  • 61. Data: 2024-10-17 15:07:09
    Temat: Re: nurtuje mnie
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 17.10.2024 o 14:48, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 17.10.2024 o 13:49, alojzy nieborak pisze:
    > [...]
    >
    > Ponieważ wiem, że jesteś zatwardziałym konpederastom&PiSiorem (rasa
    > ludzi) to służę:
    > https://klimatycznabzduraroku.pl/

    Wyniki są ustalane przez głosowanie internautów. To, co jest na tej
    stronie dowodzi jedynie, że wiedza o klimacie w społeczeństwie jest
    zerowa albo i ujemna. Bo pochodzi od głośno krzyczących zadymiarzy w
    stylu Greenpeace czy ToxicoWatch. Czyli organizacji które utrzymują się
    z ludzkiej ciemnoty.
    A wiedza polityków? Cóż, problemem krajów demokratycznych jest, że
    ludzie inteligentni nie zajmują się polityką. Mają ciekawsze rzeczy do
    roboty.

    P.P.

  • 62. Data: 2024-10-17 15:08:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 17.10.2024 o 14:27, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 17.10.2024 o 13:49, alojzy nieborak pisze:
    [...]
    > No to niech spróbuje oddychać samym CO2 albo lepiej, samym CO :)

    Logicznie ten argument jest bez sensu.

    P.P.

  • 63. Data: 2024-10-17 15:12:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 17.10.2024 o 15:03, alojzy nieborak pisze:
    [...]
    > cyt.
    > Jeżeli dwutlenek węgla nie jest na wymaganym poziomie 5%, tlen
    > ,,przykleja się" do hemoglobiny i nie jest uwalniany do tkanek i
    > narządów, co wywołuje głód tlenowy, czyli hipoksję.

    Tyle, że to nie jest 5%. Nie wiem ile, ale dużo mniej.
    A przy okazji: tlen medyczny zawiera CO2. Nie da się oddychać czystym
    tlenem.

    P.P.

  • 64. Data: 2024-10-17 15:31:48
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    >
    > Tyle, że to nie jest 5%. Nie wiem ile, ale dużo mniej.
    > A przy okazji: tlen medyczny zawiera CO2. Nie da się oddychać czystym

    Piszą o pęcherzykach płucnych, w wydychanym powietrzu jest go mniej, a
    we krwi dużo mniej. Kto na siłę oddychał głęboko 20-50x ten wie że
    zacznie się kręcić w głowie:) Wot brak CO2. I jak już sklonuje te
    dinozaury trza będzie je sztucznie pompować CO2:)

    Z tlenem medycznym nie znałem.

  • 65. Data: 2024-10-17 17:02:35
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 17.10.2024 o 15:31, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    > zacznie się kręcić w głowie:) Wot brak CO2. I jak już sklonuje te
    > dinozaury trza będzie je sztucznie pompować CO2:)

    W pracy kupowaliśmy tlen medyczny. Był tańszy. Trzeba było usuwać CO2
    przepuszczając przez płuczkę z NaOH.

    P.P.

  • 66. Data: 2024-10-17 17:09:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 17 Oct 2024 12:26:08 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > projekty silników magnetycznych zasilanych energią cieplną. Obręcz
    > gadolinowa, podgrzewana w połowie, a w drugiej nie, lub wręcz
    > chłodzona. Może to być zanurzenie w ciepłej wodzie, może być grzanie
    > prominiami słonecznymi i chłodzenie kosmiczną pustką (na Księzycu
    > są do tego dobre warunki). Tuż przy granicy, ale po ciepłej stronie,

    Taki pijący ptaszek? Byle była różnica temperatur.

    --
    Marek

  • 67. Data: 2024-10-17 17:15:42
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.10.2024 o 15:07, Paweł Pawłowicz pisze:

> [...]
    > zerowa albo i ujemna. Bo pochodzi od głośno krzyczących zadymiarzy w
    > stylu Greenpeace czy ToxicoWatch. Czyli organizacji które utrzymują się

    Ależ, ależ są tam linki "tłumaczeń bzdury". Pierwszy lepszy:
    https://naukaoklimacie.pl/aktualnosci/szybki-cykl-we
    glowy-czesc-1-atmosfera-i-ekosystemy-ladowe-377

    Nie bardzo rozumiem, gdzie tu jest manipulacja?
    --
    Pixel(R)??

  • 68. Data: 2024-10-17 20:01:24
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 17.10.2024 o 15:08, Paweł Pawłowicz pisze:
    > [...]
    >
    > Logicznie ten argument jest bez sensu.
    >
    > P.P.

    To prawda, ale jesteśmy na grupie dyskusyjnej a tu, tak jak w całej
    populacji jest 90% idiotów.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackieh wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 69. Data: 2024-10-17 20:08:20
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > gadolinowa, podgrzewana w połowie, a w drugiej nie, lub wręcz
    > chłodzona. Może to być zanurzenie w ciepłej wodzie, może być grzanie
    > prominiami słonecznymi i chłodzenie kosmiczną pustką (na Księzycu
    > są do tego dobre warunki). Tuż przy granicy, ale po ciepłej stronie,
    > jest magnes. Przyciąga on zagraniczny ferromagnetyczny fragment
    > obręczy, który zaraz się ogrzeje i przyciąganym być przestanie.
    > A wtedy znowu nastąpi wyjście z równowagi, przyciągnięty zostanie
    > następny odcinek, obręcz będzie się obracać. Można w ten sposób
    > skonstruować na przykład słoneczny rydwan.

    I po co zaraz kombinować z Curie i cudownymi materiałami.
    Już w podstawówce wiedziałem, że jak się obręcz z drutu zawiesi na
    szprychach z gumek recepturek to wystawienie jego połowy do słońca
    spowoduje obracanie się tego koromysła.

  • 70. Data: 2024-10-17 22:29:20
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Pewnie też się męczą, bo stanie nie jest stanem, który zużywa najmniej
    > energii, nawet u czworonożnych zwierząt. Zastrzel konia we śnie, a myślę,
    > że upadnie.

    Do nieba pójdzie.