  • 31. Data: 2011-12-26 13:46:13
    Temat: Re: nowy egzamin
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 26 Dec 2011 12:36:09 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > A, i totalne niezrozumienie i niewiedzę w dziedzinie zależności pomiędzy
    > obrotami silnika, prędkością i biegiem oraz konsekwencji jakie z tego
    > wynikają. Czyli 'na rondzie na dwójce', a 'wyprzedzanie od trójki'. Bo tak.

    W sumie po kursie wiele wiecej bym nie oczekiwał.
    Taki świeży kierowca jest wystarczająco zafascynowany tym że samochód w
    ogóle jedzie, a 50km/h to granica zdolności percepcji. Rzadko kiedy takie
    ktoś spowoduje poważny wypadek.

    Problem zaczyna się dopiero jak taki kierowca zaczyna się właśnie ostro
    rozwijać i po poł roku umie już "wszystko" i wznosi się na poziom
    porównywalny jedynie z czołówką kierowców F1.
    Wtedy jest czas na kurs sprowadzający takiego kogoś na ziemie :)

  • 32. Data: 2011-12-26 14:03:09
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > otrzymała prawo jazdy.
    > Kompletny brak umiejętności użycia takiej cechy samochodu jak
    > przyśpieszanie, przekonanie, że silnik nie powinien pracować powyżej
    > 2000obr/min, , jedynka tylko do ruszania etc.
    > Pozycja za kierownica taka, że nie można operować sprawnie sprzęgłem, jazda
    > autem większym niż kurdupel prawymi kołami po poboczu i krawężnikach.
    > A, i totalne niezrozumienie i niewiedzę w dziedzinie zależności pomiędzy
    > obrotami silnika, prędkością i biegiem oraz konsekwencji jakie z tego
    > wynikają. Czyli 'na rondzie na dwójce', a 'wyprzedzanie od trójki'. Bo tak.

    Czyli miał instruktora do dupy. Albo uważał, że 30 godzin wystarczy,
    żeby nauczyć się prowadzić. Albo i pierwsze, i drugie. Znam bardzo
    dobrych instruktorów, którzy naprawdę uczą jeździć, a ich kursanci
    spokojnie zdają egzaminy.

    Swoją drogą, jak ktoś jeszcze nie czuje się pewnie za kółkiem, to lepiej
    niech turla się niż kozakuje.

    Piotr

  • 33. Data: 2011-12-26 14:09:31
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > A jak to sobie wybrazasz przy 20s na odpowiedz ?
    > Wykujesz albo nie zdasz.

    20 sekund wbrew pozorom znacznie duże. I o rząd wielkości więcej, nisz
    masz na podjęcie decyzji na drodze.

    > Summa summarum, widze dwie mozliwosci:
    > a) test bedzie w sumie latwiejszy niz do tej pory,

    Jeśli będzie ułożony z sensem i bez błędów, to dla tego, kto ogarnął
    podstawowe zasady poruszania się po drodze (znaki, światła,
    pierwszeństwo, ograniczenia prędkości na różnych rodzajach dróg itp.),
    będzie mam nadzieję łatwiejszy.

    Piotr

  • 34. Data: 2011-12-26 14:10:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:37:05 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > No i właśnie oblałeś egzamin...
    >
    > I popatrz na to teraz na swoim przykładzie - to że nie umiałeś odpowiedzieć
    > na to pytanie robi z Ciebie gorszego lub bardziej niebezpiecznego kierowcę
    > niż ktoś kto znał prawidłową odpowiedzić?

    Poza tym jakoś nie wierzę, żeby nie było pytań niejednoznacznych, tak jak
    obecnie. Przykładzik: "Na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi
    wyprzedzanie jest dozwolone/zabronione/<jakieś totalne bzdury>"

    Która z dwóch pierwszych odpowiedzi jest prawidłowa?

    > Wystarczy wywalić połowę tych godzin, a w zamian zrobić sensowne szkolenie
    > pokazujące skutki niebezpiecznej jazdy pół roku po zdaniu egzaminu.

    Szkolenia będa takie, jak egzaminy...

    --
    ___________ (R)

  • 35. Data: 2011-12-26 14:11:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:40:51 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Tyle że szkoły jazdy nie mają infrastruktury żeby coś takiego
    > przeprowadzić.
    > Bo to niestety, ale przy M/WORD-ach musiałaby powstać infrastruktura gdzie
    > każdy mógłby sobie obejrzeć jak to jest fajnie jak kogoś w aucie wyobraca.
    > Bo w "realu" takie eksperymenty kończą się na drzewie, albo czołówką.

    IMO wystarczy trochę miejsca - podstawy jakie się robi na jedynce SJS-a by
    wystarczyły.

    --
    ___________ (R)

  • 36. Data: 2011-12-26 14:12:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:46:13 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > Taki świeży kierowca jest wystarczająco zafascynowany tym że samochód w
    > ogóle jedzie, a 50km/h to granica zdolności percepcji. Rzadko kiedy takie

    A ja bym oczekiwał, że po kursie kierowca będzie miał wiedzą o tym jak
    działa samochód i będzie sam wymyślał jak nim sterować, żeby osiągnąć
    właściwy cel.
    --
    ___________ (R)

  • 37. Data: 2011-12-26 14:15:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 13:15:33 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Hm... Ja nie wykuwałem, a 18 pytań robię w 2 minuty, czyli nieco poniżej 10
    > sekund na odpowiedź.

    Ale przypomnij nam ile razy juz ten test zdawales i ile poswieciles czasu
    na przygotowania :-)

    I czy aby na pewno nie jest to wykucie na pamiec, bo jak zmienie tresc i
    bedzie np
    "w sytuacji jak na fotografii powyzej zaznacz ktore
    stwierdzenia ponizej nie sa prawdziwe"
    to tez bedzie 10s ?

    A kazde ze stwierdzen w dodatku wymaga przeprowadzenia analizy prawnej :-)

    J.

  • 38. Data: 2011-12-26 14:24:54
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > wyprzedzanie jest dozwolone/zabronione/<jakieś totalne bzdury>"
    >
    > Która z dwóch pierwszych odpowiedzi jest prawidłowa?

    Żadna.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 39. Data: 2011-12-26 14:27:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > każdy mógłby sobie obejrzeć jak to jest fajnie jak kogoś w aucie wyobraca.
    > Bo w "realu" takie eksperymenty kończą się na drzewie, albo czołówką.

    W sumie ... czemu nie, w koncu kraj chyba stac na tych kilkadziesiat placy
    szkoleniowych.

    Pytanie tylko co tam ma byc - nauka hamowania i opanowywania poslizgu ?
    To jeden na WORD chyba nie starczy. to jednak pare godzin na kursanta
    wymaga. Hamowanie awaryjne zreszta na egzaminie jest (bylo ?), tyle ze z
    predkosci 50.

    A jesli chodzi o "sprowadzenie na ziemie", to imo wystarczy kawal placu z
    deszczownia. Rozpedz do 80, zahamuj, rozpedz do 80, skrec. Punkt
    obowiazkowy na egzaminie - ale nieoceniany.

    J.

  • 40. Data: 2011-12-26 14:31:15
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-12-26 14:31, J.F. pisze:

    > P.S. naprawde tak to wyglada ? Jest na to caly duzy kawalek w ustawie, a
    > wydawalo mi sie ze te testy sa jednak bardziej zgodne z przepisami.

    Było kiedyś w testach pytanie z "krzyżówek" - zgodnie z przepisami 3
    samochody zagrały w papier, kamień i nożyczki.