  • 1. Data: 2011-03-01 10:13:21
    Temat: SHARAN ISOFIX
    Od: Smolk <s...@g...pl>

    Witam,
    Niedługo powiększy mi się rodzina i muszę zmienić auto. Aktualnie na
    celowniku jest Sharan z początku produkcji , bo chciałbym się zamknąć z
    kupnem w cenie 10k. Wersja benzynowa- przebiegi roczne około 7-8 tyś km.
    I tu mam wiele pytań do użytkowników wspomnianego auta:
    1- chciałbym zapiąć 3 foteliki na 2 rzędzie siedzeń- problem ze środkowym-
    brak 3 punktowego pasa - obejście- zamontować na środku fotel z 3 rzędu z
    isofixem i kupić fotelik isofix- czy się da? Czy będzie to bezpieczne ?
    2- Auto chciałbym zakupić w Niemczech- mam kuzyna w Hamburgu. Liczę się z
    przebiegiem 300k km. Ważne aby nie było posklejane z 3 rozbitków- wiem że
    będzie trochę poobijane w końcu to 15 letnie auto
    3- Jakie są najczęstsze usterki w tego typie auta ? Co się psuje, czy
    rdzewieje, na co zwrócić uwagę
    4- Czy jest drogie w utrzymaniu- nie spalanie bo pewnie z zejściem poniżej
    10l/100km będzie ciężko, ale jak wyglądają ceny części zamiennych,
    zawieszenie, tłumiki....

    Wiem że 2500 EURO to dla niektórych śmieszne pieniądze i powiedzą mi że
    strach wsadzać dzieci do takiego pudła, no ale ja niestety nie mam
    ,,bogatych rodziców".....

    Dziękuję z góry za wszystkie wskazówki.

    Smolk

  • 2. Data: 2011-03-01 10:27:50
    Temat: Re: SHARAN ISOFIX
    Od: ______ <...@...cd>

    W dniu 01-03-2011 10:13, Smolk pisze:
> [...]
    > celowniku jest Sharan z początku produkcji , bo chciałbym się zamknąć z
    > kupnem w cenie 10k. Wersja benzynowa- przebiegi roczne około 7-8 tyś km.

    Kup Forda Galaxy będzie tańszy bo to auto na "F" ;)

  • 3. Data: 2011-03-01 11:10:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 01 Mar 2011 10:13:21 +0100, Smolk <s...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >brak 3 punktowego pasa - obejście- zamontować na środku fotel z 3 rzędu z
    >isofixem i kupić fotelik isofix- czy się da? Czy będzie to bezpieczne ?

    Do sharana/galaxy/alhambry (to te same auta, nie koncentruj się
    wyłącznie na vw) są specjalne foteliki dla dzieci (wiem, nie dla
    najmniejszych), może Ci się przyda ta informacja.

    Przykłady (wyszukane, nie mam nic wspolnego z aukcjami):
    http://allegro.pl/fotel-dzieciecy-sharan-galaxy-alha
    mbra-i1472660413.html
    http://allegro.pl/fotel-zintegr-dzieciecy-sharan-gal
    axy-ghia-i1467759358.html
    http://allegro.pl/fotel-dzieciecy-galaxy-sharan-alha
    mbra-00-09-i1479087252.html
    http://allegro.pl/fotel-dzieciecy-galaxy-sharan-alha
    mbra-95-00-00-09-i1479088324.html
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2011-03-01 11:18:27
    Od: Smolk <s...@g...pl>

    Dnia 01-03-2011 o 11:10:20 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

    > Do sharana/galaxy/alhambry (to te same auta, nie koncentruj się
    > wyłącznie na vw) są specjalne foteliki dla dzieci (wiem, nie dla
    > najmniejszych), może Ci się przyda ta informacja.

    Wiem, wiem tylko jakoś nie bardzo wierzę w bezpieczeństwo tego
    rozwiązania- brak zagłówka bocznego, bocznych ,,ochraniaczy" jak w np..
    http://www.bobowozki.com.pl/images/paps/979kolor_21.
    jpg

  • 5. Data: 2011-03-01 11:24:11
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 01 Mar 2011 11:18:27 +0100, Smolk <s...@g...pl>
    wrote:

    >Wiem, wiem tylko jakoś nie bardzo wierzę w bezpieczeństwo tego
    >rozwiązania- brak zagłówka bocznego, bocznych "ochraniaczy" jak w np..
> [...]

    Zagłówek może być (np.
    http://allegro.pl/seat-alhambra-ford-galaxy-vw-shara
    n-dzieciecy-i1477693481.html
    ten po prawej).
    A 5-punktowe pasy bezpieczeństwa chyba dadzą więcej niż "ochraniacze"
    z fotelika, który wskazałeś.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-03-02 11:39:15
    Od: "A2" <q...@q...pl>

    Użytkownik "Smolk" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
[...]

    Jeśli masz trójkę dzieci, to będziesz zachwycony tym autem. Oczywiście forda
    galaxy i seata alhambrę również bierz pod uwagę, bo to prawie takie same
    auta.

    Trzy foteliki w drugim rzędzie są jak najbardziej możliwe, aczkolwiek brak
    pasa trzypunktowego jest problemem - trzeba wstawić fotel z isofixem (da
    się). Jeśli jednak nie potrzebujesz całego bagażnika, to możesz po prostu
    inaczej ustawić fotele, np. fotel z drugiego rzędu przenieść na rząd trzeci
    i wtedy każdy fotelik przypniesz pasem trzypunktowym. Rówież bardzo wygodną
    konfiguracją jest przeniesienie jednego bocznego fotela z drugiego rzędu na
    tył - wtedy masz bardzo wygodne wejście i dostęp do dzieci.

  • 7. Data: 2011-03-02 11:52:44
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 2 Mar 2011 11:39:15 +0100, "A2" <q...@q...pl> wrote:

    >Trzy foteliki w drugim rzędzie są jak najbardziej możliwe, aczkolwiek brak
    >pasa trzypunktowego jest problemem - trzeba wstawić fotel z isofixem (da

    ja jeszcze dodam: środkowy fotel może mieć trzypunktowy pas. W mojej
    alhambrze (2004) - ma.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 8. Data: 2011-03-02 12:13:56
    Od: omega_fan <o...@n...org>

    On 03/02/2011 11:52 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > ja jeszcze dodam: środkowy fotel może mieć trzypunktowy pas. W mojej
    > alhambrze (2004) - ma.

    Moj Galaxy 2001 tez ma - ale to tylko w autach poliftowych.
    Przed liftem ZTCW nie bylo 3-punktowych na srodkowym siedzeniu 2 rzedu.