  • 21. Data: 2014-03-06 17:06:48
    Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2014-03-06 16:53, tomas pisze:

    > Podążając tym tokiem myślenia akceptujmy wszystko co nowe...
    > Podobnie jest z świetlówkami.Niby są ok mało prądu pobierają ale
    > większość z nas nie wie , że zawierają rtęć i po rozbiciu takiej
    > świetlówki silnie skażamy organizm rtęcią.Unia powoli wycofuje się z
    > opinii że świetlówki są the best bo po prostu nie wie jak je utylizować...

    Pieprzysz głupoty. Węgiel kamienny też zawiera rtęć i produkując energię
    do zasilania żarówki elektrownia emituje rtęć do atmosfery. Do
    świetlówki potrzeba pięć razy mniej energii, znaczy 5 razy mniej rtęci w
    atmosferze. W świetlówce zaś rtęć jest zamknięta w szkle jak w
    termometrze lekarskim. Jak nie rozbijesz, nie będzie kłopotu.

    A co do utylizacji, jest ona prawidłowa - odzyskuje się rtęć, szkło i
    składniki luminoforu. Tylko trzeba świetlówkę wyrzucić do właściwego
    pojemnika, a nie pokątnie do lasu.

  • 22. Data: 2014-03-06 17:07:43
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2014-03-06 16:21, k...@g...com pisze:

    Wycinaj śmieci jak odpowiadasz.

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 23. Data: 2014-03-06 17:08:44
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 06 Mar 2014 15:37:57 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Wystarczy ostra kampania reklamowa wrogów nowego czynnika i samochody z
    >nim nie będą się sprzedawały. Klienci zagłosują portfelem a producenci
    >czym prędzej zalobbują za starym.

    Gdzieś czytałem, że chyba Mercedes wycofał ze swoich aut ten czynnik,
    nawet wzywał auta do serwisów w celu przeróbki na R134a.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2014-03-06 17:13:05
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 6 Mar 2014 07:21:50 -0800 (PST), k...@g...com wrote:

    >Ale był. I nikt z tego powodu wtedy na mszę na jakąś okoliczność nie dawał. Wadą
    nowego jest cena.

    Nie tylko. R134a jest niepalny, ten nowy ma temp. samozapłonu 405 st.
    Jest też szkodliwy dla służb ratunkowych.
    http://www.zosprp.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=7817

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 25. Data: 2014-03-06 17:15:41
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 17:07:43 UTC+1 użytkownik Nathan napisał:
> [...]
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam Nathan
    >
    > "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

    A Ty kurwa z wyjątkiem tego jedynego głupawego tekstu potrafisz coś więcej napisać?

  • 26. Data: 2014-03-06 17:18:04
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 16:53:57 UTC+1 użytkownik tomas napisał:

> [...]
    >
    > świetlówki silnie skażamy organizm rtęcią.Unia powoli wycofuje się z
    >
    > opinii że świetlówki są the best bo po prostu nie wie jak je utylizować...

    Ty nie chcesz zaakceptować bo ten nowy drogi. Jak by był o połowę tańszy niż stary to
    by Ci kolo wentla latało że ma temperaturę zapłonu 400 stopni.

  • 27. Data: 2014-03-06 17:19:08
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 6 marca 2014 17:06:48 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    >

    > A co do utylizacji, jest ona prawidłowa - odzyskuje się rtęć, szkło i
    >
    > składniki luminoforu. Tylko trzeba świetlówkę wyrzucić do właściwego

    O to chodzi. Amen

  • 28. Data: 2014-03-06 17:23:11
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 06.03.2014 17:08, jerzu pisze:

    > Gdzieś czytałem, że chyba Mercedes wycofał ze swoich aut ten czynnik,
    > nawet wzywał auta do serwisów w celu przeróbki na R134a.

    Tak było.Bo mercedes to jakość a nie "koreańska myśl technologiczna".
    Niestety musieli płacić kary.

  • 29. Data: 2014-03-06 17:31:44
    Od: tomas <t...@b...pl>

    W dniu 06.03.2014 17:06, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > atmosferze. W świetlówce zaś rtęć jest zamknięta w szkle jak w
    > termometrze lekarskim. Jak nie rozbijesz, nie będzie kłopotu.

    Dlatego pisałem , że jak rozbijesz to organizm wchłonie tą
    rtęć.Większość ludzi o tym nie wie bo Unia o tym za wiele nie podała
    informacji bo niby zwykłe żarówki są takie "bee".

    > A co do utylizacji, jest ona prawidłowa - odzyskuje się rtęć, szkło i
    > składniki luminoforu. Tylko trzeba świetlówkę wyrzucić do właściwego
    > pojemnika, a nie pokątnie do lasu.

    Skoro tak twierdzisz to wskaż mi w Polsce miejsce gdzie prawidłowo
    utylizuje się świetlówki.W większych sklepach są punkty składowania.
    Ostatnio widziałem ze stoją nawet koło kas.Wystarczy że ktoś
    nieostrożnie wrzuci taką świetlówkę i rozbija ją.Zazwyczaj tak jest jak
    kosz jest pusty.Pracownicy i klienci są wtedy narażeni na trujący gaz
    rtęciowy.

  • 30. Data: 2014-03-06 17:35:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Jednego znajomego już uratowałem. Strasznie chciał kupić i30, ale teraz
    > nie chce.

    Ja próbowałem jakiś czas temu przekonać znajomego to usłyszałem że to nie
    jego problem bo on auto po 5 latach zmieni. Obawiam się że wielu obywateli
    UE (tej zachodniej) może myśleć podobnie.

    Pozdrawiam
    Ergie