  • 1. Data: 2009-05-14 09:42:16
    Temat: "super szept" - ręczny aparat słuchowy
    Od: Aleksander Naganowski <a...@g...com>

    Drodzy grupowicze

    potrzebuję dla starszej osoby skonstruować lub kupić urządzenie na
    kształt aparatu słuchowego, ale w formie podobnej do walkmana.
    Urządzenie ze słuchawkami (wyjście na zwykły jack), zasilane
    bateriami, które wzmacniałoby dźwięki z otoczenia. Potrzeba do tego
    pewnie prostego, wbudowanego mikrofonu, układu wzmacniacza i
    potencjometru, ale nie jestem na tyle biegły w praktyce, żeby sobie
    coś takiego samemu zaprojektować.

    Możecie jakoś pomóc? Może są gotowe zestawy? Może schematy?

    Z góry dziękuję
    Olek

  • 2. Data: 2009-05-14 10:20:27
    Temat: Re: "super szept" - ręczny aparat słuchowy
    Od: "Greg" <o...@m...com>

    Użytkownik "Aleksander Naganowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości
    p.googlegroups.com...
[...]

    http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/reviews.php?id=
    45643&item=4&sess_id=1a649abc5808f287efb42acda5d8563
    8

  • 3. Data: 2009-05-14 10:35:25
    Od: Tomek <...@...z>

    Aleksander Naganowski pisze:
> [...]
    > coś takiego samemu zaprojektować.
    >
    > Możecie jakoś pomóc? Może są gotowe zestawy? Może schematy?

    Jakieś naście lat temu wystrugałem sobie układ "whisper" z AVT na LM324 - schematy
    powinny gdzieś w
    sieci leżeć - przy poprawnym montażu startuje bez żadnego uruchamiania. Przygotuj się
    na to, że
    takie proste rozwiązania wzmacniają wszystko jak leci, zbierają wszelkie szumy z
    otoczenia.
    Dodatkowo prawdziwe aparaty słuchowe prawdopodobnie maja optymalizowaną
    charakterystykę
    częstotliwościową - a tu dostaniesz trochę przypadkową.

  • 4. Data: 2009-05-14 10:42:34
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tomek wrote:

> [...]
    > Dodatkowo prawdziwe aparaty słuchowe prawdopodobnie maja optymalizowaną
    > charakterystykę częstotliwościową - a tu dostaniesz trochę przypadkową.

    nie prawdopodobnie, tylko na pewno. Na dokladke wzmacnianie wszystkiego nie
    ma sensu. Aparaty sluchowe sa obecnie dosc wypasionymi systemami dsp. Na
    dzien dobry mozna probowac ze wzmacniaczem z limiterem dynamiki. Nawet
    stare aparaty sluchowe mialy juz system filtrow pasmowych. W sumie jest to
    korektor graficzny z kompresorem. Tak na dziendobry powinno wystarczyc
    wzmacnianie pasma w 4 oktawach od 250 do 2000 Hz, indywidualnie nastawiane
    i kompresor dynamiki do 30-40dB.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-05-14 11:12:28
    Od: "Rageti" <prosna_invest@***NO SPAM***op.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:772at5F1eqo59U1@mid.uni-berlin.de...

> [...]
    > korektor graficzny z kompresorem. Tak na dziendobry powinno wystarczyc
    > wzmacnianie pasma w 4 oktawach od 250 do 2000 Hz, indywidualnie nastawiane

    No cóż ... najlepiej by było żeby Babci kupic nawet najtańszy aparat
    słuchowy ... powiedzmy za 150 zł ... w zasadzie to namiastka takiego
    urządzenia ...
    ale już za około 2 koła może byc całkiem "przyzwoity" ...
    przedmówca ma rację aparat słuchowy np. WIDEX AIKIA9 to PENTIUM w wchu z
    zawansowaną obrpbka dźwięku, adaptywną dynamiką i poprawą rozumienia mowy
    wszelkie "gadżety" typu AVT to chyba tylko dla zabawy ...

    Pozdrawiam Exploris.

  • 6. Data: 2009-05-14 19:29:02
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > coś takiego samemu zaprojektować.
    >
    > Możecie jakoś pomóc? Może są gotowe zestawy? Może schematy?

    Moze kolega nie zdaje sobie sprawy ze wszelkiej masci fundacje pierdacje
    dysponuja duuuzoa kasa z kieszeni podatnikow , owe fundacje powstaly zeby
    dzielic pieniazki , moze warto by zwrocic sie do takiej fundacji o wsparcie

  • 7. Data: 2009-05-18 19:24:08
    Od: Aleksander Naganowski <a...@g...com>

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi - zdaję sobie, że rozwiązanie, które
    proponuje Greg to rozwiązanie bardzo podstawowe, ale o takie właśnie
    chodziło.
    Aparat słuchowy ze względu na kwestie wielkości i poręczności niestety
    nie wchodzi w grę.

    Olek.