  • 1. Data: 2011-05-02 23:10:21
    Temat: głębia ostrości
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Witam

    Nie znam sie za bardzo na tym i w zwiazku z tym mam pare pytan.

    Zauwazylem, ze przy jasnym stałoogniskowym obiektywie, powiedzmy 80 mm i
    swietle 1:4 głębia ostrości jest bardzo mała albo inaczej jest mniejsza
    niz przy takiej samej ogniskowej, ale w obiektywie np. 18-200 ( mowa
    konkretnie o nikkorach, ale to mało istotne bo w innych bedzie tak samo)

    Dlaczego jak obiektyw jest jasny to ta głebia jest mniejsza czyli bardziej
    rozmazane tło ? NO zdjęcia są jakieś inne...

    Czy tez moze mi sie tylko tak wydaje i jest dokladnie tak samo ?

  • 2. Data: 2011-05-03 06:12:23
    Temat: Re: głębia ostrości
    Od: "Andrzej R" <a...@w...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozmazane tło ? NO zdjęcia są jakieś inne...
    >
    > Czy tez moze mi sie tylko tak wydaje i jest dokladnie tak samo ?

    A jak w obydwóch obiektywach ustawisz taką samą przysłonę i ogniskową i
    jesteś w takiej samej odległości od fotografowanego obiektu,
    to jak to wtedy wygląda? Albo jak Ci się wydaje, że to wtedy wygląda?

  • 3. Data: 2011-05-03 08:14:25
    Od: "LUKAS" <a...@p...pl>

    Nie potrafie tego tak dokładnie stwierdzic, gdyz bazuje na zdjeciach w
    sieci, typu sample z photozone.de

    Po prostu te zdjecia ze stałek, jzu nie chodzi o to , ze sa ostrzejsze ( bo
    to wynika tez z jakosci jednogniskowych obiektywow) , ale maja ta głebia no
    nie wiem wg mnie jakąś inną...

    Podobnie jak sie robi małpkami , tez nie mozna uzyskac płytkiej głębi, tzn.
    można, ale nei jest ona tak rozmyta ja w lustrzankach.

    I szukam odpowiedzi, od czego to jest zalezne....

  • 4. Data: 2011-05-03 08:22:28
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > I szukam odpowiedzi, od czego to jest zalezne....

    Ogniskowa, przyslona, i stosunek miedzy odlegloscia obiektu
    fotografowanego od aparatu oraz tla od obiektu fotografowanego.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2011-05-03 08:38:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 3 May 2011 10:14:25 +0200, LUKAS napisał(a):

    > Podobnie jak sie robi małpkami , tez nie mozna uzyskac płytkiej głębi, tzn.
    > można, ale nei jest ona tak rozmyta ja w lustrzankach.
    >
    > I szukam odpowiedzi, od czego to jest zalezne....

    To sobie poeksperymentuj tutaj:

    http://www.dofmaster.com/dofjs.html

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "You're not the same as you were before. You were much

  • 6. Data: 2011-05-03 09:16:35
    Od: pawik <p...@t...pl>

    At 03 May 2011 10:22:28 +0200 marcin.STIG.saldat wrote:

> [...]

    No i jeszcze od wielkosci materialu swiatloczulego - kliszy czy matrycy.

    Pawik

  • 7. Data: 2011-05-03 09:30:34
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-03 11:16, pawik pisze:

    > No i jeszcze od wielkosci materialu swiatloczulego - kliszy czy matrycy.

    Od tego akurat nie zależy.
    --
    "We all go a little mad sometimes."
    Norman Bates

  • 8. Data: 2011-05-03 09:43:55
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2011-05-03 11:30, Pawel Gancarz pisze:

    > Od tego akurat nie zależy.

    No i znów mieszacie ludziom w głowach.
    Dwie różne odpowiedzi, jedna do wyboru.To jakiś test?
    Fachowa grupa, po przeczytaniu i tak nic nie będzie wiadomo, tak trzymać.
    Podano tutaj link do strony, która wszystko ładnie wyjaśnia.
    Wybiera się tam również rodzaj aparatu, dlaczego Panie Pawle G.?

  • 9. Data: 2011-05-03 10:02:19
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 11-05-03 11:43, Dawid pisze:

> [...]
    > Podano tutaj link do strony, która wszystko ładnie wyjaśnia.
    > Wybiera się tam również rodzaj aparatu, dlaczego Panie Pawle G.?

    To jest zależność pośrednia. Zgadza się, przyjmuje się inny krążek
    rozproszenia dla różnych formatów. Wynika to z różnych powiększeń
    liniowych dla docelowego rozmiaru obrazu. W tym kontekście należałoby
    również uwzględniać przewidywane formaty np. odbitek. Kalkulacja
    GO będzie inna dla 10x15, inna dla 20x30.

  • 10. Data: 2011-05-03 10:34:26
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-05-03 11:43:55 +0200, Dawid <x...@n...pl> said:

    > Wybiera się tam również rodzaj aparatu, dlaczego Panie Paw le G.?

    Żeby ci, którzy nie mają zdolności samodzielnego myślenia nie popadli w
    kompleks.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam