-
11. Data: 2014-03-06 16:14:18
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-03-06 16:11, J.F pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał
> W dniu 2014-03-06 15:41, J.F pisze:
>>> Ale moga trafic na kontrlobbing.
>>> Nie podoba sie czynnik, to kupcie sobie rowery, srodowisko musi byc
>>> chronione.
>>> I jezdzijcie wolniej, to nie beda sie wam samochody palily :-)
>
>> Prawda. Jednak prywatne pieniądze ludzi mają to do siebie, że są
>> odporne na obłudę i pseudoekologię. Ludzie doskonale wiedzą, o co tu
>> chodzi i nie dadzą się nabrać.
>
> A nie calkiem, ta "swiadomosc ekologiczna" w zachodniej unii bywa wyzsza
> - czlowiek zaplaci wiecej, jak sie go przekona ze to lepiej.
Ale nie 10 razy więcej. Naciągactwo też ma swoje granice.
--
MN
-
12. Data: 2014-03-06 16:15:38
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Thu, 06 Mar 2014 07:07:45 -0800 osobnik zwany kogutek444
napisał:
> Nowy to chyba w fluorowodór. Któryś ze starych zamienia się w fosgen. Tą
> informację znam sprzed 25-30 lat. Wtedy 1234 nie było.
R12. Ale tego to już nie ma od wielu lat
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
13. Data: 2014-03-06 16:21:50
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 6 marca 2014 16:15:38 UTC+1 użytkownik masti napisał:
> Dnia pięknego Thu, 06 Mar 2014 07:07:45 -0800 osobnik zwany kogutek444
>
> napisał:
>
>
>
> > Nowy to chyba w fluorowodór. Któryś ze starych zamienia się w fosgen. Tą
>
> > informację znam sprzed 25-30 lat. Wtedy 1234 nie było.
>
>
>
> R12. Ale tego to już nie ma od wielu lat
>
>
>
>
>
>
>
> --
>
> Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
>
> mst <at> gazeta <.> pl
>
> "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
>
> -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
Ale był. I nikt z tego powodu wtedy na mszę na jakąś okoliczność nie dawał. Wadą
nowego jest cena.
-
14. Data: 2014-03-06 16:26:06
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-03-06 15:47, k...@g...com pisze:
>
> A te co do tej pory były to zdrowe jak woda źródlana? Któryś przy pożarze w fosgen
się zamienia.
Z kolei izobutan R-600 reklamowany przez Greenpeace jako "Greenfreeze"
jest tani i nie niszczy dziury ozonowej. Problem w tym, że jak każdy
butan jest palny, ale wolałbym już chyba mieć w samochodzie R-600 niż
R-1234y.
-
15. Data: 2014-03-06 16:30:34
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
W dniu 2014-03-06 16:11, J.F pisze:
>>> Prawda. Jednak prywatne pieniądze ludzi mają to do siebie, że są
>>> odporne na obłudę i pseudoekologię. Ludzie doskonale wiedzą, o co
>>> tu
>>> chodzi i nie dadzą się nabrać.
>
>> A nie calkiem, ta "swiadomosc ekologiczna" w zachodniej unii bywa
>> wyzsza
>> - czlowiek zaplaci wiecej, jak sie go przekona ze to lepiej.
>Ale nie 10 razy więcej. Naciągactwo też ma swoje granice.
Przeciez nie 10 razy, o 200 euro. W samochodzie ktory kosztuje 20-30
tys.
Tyle co nic, za ekologiczny samochod :-)
J.
-
16. Data: 2014-03-06 16:43:55
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: k...@g...com
W dniu czwartek, 6 marca 2014 16:26:06 UTC+1 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:
> W dniu 2014-03-06 15:47, k...@g...com pisze:
>
> >
>
> > A te co do tej pory były to zdrowe jak woda źródlana? Któryś przy pożarze w
fosgen się zamienia.
>
>
>
> Z kolei izobutan R-600 reklamowany przez Greenpeace jako "Greenfreeze"
>
> jest tani i nie niszczy dziury ozonowej. Problem w tym, że jak każdy
>
> butan jest palny, ale wolałbym już chyba mieć w samochodzie R-600 niż
>
> R-1234y.
W tv mówili że w Australii propanu używają w instalacjach samochodowych. Problem z
palnością jest dęty bo w samochodzie jest do kilkudziesięciu litrów skrajnie palnej
cieczy i nic z tego nie wynika.
-
17. Data: 2014-03-06 16:44:12
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-03-06 16:30, J.F pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
> W dniu 2014-03-06 16:11, J.F pisze:
>>>> Prawda. Jednak prywatne pieniądze ludzi mają to do siebie, że są
>>>> odporne na obłudę i pseudoekologię. Ludzie doskonale wiedzą, o co tu
>>>> chodzi i nie dadzą się nabrać.
>>
>>> A nie calkiem, ta "swiadomosc ekologiczna" w zachodniej unii bywa wyzsza
>>> - czlowiek zaplaci wiecej, jak sie go przekona ze to lepiej.
>
>> Ale nie 10 razy więcej. Naciągactwo też ma swoje granice.
>
> Przeciez nie 10 razy, o 200 euro. W samochodzie ktory kosztuje 20-30 tys.
> Tyle co nic, za ekologiczny samochod :-)
Przekonamy się wkrótce, gdy ludzie zorientują się, że Hyundai i30 ma ten
drogi czynnik. Wystarczy obserwować, jak spada mu sprzedaż.
Jednego znajomego już uratowałem. Strasznie chciał kupić i30, ale teraz
nie chce.
--
MN
-
18. Data: 2014-03-06 16:47:27
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2014-03-06 16:43, k...@g...com pisze:
>
> Problem z palnością jest dęty bo w samochodzie jest do kilkudziesięciu litrów
skrajnie palnej cieczy i nic z tego nie wynika.
Właśnie.
-
19. Data: 2014-03-06 16:53:57
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: tomas <t...@b...pl>
W dniu 06.03.2014 16:21, k...@g...com pisze:
> Ale był. I nikt z tego powodu wtedy na mszę na jakąś okoliczność nie dawał. Wadą
nowego jest cena.
Podążając tym tokiem myślenia akceptujmy wszystko co nowe...
Podobnie jest z świetlówkami.Niby są ok mało prądu pobierają ale
większość z nas nie wie , że zawierają rtęć i po rozbiciu takiej
świetlówki silnie skażamy organizm rtęcią.Unia powoli wycofuje się z
opinii że świetlówki są the best bo po prostu nie wie jak je utylizować...
-
20. Data: 2014-03-06 17:00:17
Temat: Re: nowy czynnik chłodniczy
Od: tomas <t...@b...pl>
W dniu 06.03.2014 16:47, Tomasz Wójtowicz pisze:
> W dniu 2014-03-06 16:43, k...@g...com pisze:
>
>>
>> Problem z palnością jest dęty bo w samochodzie jest do kilkudziesięciu
>> litrów skrajnie palnej cieczy i nic z tego nie wynika.
>
> Właśnie.
Tak ale nie z przodu gdzie zazwyczaj jest chłodnica klimatyzacji...