  • 51. Data: 2011-03-02 20:34:50
    Temat: Re: nie przyjecie mandatu - co dalej?:)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-02 17:22, Kamil pisze:
    > On 02/03/2011 15:54, The_EaGle wrote:
    (big cut)
    > Dziwnym zbiegiem okolicznosci kraje, gdzie prawo kara surowo wykroczenia
    > za kierownica, maja tez najmniejsza liczbe ofiar (jak chocby GB, gdzie
    > za jazde 160 na autostradzie prawo jazdy traci sie praktycznie z
    > automatu nawet i na rok).

    Nie przetłumaczysz. Podobnie jak faktu, że sąd prędzej uwierzy
    policjantowi niż cwaniaczkowi, który uważa się za mistrza kierownicy
    i specjalistę od wykrętów. W Polsce takie numery przechodzą i od
    dawna twierdzę, że Polska to raj dla cwaniaków i mistrzów przekonanych
    o własnej bezkarności oraz czasem nieśmiertelności, a jak coś się
    takim wydarzy to winni są wszyscy dookoła tylko nie oni sami.

    > I wedlug ciebie Policja powinna leczyc raka, zamiast lapac piratow?

    Przecież to oczywiste.

    > Teraz zapewne wyciagniesz jakies przypadki potwierdzjace regule.

    Z całą pewnością. Pewnie źle się spojrzał na policjantów i za nim
    pojechali. Ponieważ jest mistrzem wykrętu, to przesłuchali psa,
    teściową i wyłożyli się na braku tłumacza.

    > I pretensje o prawo masz do Policji?

    Pewnie nie tylko, ale kogoś na źródło zła wszelakiego i wroga
    uniwersalnego trzeba było sobie znaleźć.

  • 52. Data: 2011-03-03 08:42:45
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > W Warszawie też spadła ilość ofiar śmiertelnych w poprzednim roku o połowę
    > jak myślisz z czym to jest związane? Moim zdaniem z wprowadzeniem
    > bus-pasów ilość korków się podwoiła wiec przy prędkości 10km/h trudno
    > kogoś zabić chyba że wczołga się pod Ikarusa. Jak Panna HGW wprowdzi swój
    > plan bus pasów na Puławskiej to i ta droga zrobi się najbezpieczniejsza w
    > Polsce.
    [..]

    > Jeżeli istotnie racje ma rząd wmawiając społeczeństwu że zakup
    > fotoradarów/fotorejestratorów/fotocostam ma na celu zmniejszenie liczby
    > wypadków czyli w gruncie rzeczy moje dobro i co roku na ten cel

    [..]

    > Nigdy nie widziałeś jak radiowóz policji jechał z nadmierną prędkością? Bo
    > ja widziałem wiele razy i parę zdjęć porobiłem.

    [..]

    > Pisałem w wakacje jak zatrzymali mnie na DK2 jak jechałem 108km/h na 90tce
    > w lesie. Za lasem było ograniczenie do 70 na którym zwolniłem a tam
    > chcieli mnie złapać nie udało się wiec trzeba było zadowolić się +10km/h
    > no żal było ich słuchać jak pitolili jak bardzo niebezpiecznie jeżdżę.
    > Sami nie wierzyli w to co mówią.

    Chcieli Cię złapać, i dałeś się złapać?
    Biedni ci policjanci tyle sie na Ciebie uwzięli, a Ty w swojej dobroci
    dałeś im satysfakcję, te 10km/h.
    Wszyscy ukarani sa z założenia niewinni.
    Winne są fotoradary i policjanci.
    Każdy(!) ukarany powinien w pierwszym odruchu powiedzieć o sobie
    "ale ze mnie palant, mogłem jechać zgodnie z przepisami"
    a nie
    "te pier*****ne policjanty" i jeszcze na murze napisać HWDP
    Pełna satysfakcja!

    Artur(m)

  • 53. Data: 2011-03-03 10:17:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-02 15:51, Artur M. Piwko pisze:
    > In the darkest hour on Wed, 02 Mar 2011 08:30:05 +0100,
    > Ariusz<a...@p...onet.pl> screamed:

    > Zgadza się. Trzeba je przestrzegać. Nie do użytkownika należy wybór
    > których.

    Tak jak w wojsku wykonywać rozkazu - całe szczęście są czasem ludzie,
    którzy myślą i nie rzucają bomb na cywilów bo mu jakiś idiota pułkownik
    kazał.

    Jak najbardziej zasad i przepisów trzeba się trzymać. tak jak i norm
    moralnych, które nigdzie nie są spisane.

    Tylko, nie chodzi mi o anarchię, a o zdroworozsądkowość bo co
    najczęściej robią nasze władze Policja i Straż Miejska.

    Ta pierwsza i druga stawiają radary w miejscach, gdzie złapią najwięcej
    ludzi - nikt nie pomyślał, że skoro na danym odcinku drogi prawie
    wszyscy jadą szybciej niż przepisy pozwalają to może należy wstawić tam
    inny znak. Są od tego wyjątki (przynajmniej były) dobrych kilka lat temu
    zanim w Krakowie powstała autostrada na pewnych odcinkach były
    ograniczenia do 90 w środku obszaru zabudowanego.

    A jak zobaczysz źle zaparkowany pojazd, który utrudnia lub uniemożliwia
    innym jazdę lub parkowanie - zadzwoń do SM lub na Policję zobaczysz co
    Ci powiedzą. Zadzwoń na policję, że wpadłeś w poślizg bo zarządca drogi
    zapomniał ją odśnieżyć - co Ci powiedzą, że powinieneś dostosować
    prędkość do warunków i wlepią mandat.

    Słyszałeś o wnioskach od policji aby na jakimś odcinku można było
    zwiększyć dozwoloną prędkość bo wg nich jest taka możliwość.
    Za to o chowających się "radarach" wszyscy wiedzą i słyszeli.

    To, że są wypadki nie jest winą ni przestrzegania przepisów tylko
    głupota. Bo w poślizg można wpaść i przy 50 i przy 60, a skutki mogą być
    bardzo podobne.
    Ktoś tu pisał, że tylko idiota może jeździć 160 po autostradzie.
    Jakoś w Niemczech jeżdżą i szybciej i jakoś nie słychać bu co chwilę
    ktoś ginął z tego powodu. Co innego jak ktoś trupem, który się prawie
    rozlatuje jedzie 140, a samochód rozpada się przy 80-ce.

    Ale ni jak się mają do tego przepisy, głupota.

    Jeszcze raz podkreślę nie jestem za anarchią - ale za rozsądkiem, jeżeli
    ktoś łamie przepisy to z jakiegoś powodu, a jeżeli ten powód bo lubię
    lub ot tak to owszem należy ukarać, a jeżeli ktoś zmienia pas bo
    zabłądził i liczy, że Policja go przepuści to chyba jakieś nieporozumienie.

    Ariusz

  • 54. Data: 2011-03-03 10:39:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-03-03 10:17, Ariusz pisze:

    > Tak jak w wojsku wykonywać rozkazu - całe szczęście są czasem ludzie,
    > którzy myślą i nie rzucają bomb na cywilów bo mu jakiś idiota pułkownik
    > kazał.

    A ja widzę wręcz odwrotne zachowanie wielu ludzi - powodują wypadki
    wykorzystując bezwzględnie niby swoje 'pierwszeństwo', choć w krajach
    'normalniejszych' byliby traktowani jako bezpośredni sprawcy.
    <cite>
    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny
    oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie.
    </cite>
    Łamią powyższą zasadę i opowiadają głodne kawałki jakie to prawo
    jest głupie, policja ograniczona umysłowo, a im się odbiera swobody
    obywatelskie.

    > Jak najbardziej zasad i przepisów trzeba się trzymać. tak jak i norm
    > moralnych, które nigdzie nie są spisane.

    A jednak.

    > Tylko, nie chodzi mi o anarchię, a o zdroworozsądkowość bo co
    > najczęściej robią nasze władze Policja i Straż Miejska.

    Najłatwiej szukać winnych wszędzie dookoła.

    (...)
    > Słyszałeś o wnioskach od policji aby na jakimś odcinku można było
    > zwiększyć dozwoloną prędkość bo wg nich jest taka możliwość.

    TY jak i wielu innych nie słyszało, ponieważ to by przeczyło ich
    ideologii - policja jednak jak najbardziej takie wnioski składała
    do zarządców i wielu miejscach prędkość podniesiono.

    > Za to o chowających się "radarach" wszyscy wiedzą i słyszeli.

    No pewnie - jak zrobią coś by podwyższyć prędkość to dobrze i warto
    o tym dyskutować, ponieważ to oczywiste, ale jak postawią radar
    i połapią specjalistów to oburzenie i przypisywanie im najgorszych
    intencji.

    > To, że są wypadki nie jest winą ni przestrzegania przepisów tylko
    > głupota.

    Taaaa.

  • 55. Data: 2011-03-03 11:58:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-02 08:30, Ariusz pisze:

    > Przepisy są dla ludzi nie ludzie dla przepisów. Tak samo Policja - jeżeli widział,
    że ktoś na drodze zabłądził, źle pojechał powinien zatrzymać ruch i w bezpieczny
    sposób umożliwić tej osobie włączyć się na właściwy pas.

    E tam zaraz zatrzymywać ruch.
    Po prostu wystarczyłoby aby pan władza łaskawie machnął ręką "wjedź pan tutaj"
    - polecenie policjanta jest ważniejsze niż przepisy, wykroczenia by nie było.

  • 56. Data: 2011-03-03 14:40:43
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-03-03 08:42, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > [..]

    > [..]

    > [..]

    > Chcieli Cię złapać, i dałeś się złapać?

    Zrozumiałeś coś z tej wypowiedzi czy po prostu udajesz że to takie trudne?

    > Biedni ci policjanci tyle sie na Ciebie uwzięli, a Ty w swojej dobroci
    > dałeś im satysfakcję, te 10km/h.
    > Wszyscy ukarani sa z założenia niewinni.

    Gdzie napisałem że byłem nie winny?

    > Winne są fotoradary i policjanci.

    Policjanci są przecież ZAWSZE nie winni :)

    > Każdy(!) ukarany powinien w pierwszym odruchu powiedzieć o sobie
    > "ale ze mnie palant, mogłem jechać zgodnie z przepisami"
> [...]

    Każdy mierzy innych SWOJĄ miarą. Tak wiec widzimy jaka jest twoja.
    Nikt nie neguje sensu inwestowania w Policje. Neguje straty jakie
    powodują w społeczeństwie takie wykroczenia jak nieznaczne przekroczenie
    prędkości w porównaniu do nakładów finansowych na ich ściganie.

    Jak rozumiem ty jesteś za tym aby w każdym samochodzie zamontować GPS i
    za wjechanie 2m za znak teren zabudowany z prędkością +1km/h dać mandat
    500PLN. To jest droga którą zmierzamy.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 57. Data: 2011-03-03 14:44:02
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tutaj"
    > - polecenie policjanta jest ważniejsze niż przepisy, wykroczenia by nie

    No i o to chodzi

    Ariusz

  • 58. Data: 2011-03-03 22:45:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 1 Mar 2011 15:31:33 +0100, Bartek napisał(a):

    > co dalej? jak wygląda procedura? czy w przypadku przegrania, ponosze jakieś
    > koszty sądowe, i tak dalej?

    Policja sporządza wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego.
    Ten zazwyczaj wydaje wyrok w postępowaniu zaocznym, czyli bez Twojej
    obecności. Dostajesz go na adres zameldowania.
    Możesz się z nim zgodzić i ponieść karę.
    Możesz wnieść sprzeciw - nie musisz uzasadniać. Wystarczy 'składam sprzeciw
    przeciw wyrokowi XXXXX i żadam rozpoznania sprawy na zasadach ogólnych'.

    > czy sąd nakazuje karę zgodną z taryfikatorem, czy może np zmniejszyć wymiar
    > kary [pkt, czy kwotę] ...:)

    Sąd skazuje na karę, punkty są naliczane zgodnie z taryfikatorem.
    Koszt postępowania jest ryczałtowy i wyniosi około 100zł.

    --
    ___________ (R)

  • 59. Data: 2011-03-03 22:48:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 07:40:04 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    napisał(a):

    > Aktualnie ponoszę konsekwencję: w poniedziałek egzamin sprawdzający po
    > przekroczeniu 34pkt.

    Jakbyś poczytał dokładnie przepisy, to byś nei ponosił. POdpowiem - znajdź
    w przepisach obowiązek dostarczenia do urzedu zaświadczenia o przejściu
    badań psychologicznych ;)
    --
    ___________ (R)

  • 60. Data: 2011-03-03 22:49:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 02 Mar 2011 12:53:51 +0100, "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
    napisał(a):

    > Fajnie się pisze, ale to ja byłem na rozprawach i to ja wiem, jak to
    > wyglądało. Nie będę się więcej rozpisywał: linia była słuszna, założenia
    > i podstawa prawna także. Jak widać sąd był innego zdania. Przegrałem,
    > teraz ponoszę konsekwencję. Tyle.

    Jakoś mi to tak pachnie sądami na wschód od Wisły.
    --