eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodchudzanie kola zamachowego › odchudzanie kola zamachowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: odchudzanie kola zamachowego
    Date: Thu, 07 Jan 2010 14:27:02 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 35
    Message-ID: <hi4nf7$ld6$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: acga127.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1262870823 21926 83.9.228.127 (7 Jan 2010 13:27:03 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jan 2010 13:27:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    X-Antivirus: avast! (VPS 091103-1, 2009-11-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2245148
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam
    Zmieniam silnik w SC na puntowy 1.2 75KM i majac go "na stole" moglbym
    dokonac kilku poprawek.
    Pierwsza rzecza o ktorej sie mowi jest odchudzenie kola zamachowego. W
    kilku silnikach garbusowych robilem to, ale po lekturze niektorych art.
    w sieci mam watpliwosci nad celowoscia tego zabiegu.
    Zalety sa ogolnie znane (mniejsza bezwladnosc, szybsze wkrecanie na
    obroty, etc.).
    Jkao wady w jednym z art. wymienione bylo przenoszenie wiekszych drgan
    na zespol napedowy. I tu mam watpliwosci. O ile gorsza kulture pracy na
    wolnych obrotach moge sobie odpuscic (wolne mam ustawione na 1800) to z
    tymi drganiami jest cos nie tak.

    Wiadomo, ze w silniku poszczegolne suwy przesuniete sa w czasie i w
    wartosci co powoduje zmienne fazy na czopie kola zamachowego, ale
    wieksze kolo o wiekszej bezwladnosci powoduje wieksze napezenia na
    czopie kola zamachowego niz kolo lzejsze. Z kolei drgania na zespol
    napedowy sa przenoszone za pomoca "resorowanej" tarczy sprzegla i dosc
    dlugi i cienki walek sprzeglowy, ktory ma rowniez zadanie sprezyscie
    rozproszyc pulsacje.
    Oczywiscie sa sportowe tarcze sprzegla bez sprezyn, ale maja
    zastosowanie w pojazdach o zywotnosci zespolu napedowego najwyzej kilka
    tys. km, czyli nie w sporcie niskobudzetowym.

    Co do klasycznych wolnych obrotow (ca <1000 rpm) nie ma dyskusji, ze
    bedzie gorzej. Pytanie o te drgania na samym wale w poblizu kola
    zamachowego i te przenoszone na zaspol napedowy... i jak jest w praktyce
    z odchudzonum zamachem? Acha, auto sluzy wylacznie do sportu,
    praktycznie nie jezdzi cywilnie.

    Co sadzicie?

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: