  • 1. Data: 2009-05-14 15:35:06
    Temat: nie nagrzewający się mateirał...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich! Moze to nie jest odpowiednia grupa, ale szukałem już
    wszędzie i nigdzie nie otrzymałem zadowalającej mnie odpowiedzi, a ponieważ
    znajduje się tutaj sporo osób budujących różne urządzenia, to może ktoś mi
    pomoże? :) Potrzebuje tworzywo, które wytrzyma około 200st C, będzie łatwe w
    obróbce i co najważniejsze będzie dobrym izolatorem cieplnym. Materiał ten
    na posłużyć do wyroczenia 2 pierścieni, łączących elementy urządzenia w
    którym panuje taka właśnie temperatura (200stC). Myślałem o teflonie, ale
    jego cena jest dla mnie zbyt wysoka. Czy ktoś wie czym to można zastąpić
    (coś łatwo dostępnego i niedrogiego). Za podpowiedzi będę wdzięczny...

    Maciej C.

  • 2. Data: 2009-05-14 16:08:31
    Temat: Re: nie nagrzewający się mateirał...
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On May 14, 5:35 pm, "Maciek C" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jego cena jest dla mnie zbyt wysoka. Czy ktoś wie czym to można zastąpić
    > (coś łatwo dostępnego i niedrogiego). Za podpowiedzi będę wdzięczny...

    nie ma przepros, na rynku w tym zakresie temperatur masz PTFE (Teflon)
    i PEEK i w sumie tyle.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 3. Data: 2009-05-14 16:16:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Lewandowski napisał:

    > nie ma przepros, na rynku w tym zakresie temperatur masz PTFE (Teflon)
    > i PEEK i w sumie tyle.

    Jeszcze można na przykład upchać gliną. Jeśli poza temperaturą nie znamy
    żadnych innych wymagań, to trudno cokolwiek doradzić i trudno stwierdzić
    kategorycznie, że tylko teflon i podobne.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2009-05-14 16:19:14
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > Myślałem o teflonie, ale jego cena jest dla mnie zbyt wysoka. Czy ktoś
    > wie czym to można zastąpić (coś łatwo dostępnego i niedrogiego). Za

    http://www.kaprolan.pl/tworzywa-konstrukcyjne/poliet
    ylen-pe/

    JanuszR

  • 5. Data: 2009-05-14 17:46:52
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    >Potrzebuje tworzywo, które wytrzyma około 200st

    Zerknij do:
    http://www.skiffy.com
    Może znajdziesz coś pasującego.
    Po wybraniu na stronie WWW danego elementu pojawia się tabelka z
    najważniejszymi parametrami tworzywa.

    Mają tam elementy np. z polisiarczku fenylenu (PPS)
    "Szczególny rodzaj plastiku o niezwykłe dużej wytrzymałości termicznej.
    Zawartość wysokiej jakości włókna szklanego zapewnia mocny produkt. Ten
    materiał jest używany szczególnie w warunkach ekstremalnych, gdzie
    wymagana jest odporność na wysokie temperatury i jednocześnie odporność
    na rozciąganie."
    Temperatura użytkowania (max ?C) 200

    Paweł

  • 6. Data: 2009-05-14 19:35:04
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    JanuszR pisze:

    > http://www.kaprolan.pl/tworzywa-konstrukcyjne/poliet
    ylen-pe/

    Z PE przy 160 stopniach możesz sobie wygiąć kapelusz, przy 180 możesz
    zrobić skarpetki, a przy 200 to pewnie pończochy ;)

    (Do 160-180 sam nagrzewam, w tej temperaturze "płynie")

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 7. Data: 2009-05-14 19:40:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 May 2009 18:19:14 +0200, JanuszR wrote:

    >http://www.kaprolan.pl/tworzywa-konstrukcyjne/polie
    tylen-pe/

    I twierdzisz ze polietylen wytrzyma 200 stopni ?

    Duze te pierscienie ? IMHO - pogodz sie z cena teflonu, tylko
    przetestuj jak dlugo on wytrzyma tych 200 C.
    A jak nie teflon, to moze cos z silikonow lub materialow na klocki
    hamulcowe ..

    J.

  • 8. Data: 2009-05-14 19:58:24
    Od: grg12 <g...@c...at>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Jeszcze można na przykład upchać gliną. Jeśli poza temperaturą nie znamy
    > żadnych innych wymagań, to trudno cokolwiek doradzić i trudno stwierdzić
    > kategorycznie, że tylko teflon i podobne.

    Albo gipsem - łatwo go odlać w pożądanym kształcie, łatwo obrobić
    mechanicznie - pytanie tylko czy wytrzymałości starczy. Z innych
    propozycji - w markecie budowlanym widziałem silikon do uszczelniania
    kominów, wytrzymywać miał 180C wiec 200 przez krótki czas nie powinno
    być problemem.
    Pozdrawiam
    GRG

  • 9. Data: 2009-05-14 20:52:58
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > zrobić skarpetki, a przy 200 to pewnie pończochy ;)
    >
    > (Do 160-180 sam nagrzewam, w tej temperaturze "płynie")

    Jak wynika z powyższego ertalon 86 do pracy krótkotrwałej do 240 st.
    Faktem jest jednak, że nie warto oszczędzać lepiej jest dać teflon

    JanuszR

  • 10. Data: 2009-05-14 21:08:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    grg12 wrote:
    > Albo gipsem - łatwo go odlać w pożądanym kształcie, łatwo obrobić
    > mechanicznie

    Poza tym gips mozna dostac w roznych wersjach - w technice dentystycznej
    wykorzystywane sa gipsy supertwarde (np. fujirock IV kl.), jak na gips
    niezwykle wytrzymale mechanicznie (a termicznie... przyznam, ze nie wiem).
    Ew. mozna uzyc masy w rodzaju Gilvestu, Castoritu albo Remy. Tyle, ze
    zadne z nich nie jest dobrym izolatorem cieplnym.

    k,