  • 11. Data: 2012-01-09 20:34:40
    Temat: Re: nisza rynkowa?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 09 Jan 2012 18:09:23 +0100, AL wrote:

    > chcialbym kupis auto obejmujace swoja idea dwa segmenty rynku:
    >
    > 1. srodek a'la VAN/mini VAN - tylko srodek, czyli kazdy fotel powinien
    > byc oddzielny (przesuwalny/demontowalny), a sam srodek powinien byc w
    > tonacji jasnej
    > (np. a'la Picasso)
    >
    > 2. naped 4wd (prawdziwya nie dolaczany na chwilke)
    > (np. a'la GrandVitara - nie gorszy, czyli posiadajacym blokade
    > dyferencjalow i reduktor)

    Chyba też bym wolał napęd na 3 dyfrach, bo dołączane napędy pierwszych
    generacji były tragiczne, ale podobno obecnie to już się całkiem dobrze
    sprawdza.
    A reduktor to też żaden szał - no chyba że faktycznie jakieś przeprawy tym
    robisz.
    W Vitarze włączając reduktor włączasz też pełną blokadę środkowego dyfra,
    więc nawet jest nieprzydatny np. przy holowaniu itp.
    Do tego włączając reduktor wyłącza się kontrola trakcji, która w połączeniu
    z tym napędem akurat całkiem się sprawdza hamując koła które zaczynają się
    kręcić (bo LSD i blokada jest tylko w centralnym dyfrze).

    Bo tak to z tych większych samochodów z dobrym napędem to pewnie dopiero
    Land Rovery albo Toyota LC, ale to Ci wyskakuje poza budżet.
    Z mniejszych wspomniana Vitara albo np. Outback/Forester, ale tu z kolei
    nie oczekuj w środku pałaców :)

    > Zapodalem dwa przyklady aut, nad ktorymi sie obecnie waham przy wyborze:
    > - srodek - pasuje mi wlasnie z Picasso

    Ale to pewnie nie ma takeigo napędu jaki byś chciał.

  • 12. Data: 2012-01-09 20:45:29
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2012-01-09 18:09, AL pisze:
    > Czy takie auta sa obecnie na rynku?

    mercedes klasy r z napedem 4matic.

  • 13. Data: 2012-01-09 21:00:59
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Nowe to już nie będzie ale popatrz na Mitsubishi l300/Delica lub
    l400/Space Gear

    --
    Qlfon, Lublin
    Triumph Sprint ST 1050

  • 14. Data: 2012-01-09 23:03:36
    Od: to <t...@i...pl>

    begin scobowski

    > tam pieprzysz - właśnie się zastanawiam nad zakupem :D - jest śliczny i
    > wysoki:))

    Wygląda jak kupa na kołach ew. jak Xsara Picasso.

  • 15. Data: 2012-01-09 23:07:36
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-09 23:03, to pisze:
    > begin scobowski

    > Wygląda jak kupa na kołach ew. jak Xsara Picasso.

    gdyby X.Picasso mialo naped 4x4, lub gdyby jakies auto z napedem 4x4
    mialo funkcjonalnosc X.Picasso - to bylbym happy :)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 16. Data: 2012-01-10 00:08:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 09 Jan 2012 19:58:04 +0100, scobowski wrote:

    > tam pieprzysz - właśnie się zastanawiam nad zakupem :D - jest śliczny i
    > wysoki:))

    To trochę jakby kupować psa dlatego że jest kudłaty i głupi :)

  • 17. Data: 2012-01-10 00:28:53
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2012-01-09 19:58, scobowski pisze:

    > tam pieprzysz - właśnie się zastanawiam nad zakupem :D - jest śliczny i wysoki:))
    Z tego co czytałem napęd na tył przez "wiskozę" która (z tego co czytałem) nie
    jest naprawiana przez właścicieli ze względu na koszt.
    Ze środka jestem bardzo zadowolony, wiele rzeczy przewoziłem ;-) bez problemu.
    Napędu na 4 koła nie potrzebuję :D

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 18. Data: 2012-01-10 01:08:42
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 09 Jan 2012 23:07:36 +0100, AL napisał(a):

    > gdyby X.Picasso mialo naped 4x4, lub gdyby jakies auto z napedem 4x4
    > mialo funkcjonalnosc X.Picasso - to bylbym happy :)

    Sharan/Alhambra/Galaxy ma ponoc przyzwoicie dzialajacy naped na 4 buty.
    Oczywiscie zadnych blokad ani reduktora nie uswiadczysz.

    Moze VW T4/T5 Multivan z synchro da sie doposazyc w blokady? Ale reduktora
    tez nie ma.

    Normalnie, wymysliles....

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2012-01-10 01:20:23
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-10 01:08, Maciek pisze:

> [...]
    > Oczywiscie zadnych blokad ani reduktora nie uswiadczysz.
    >
    > Moze VW T4/T5 Multivan z synchro da sie doposazyc w blokady? Ale reduktora

    dlatego napisałem - że nisza - bo jak na razie nie udało mi sie nic
    znaleźć.
    Ale byc może coś jest a ja na to nie trafiłem.

    Ktoś tu podał MB R350 4matic - fakt - to by nawet spełniało - ale nie
    stać mnie na cos takiego, wiec postoje, popatrzę i pocmokam tylko :) .

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2012-01-11 22:03:46
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    szukałem aż znalazłem - prawie..
    www.samar.pl
    samochody nowe / wyszukiwanie - działało, obecnie nie działa. dało się
    autko wybrać po dowolnych parametrach, w tym odległości
    siedzisko-kierownica i kierunku otwierania drzwi..
    Wygląda, że cosik im się sp*doliło, ale może znów ruszy ..