  • 1. Data: 2009-11-16 12:06:34
    Temat: Re: Jak to jest z tym Nikon Nikkor 50mm f/1.8 D AF
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Bogusław Pazorek pisze:
    > Witam.
    > Poszedłem sobie do sklepu i podpiąłem do D90 ów obiektyw.Spust migawki dał
    > się włączyć (można było wykonać zdjęcie) tylko przy f/22. Przy innych
    > przysłonach w ogóle nie można było zrobić zdjęcia.

    Powinno być w instrukcji :)
    Pierścień ustawiasz na 22, blokujesz dodatkowo takim dzndzlem do tego
    służącym, po czym zapominasz o jego istnieniu (pierścienia znaczy się) i
    przysłonę ustawiasz z body.

    > AF nie działał wcale, niezależnie od przysłony.Ostrość można było ustawiać
    > jedynie pierścieniem, ręcznie.

    Być może niedziałanie AF było spowodowane ustawieniem pierścienia
    przysłony na coś innego niż 22 :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 2. Data: 2009-11-16 12:21:12
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@W...gazeta.pl>

    ajt <a...@u...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > przysłonę ustawiasz z body.

    > Być może niedziałanie AF było spowodowane ustawieniem pierścienia

    Zgoda.Widziałem ja ten "dzyndzel". Ustawiłem przysłonę przysłonę na 22 bo
    inaczej nie dało sie spuścić migawki. AF mimo to nie działał.Tylko ręcznie.
    Pewnie coś źle ustawiam i tyle.Bo jak ma działać to nie widzę powodu aby było
    inaczej. Nie wiem tylko na bank czy ma dzałać z D90 czy nie.
    Bogdan

  • 3. Data: 2009-11-16 12:28:10
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Bogusław Pazorek pisze:

> [...]
    > Pewnie coś źle ustawiam i tyle.Bo jak ma działać to nie widzę powodu aby było
    > inaczej. Nie wiem tylko na bank czy ma dzałać z D90 czy nie.

    Nie znam nikona więc tylko gdybam (możliwe farmazony), ten obiektyw
    chyba nie ma przeostrzania tzn nie możesz kręcić pierścieniem ostrości w
    trybie AF, więc skoro mogłeś to AF był wyłączony, albo to nie było d90
    tylko coś bez śrubokręta ;) albo też nie do końca zaskoczył.

    --
    Ziemo

  • 4. Data: 2009-11-16 12:40:13
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@W...gazeta.pl>

    Ziemo <n...@e...com> napisał(a):

> [...]
    > trybie AF, więc skoro mogłeś to AF był wyłączony, albo to nie było d90
    > tylko coś bez śrubokręta ;) albo też nie do końca zaskoczył.

    Jadę jeszcze raz do sklepu.Coś mi sie zdaje że zapitoliłem ja.
    Bogdan

  • 5. Data: 2009-11-16 13:11:41
    Od: ps <p...@g...pl>

    Bogusław Pazorek pisze:
    (..)
    > inaczej. Nie wiem tylko na bank czy ma dzałać z D90 czy nie.

    Ma działać.

  • 6. Data: 2009-11-16 13:12:14
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Bogusław Pazorek pisze:
> [...]
    Są też 50-ki bez dzyndzla, macałem.
    Numer z najmniejszą przysłoną to "zawsze" tak było, nawet na analogowych
    żeby wszedł w programy S/P

    > AF mimo to nie działał.Tylko ręcznie.

    > Jadę jeszcze raz do sklepu.Coś mi sie zdaje że zapitoliłem ja.
    D40/60/3000 ?

  • 7. Data: 2009-11-16 13:45:41
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@W...gazeta.pl>

    ps <p...@g...pl> napisał(a):

    > Bogusław Pazorek pisze:
    > (..)
    >
    > Ma działać.

    I działa.
    Taki ja mundry, a strzeliłem sobie w nogę.
    Ziemo miał racje. Nie zaskoczył. Marnie go założyłem.Szedł jakoś ciężko,
    więc bałem sie na siłę.A trzeba było obrócić do końca, aż trzaśnie coś tam w
    nim.Za drugim razem przekreciłem jak trzeba i jest OK.
    Dzięki wszystkim za szybkie rady.
    Bogdan

  • 8. Data: 2009-11-16 17:44:14
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > Są też 50-ki bez dzyndzla, macałem.

    To pewnie 50/1.8 made in japan, z szybką?

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327