  • 1. Data: 2012-01-09 00:58:24
    Temat: kupiłem 'nowe' auto
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    stare się popsuło - immobilajzer - No to kupiłem :)

    ..znowu safrane bo znowu miałem dzień na to
    tylko, ale w końcu kolor inny ("auto na jutro") :)
    Więc nie vw phaeton, nie merc w220 tylko znowu renault safrane :)
    -inne niż polecane tutaj, nie diesel ;)

    parametry:
    Safrane 3.0 24v,2000, FWD, Automat, fotele/lusterka z memory, 5 poduszek
    pompowanych w fotelach, xenon, gps, szyba solar, klmatronik x2,
    komputery, synteza mowy, trakcja, więcej airbagów niż zwykle+napinacze,
    tempomat - ale bez radaru, lpg, plus inne duperele skóra itp.

    jeszcze muszę obczaić ile koni by były 2 silniki 24v

    1.5kkm zrobiłem ciekawe czy wszystko działać będzie zaraz :)

    po mieście (Kraków) pali trochę mniej od Safrane 2.5 Volvo,
    i ciszej chodzi (w środku) :)

    no i jeszcze.... mi się stare auto "naprawiło" (ze 3 dni po
    zakupie) - czyli immobilajzer wykrył kluczyk i kilka h temu odpaliło
    i jeździ... eh...
    to teraz mam 3x safrane :) tylko francuski welur w starym był fajniejszy

  • 2. Data: 2012-01-09 07:45:30
    Temat: Re: kupiłem 'nowe' auto
    Od: karbar <k...@w...pl>

    On 09.01.2012 00:58, Michał wrote:
    > stare się popsuło - immobilajzer - No to kupiłem :)
    > Safrane 3.0 24v,2000, FWD, Automat, fotele/lusterka z memory, 5 poduszek
    >
    > to teraz mam 3x safrane :) tylko francuski welur w starym był fajniejszy

    Wszystko fajnie, ale mnie ciekawi, jak Ci idzie płacenie OC za trzy
    safrany z dużymi silnikami?

    pozdrawiam
    karbar

  • 3. Data: 2012-01-09 08:07:15
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > komputery, synteza mowy, trakcja, więcej airbagów niż zwykle+napinacze,
    > tempomat - ale bez radaru, lpg, plus inne duperele skóra itp.

    Żadnej kontroli trakcji nie ma, ten przycisk z gwiazdką to tryb zimowy -
    ruszanie z drugiego biegu.

    > jeszcze muszę obczaić ile koni by były 2 silniki 24v

    W safrane tylko jeden - bez zmiennych faz rozrządu, 194KM.

    > 1.5kkm zrobiłem ciekawe czy wszystko działać będzie zaraz :)
    >
    > po mieście (Kraków) pali trochę mniej od Safrane 2.5 Volvo,
    > i ciszej chodzi (w środku) :)

    To chyba nie znasz jeszcze tego silnika i Ci sie coś wydaje (oczywiście
    źle).

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2012-01-09 08:32:13
    Od: <MW>

    Użytkownik "karbar" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wszystko fajnie, ale mnie ciekawi, jak Ci idzie płacenie OC za trzy
    > safrany z dużymi silnikami?

    Po pierwsze to wszystko bzdury, po drugie ostatnio chwalił sie, że dostał
    mandat za brak OC ;-)

    --
    MW

  • 5. Data: 2012-01-09 09:16:43
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 09-01-2012 o 07:45:30 karbar <k...@w...pl> napisał(a):

    > Wszystko fajnie, ale mnie ciekawi, jak Ci idzie płacenie OC za trzy
    > safrany z dużymi silnikami?

    Pewnie jeszcze nie płacił - OC od poprzedniego właściciela

  • 6. Data: 2012-01-09 09:34:30
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Żadnej kontroli trakcji nie ma, ten przycisk z gwiazdką to tryb zimowy -
    > ruszanie z drugiego biegu.

    ma jakieś dziwactwa, bo to było czuć - tylko bez żadnego guzika, już
    nawet model 1993 muliło na śliskim czy w koleinach, ale nie są to
    "typowe" ESP. Ale na przykład modele z Volvo generalnie gołe, jakieś
    ASR w 2.5 chyba tylko szpery nie było nawet elektronicznie.

    a co do giwazdek i guzików:
    co to jest ten guzik na zmianie biegów co wyświetla "DS3" na ekranie ?

    > W safrane tylko jeden - bez zmiennych faz rozrządu, 194KM.

    140kW ? to taki ulepszony silnik 3.0 12v ?
    czy pogorszony ;)

    > To chyba nie znasz jeszcze tego silnika i Ci sie coś wydaje (oczywiście
    > źle).

    lol no przecież widzę spalanie 21.7l/100, tylko kopa ma mniejszego
    "od 0" niż 2.5, ale od 80km/h już jedzie

  • 7. Data: 2012-01-09 10:01:53
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > "typowe" ESP. Ale na przykład modele z Volvo generalnie gołe, jakieś
    > ASR w 2.5 chyba tylko szpery nie było nawet elektronicznie.

    Żadnych ESP, ASR - uwierz mi. To że muliło - to jest złudzenie.

    > a co do giwazdek i guzików:
    > co to jest ten guzik na zmianie biegów co wyświetla "DS3" na ekranie ?

    Ograniczenie do 3 biegów, używam na trasie często jak chcesz coś wyprzedzic,
    wciskasz przycisk i jedziesz na trójce na wysokich obrotach bez kickdowna.

    > 140kW ? to taki ulepszony silnik 3.0 12v ?
    > czy pogorszony ;)

    Polepszony ;) Ale bez zmiennych faz - szkoda.
    W sumie na jednej sondzie tylko - może to i plus :)

    > lol no przecież widzę spalanie 21.7l/100, tylko kopa ma mniejszego
    > "od 0" niż 2.5, ale od 80km/h już jedzie

    Mniejszego kopa? Porównywaliśmy osiągi obok siebie safrany 2.5 20V oraz 3.0
    24V,
    jest róznica znaczna, a na autostradzie przy wyzszych prędkościach dosłownie
    miażdzy :)

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2012-01-09 10:21:19
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Żadnych ESP, ASR - uwierz mi. To że muliło - to jest złudzenie.

    93' Bacarra (mix z RTcoś), no muliło mi na 100%

    Pamiętam że różnica jak wsiadłem do volvo 2.0 była taka że na
    zakrętach noga z gazu bo ślizga, w koleinach koła rwą przyczepność
    i gorzej w zaspy wjeżdzało.

    > Ograniczenie do 3 biegów, używam na trasie często jak chcesz coś wyprzedzic,
    > wciskasz przycisk i jedziesz na trójce na wysokich obrotach bez kickdowna.

    łapie, ale czemu nie nie zrobili tego PRND12 i 3 tylko DS3 na guziku ?

    btw. jest gdzieś sekwencyjne zmienianie jak w VelSatisie ?

    > Polepszony ;) Ale bez zmiennych faz - szkoda.
    > W sumie na jednej sondzie tylko - może to i plus :)

    VelSatis ma 4 :)

> [...]
    > 24V,
    > jest róznica znaczna, a na autostradzie przy wyzszych prędkościach

    Przy wyższych tak, ale to właśnie tak od 80 w górę, przy 160km/h
    to już naprawdę fajnie

    ale VelSatis 3.5 jest ciężki do dogonienia, jak ktoś nim depta do końca,
    za to safrane chyba tej elektroniki ma naprane więcej od VelSatisa Initiale

    btw. skąd ściągnąć płytę CD z angielskim menu do auta ? (mam niemiecko/
    francuskie) ?

  • 9. Data: 2012-01-09 10:55:34
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > 93' Bacarra (mix z RTcoś), no muliło mi na 100%
    >
    > Pamiętam że różnica jak wsiadłem do volvo 2.0 była taka że na
    > zakrętach noga z gazu bo ślizga, w koleinach koła rwą przyczepność
    > i gorzej w zaspy wjeżdzało.

    Stara AD8. Pamięta jeszcze lata 80-te. Nie miała takiej opcji ;)

    > btw. jest gdzieś sekwencyjne zmienianie jak w VelSatisie ?

    Nie ma, ale wiem ze pasuje sterownik od C5 - a on ma juz tiptronic.
    Przymierzałem się do uaktualnienia softu, nie zdążyłem.

    > btw. skąd ściągnąć płytę CD z angielskim menu do auta ? (mam niemiecko/
    > francuskie) ?

    Mówisz o navi? Mam na serwerze, chcesz to udostępnie linka
    Trzeba zgrać płytę i zaktualizować.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 10. Data: 2012-01-09 11:15:12
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Stara AD8. Pamięta jeszcze lata 80-te. Nie miała takiej opcji ;)

    Manual, wszystkie moje 3 poprzednie to były manuale
    lata 80te to start projektowania safrana :)

    w zasadzie to taki yountimer teraz - bo 20 lat już mineło ;)

    > Nie ma, ale wiem ze pasuje sterownik od C5 - a on ma juz tiptronic.
    > Przymierzałem się do uaktualnienia softu, nie zdążyłem.

    ale jaja, ile to ma biegów ? serio można jakieś kabelki podpiąć
    i łopatki przełożyć ?

    to ja jeszcze chce rozpoznawanie mowy z citroena ;)

    > Mówisz o navi? Mam na serwerze, chcesz to udostępnie linka
    > Trzeba zgrać płytę i zaktualizować.

    ooo super by było :)

    tam były 2 nawigacje ? 95..96 i 96..2000, czy więcej ?