  • 11. Data: 2012-09-28 22:12:30
    Temat: Re: obsługa LPG
    Od: "maciek p." <m...@g...pl>

    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj zaobserwowałem co następuje.

    Na zimnym silniku próba odpalenia na środkowym ustawieniu: od razu po
    włączeniu zapłonu dioda od gazu świeci się ciągle i słychać
    charakterystyczne cyknięcie dla przełączenia na gaz. Auto nie odpala,
    słychać jak się męczy ale bez rezultatu.

    Ustawienie górne: zapłon. Dioda od gazu miga: a więc wygląda na
    opisywany automat. Odpala i rusza na benzynie, przełącza na gaz po
    przejechaniu kilkunastu metrów (2000 obrotów). Po zatrzymaniu na
    najbliższym skrzyżowaniu i próbie ruszenia auto się dusi i wykonuje
    skokowe ruchy. Przełączenie na benzynę i jedzie OK.

    Moje wnioski (ja tam się nie znam):

    środkowe ustawienie: odpalanie i jazda na LPG.

    górne: automat i przełączanie na LPG po osiągnięciu odpowiednich obrotów
    bez czujnika temperatury.

    Ze względu na to że instalacja ma kilkanaście lat a auto przejechane
    ponad 300 tys kilometrów odpalanie i jazda od razu na środkowym albo
    górnym ustawieniu nie jest możliwa. Pozostaje start na benzynie i ręczne
    przełączenie na LPG po trochę dłuższym dystansie i zagrzaniu silnika
    (wtedy chodzi OK).

  • 12. Data: 2012-09-28 23:05:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisał(a):

    > Mam 3 stopniowy przełącznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego
    > służy środkowy. Przy środkowym również pali się dioda od gazu.

    Pewnie wymuszenie startu na gazie.

    > zgaszonym slniku? A może normalnie można odpalać również na gazie (ale
    > chyba nie w zimie?)? Z tego co zauważyłem to się przełącza na gaz pow.

    Czemu nie?

    > 2000 obrotów. Będę wdzięczny jak ktoś w dwóch zdaniach napisze jak

    Ustawić na automatyczne przełaczanie i zapomnieć.

    --
    ___________ (R)

  • 13. Data: 2012-09-29 11:12:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisał(a):
> [...]
    > środkowe ustawienie: odpalanie i jazda na LPG.
    > górne: automat i przełączanie na LPG po osiągnięciu odpowiednich obrotów

    Wyglada mi na to ze masz trzy niemal osobne problemy:
    1) nie znasz funkcji urzadzenia ... chyba dobrze odgadles, ale ciagle
    chyba, mozna ze zlych zalozen bledne wnioski wyciagnac.

    2) chyba nie dziala ci automat poprawnie - one lubia poczekac na rozgrzanie
    silnika. No ale moze masz ustawiony "oszczednie" i szybko przelacza.

    3) przy takiej pogodzie jak dzis nie powinien miec problemow z praca na
    gazie na zimno, ani nawet z ruszeniem na gazie. Moj stary gaznikowiec bez
    grama automatyki pracowal wylacznie na gazie nawet lekka zima - klopoty
    robily sie gdzies ponizej -15stC. Byc moze parownik jest juz do
    wymiany/regeneracji/regulacji.

    Jedna mozesz zrobic - znajdz w najnizszym punkcie parownika srube, wykrec
    - sluzy do spuszczania zanieczyszczen. Ale wloz rekawice i odkrec po
    jezdzie, na rozgrzanym silniku. Ze dwa razy udalo mi sie zatankowac cos
    takiego co "zakleilo" parownik i dopiero po solidnym rozgrzaniu pracowal na
    gazie.

    A jak nie pomoze ... bedziesz musial odwiedzic gazownika.
    No chyba ze lubisz "zrob to sam" - zestaw naprawczy jest tani, wiele nie
    ryzykujesz :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-09-30 09:24:04
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    wiadomości news:c1.01.3XT55g$1Ji@mike.oldfield.org.pl...

    > Pewnie wymuszenie startu na gazie.

    > Czemu nie?

    > Ustawić na automatyczne przełaczanie i zapomnieć.

    mozna podkrecic obroty zeby bylo latwiej ruszyc/jechac zanim sie przelaczy.
    Ustawic np 3tys i po przejechaniu kawalka jak sie juz nieco zagrzeje
    przygazowke zrobic.
    w obudowie tego przelacznika masz dziurke na srubokret i potencjometr,
    ktorym reguluje sie obroty przelaczania- doswiadczalnie- przekrecasz troszke
    i sprawdzasz przy jakich obrotach przelacza

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 15. Data: 2012-10-01 20:14:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > górnym ustawieniu nie jest możliwa. Pozostaje start na benzynie i ręczne
    > przełączenie na LPG po trochę dłuższym dystansie i zagrzaniu silnika

    Mniej więcej. Albo dobra regulacja :D

    --

  • 16. Data: 2012-10-01 20:15:39
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 30 Sep 2012 09:24:04 +0200, tck napisał(a):

    > w obudowie tego przelacznika masz dziurke na srubokret i potencjometr,
    > ktorym reguluje sie obroty przelaczania- doswiadczalnie- przekrecasz troszke
    > i sprawdzasz przy jakich obrotach przelacza

    Albo nie masz. Sa różne.

    --