  • 1. Data: 2009-11-16 14:33:10
    Temat: notebook z ekranem z podswietlaniem led do fotek - warto?
    Od: PS <k...@w...pl>

    czy ekrany lcd z podswietlaniem led w notebookach sa choc troche
    lepsze do odrobki zdjec od standardowych lcd? czy tez roznica jest
    pomijalna?

  • 2. Data: 2009-11-16 18:15:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    PS wrote:
    > czy ekrany lcd z podswietlaniem led w notebookach sa choc troche
    > lepsze do odrobki zdjec od standardowych lcd? czy tez roznica jest
    > pomijalna?

    Tak i nie.
    Tak - są w miarę nowe i nie trafisz złomu jak to bywał przy TN, a nie bo
    są też i takie sobie LED i całkiem niezłe TN.
    Dużo bym dał, żeby mieć ekran (TN!) z poprzedniego laptopa. Ten co mam
    teraz nie nadaje się nawet do pisania tekstów i gdyby nie HDMI i możliwość
    podłączenia czegoś normalnego to bym nie wytrzymał.

    d.

  • 3. Data: 2009-11-16 19:36:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 19:15:05 +0100, dominik napisał(a):

    > Tak i nie.
    > Tak - są w miarę nowe i nie trafisz złomu jak to bywał przy TN, a nie bo
    > są też i takie sobie LED i całkiem niezłe TN.

    Ale o czym ty mówisz? Przecież LED to tylko podświetlenie, a TN to typ
    matrycy, dwie rzeczy zupełnie niezwiązane ze sobą. Z reguły w laptopach
    masz z podświetleniem LED masz właśnie matrycę TN...

    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 4. Data: 2009-11-16 20:15:21
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 16 Lis, 20:36, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:
> [...]
    > matrycy, dwie rzeczy zupełnie niezwiązane ze sobą. Z reguły w laptopach
    > masz z podświetleniem LED masz właśnie matrycę TN...

    Może chodzi o OLED kontra zwykły LCD?

  • 5. Data: 2009-11-16 20:22:38
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:15:21 -0800 (PST), slaweks napisał(a):

    > Może chodzi o OLED kontra zwykły LCD?

    Matryce OLED w laptopach w ogóle nie są stosowane, więc nie wydaje mi się.

  • 6. Data: 2009-11-16 23:27:41
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" napisał

    > Ale o czym ty mówisz? Przecież LED to tylko podświetlenie, a TN to typ
    > matrycy, dwie rzeczy zupełnie niezwiązane ze sobą. Z reguły w laptopach
    > masz z podświetleniem LED masz właśnie matrycę TN...

    Pewnie skrótowo pomyślał o starych z CCFL vs. nowych z WLED lub RGBLED.

    adam

  • 7. Data: 2009-11-16 23:27:41
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Uzytkownik "PS" napisal
    > czy ekrany lcd z podswietlaniem led w notebookach sa choc troche
    > lepsze do odrobki zdjec od standardowych lcd? czy tez roznica jest
    > pomijalna?

    Zalezy co to znaczy warto.
    Bo jak brac pod uwage obecne ceny WLED lub RGBLED to sa moim zdaniem lekko
    przesadzone i wolalbym raczej cos np. z IPS na CCFL kupic niz przeplacac -
    szczególnie WLED.

    adam

  • 8. Data: 2009-11-16 23:28:34
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "dominik" napisał

> [...]
    > teraz nie nadaje się nawet do pisania tekstów i gdyby nie HDMI i możliwość
    > podłączenia czegoś normalnego to bym nie wytrzymał.

    Nadal ten nieszczęsny Dell ?

    adam

  • 9. Data: 2009-11-17 01:16:09
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:
    > Matryce OLED w laptopach w ogóle nie są stosowane, więc nie wydaje mi się.

    Masz rację, po prostu dokonałem skrótu myślowego - chodziło mi o starsze
    matryce i świetlówki vs nowe na led. Owszem to tylko podświetlanie i
    skutkuje plamami światła, jasnością i deko "balansem bieli" na ekranie.
    każda z firm ma jakąś fajną technologię, np HP wsadzało swego czasu do
    laptoków matryce z dwoma świetlówkami. Te matryce były świetne. Sony ma
    jakieś X-Brite, ktośtam jeszcze coś kolejnego. Matryce na LED są jednak
    ogólnie nowsze i zazwyczaj nie dają takiego bandingu. Mniej to żre prądu,
    bardziej równomiernie podświetlone, trochę jakby wpadają w niebieski ale
    co tam. Fakt że jedno i drugie da się kupić zupełnie beznadziejne.

    d.

  • 10. Data: 2009-11-17 02:12:34
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    adam wrote:
    > Nadal ten nieszczęsny Dell ?

    Samego tego komputera bym nie wytrzymał, więc kupiłem inny, a do tego
    monitor z pva, bo po przygodzie z polskim wydaniem "next bussiness day"
    uznałem, że nie stać mnie na to, żeby nie mieć *miesiącami* komputera.

    To co uprawia dell w Polsce woła o pomstę do nieba. Jedyne co tu dobrego
    to to że sobie na tyle wysterowałem obraz, że prezentuje minimalny
    akceptowalny poziom jakości, ale to dalej najgorszy ekran jaki w życiu
    widziałem.

    d.