55, PawelK vel Pablo pisze:
    > Sorki za głupie pytania ale nie wiem. Nigdy nie miałem
    > takich dylematów (łódki czarteruję więc zimowanie silnika to nie mój
    > problem).

    Jak nie zamierzasz żyć 500 lat, to kiedykolwiek - nawet pod koniec
    swojego żywota.

    --
    wO.ôhoo!

  • 6. Data: 2010-10-16 07:42:01
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2010-10-16 00:55, PawelK vel Pablo pisze:
    > Nadgarstek mi siadł, po za tym zimno, więc odstawiam moto "na kołki".
    >
    > Lepiej olej zmienić tez czy przed sezonem?

    Przeczytałem odpowiedzi i zrobiłem/nie zrobiłem się mądrzejszy :)
    Ale olej już zmieniłem.

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 7. Data: 2010-10-16 08:49:22
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 288 roku bieżącego, Thompson FZ1 zeznał(a) jak następuje:

    > olej przed zimą zmiana.Pozbywasz się starego ,który zawiera procesy
    > spalania i zużycia (kwasy itp.) ,a nowy bez wilgoci konserwuje silnik
    > do wiosny.Nic mu nie będzie przez zimę.Ja tak robię.

    No właśnie z tego powodu zadałem to pytanie, kumpel upiera się że
    wiosną a na moje to to co absorbuje olej (sadze, kwasy i inne
    badziewie), raczej nie służy silnikowi, a dla nowego oleum to raczej
    bez różnicy czy będzie w butelce czy w silniku.

  • 8. Data: 2010-10-16 09:04:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 16 Paź, 10:49, PawelK vel Pablo <e...@...stopce> wrote:

> [...]
    > badziewie), raczej nie służy silnikowi, a dla nowego oleum to raczej
    > bez różnicy czy będzie w butelce czy w silniku.

    W sumie nie ma tam jakiegoś większego znaczenia. Jak jeździsz na
    codzień i ten sam olej z tymi wszystkimi kwasami i syfami jest w
    silniku to już mu nie szkodzi? Druga sprawa, że jednak w silniku czy
    butelce już nie to samo - w silniku ma kontakt z resztkami starego
    oleju, z powietrzem (odma).

    Ja tam zmieniam kiedy to wynika z przebiegu, moto stoi w roku może
    miesiąc jak leży pół metra śniegu na ulicach no i dzięki temu nie mam
    tego dylematu ;-)
    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2010-10-16 12:30:00
    Od: Jacot <j...@m...pl>

> [...]

    >badziewie), raczej nie służy silnikowi, a dla nowego oleum to raczej
    >bez różnicy czy będzie w butelce czy w silniku.

    Sa dwie szkoły, wybór nalezy do Ciebie;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 10. Data: 2010-10-16 14:04:52
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2010-10-16 09:42, Wojtek Sobociński pisze:

    > Przeczytałem odpowiedzi i zrobiłem/nie zrobiłem się mądrzejszy :)
    > Ale olej już zmieniłem.

    zloty srodek, wymien raz przed zima, pozniej po zimie :-D

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy