  • 1. Data: 2009-05-13 19:50:08
    Temat: NTG Laptop HP550 - sound driver problem.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Wiem że NTG (wysłałem również na pl.comp.pecet), ale może ktoś z tej grupy
    napotkał już wcześniej ten problem .....

    Ze trony HP ...

    http://tiny.pl/z6xj

    ...sciągnąłem dwa sterowniki do dźwięku (laptop ma zintegrowaną kartę
    dźwiękową):

    " Sterownik wysokiej jakości audio dla Microsoft Universal Audio
    Architecture (UAA) "
    " ADI SoundMAX High-Definition (HD) Audio Driver for Microsoft Windows XP "

    Rozpocząłem od instalki UAA, która niby teoretycznie zakończyła się sukcesem
    (tak przynmajmniej pisało na okienku dialogowym).
    Później chciałem zainstalować drugi (ADI ) no i wyskakuje:

    "Wymagany sterownik magistrali HD Audio nie został znaleziony".

    Dzwoniłem wstępnie do tych skurczybyków z HP ale oni coś kręcą.

    Wstępnie pierwszy gościu mi powiedział że niby brakuje mi jakejś nakładki z
    Microsoftu (niby jakieś uaktualnienie ala SP3, tylko odnosnie HD Audio).
    Zacząłem szukać w necie czegoś takiego ale nie za bardzo mi się udało
    znaleźć, więc zadzwoniłem do kolesi drugi raz.

    Drugi gościu znowu mówił że winny jest SP3 i aby ten drugi sterownik z stron
    HP (ADI) zadziałał trzeba odistalować SP3, zainstalowac sterownik, a poźniej
    znowu zainstalować SP3.

    Dał nawet namiar że trzeba postpować wedle poniższej rozpiski:

    http://peb.pl/windows/295290-problem-z-zainstalowani
    em-sterownikow-audio-w.html

    ale u mnie komp zachował się tak samo odpowiedziach do w/w posta:

    "Robie dokladnie tak jak napisales ale manager nie chce mi wybrac tego
    folderu ktory mu podaje "

    Co myślicie koledzy o tej sytuacji i co radzicie.... ?.

    Endriu

  • 2. Data: 2009-05-13 20:32:24
    Temat: Re: NTG Laptop HP550 - sound driver problem.
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:guf7af$dk3$1@news.interia.pl,
    Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> typed:
> [...]

    > Później chciałem zainstalować drugi (ADI ) no i wyskakuje:
    >
    > "Wymagany sterownik magistrali HD Audio nie został znaleziony".

    Witam,
    a może to jak w ACERach?
    spróbuj jak Ci wyskoczył ten komunikat w urządzeniach systemowych
    wyłączyć sterownik Microsoft UAA i ponownie uruchomić instalkę
    drivera od dzwięku. Następnie ponownie uruchomic kompa.
    Jeśli dzwięk się zainstaluje to ok a jak nie to włącz UAA w urządzeniach
    systemowych i wtedy powinien się zainstalować. Przynajmniej ja tak robiłem
    w 4 różnych acerach z dzwiękiem Realteka i w każdym zadziałało.
    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2009-05-13 20:37:02
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > systemowych i wtedy powinien się zainstalować. Przynajmniej ja tak robiłem
    > w 4 różnych acerach z dzwiękiem Realteka i w każdym zadziałało.

    A gdzie są te "Urządzenia systemowe" jeśli mogę zapytać ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2009-05-13 20:40:28
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:gufa2d$h4f$1@news.interia.pl,
    Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> typed:

    > A gdzie są te "Urządzenia systemowe" jeśli mogę zapytać ?.
    Mój komputer=>Właściwości [prawym klawiszem]=>
    Sprzęt=>Menedzer urządzeń=>Urządzenia systemowe
    =>Microsoft UAA
    wydawało mi się to oczywiste :)
    --
    pzdr,j.r.

  • 5. Data: 2009-05-13 20:42:12
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > A gdzie są te "Urządzenia systemowe" jeśli mogę zapytać ?.

    Dobra znalazłem (menadżer urządzeń).... tylko nie widzę tam pozycji
    "sterownik Microsoft UAA" .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2009-05-13 20:48:42
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:gufac3$hes$1@news.interia.pl,
    Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> typed:
    > Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Dobra znalazłem (menadżer urządzeń).... tylko nie widzę tam pozycji
    > "sterownik Microsoft UAA" .....
    To może od początku. Czy masz dzwięk Realteka i sterownik
    Audio_Realtek_v5.10.0.5423_XP lub podobny?
    Bo z dzwiękiem w acerach tak było że podczas instalacji przechodziła OK
    ale dzwieku nie było, dopiero po kombinacji z wyłączeniem UAA działało.
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2009-05-13 20:49:30
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Dobra znalazłem (menadżer urządzeń).... tylko nie widzę tam pozycji
    > "sterownik Microsoft UAA" .....

    Czyli ten nieszczęsny UAA się po prostu nie zainstalował, pomimo tego iż
    pisze że się zainstalowało ( i na dodatek po instalce zrestartował się nawet
    komp z poprzednim poproszenim o akceptację restartu....) ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 8. Data: 2009-05-13 20:53:22
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    In news:gufapo$i0b$1@news.interia.pl,
> [...]
    > iż pisze że się zainstalowało ( i na dodatek po instalce zrestartował
    > się nawet komp z poprzednim poproszenim o akceptację restartu....) ?.
    U mnie tak było.
    --
    pzdr, j.r.

  • 9. Data: 2009-05-13 20:58:35
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > Bo z dzwiękiem w acerach tak było że podczas instalacji przechodziła OK
    > ale dzwieku nie było, dopiero po kombinacji z wyłączeniem UAA działało.

    Nie wiem czy to jest Realteka.

    W Everesthome na temat dźwięku "Dźwięk PCI" pisze tylko tyle:

    Analog Devices AD1981HD @ Intel 82801HBM ICH8M - High Definition Audio
    Controller PCI

    To chyba nie Realtek .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 10. Data: 2009-05-13 21:13:12
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Nie wiem czy to jest Realteka.
    >
    > W Everesthome na temat dźwięku "Dźwięk PCI" pisze tylko tyle:

> [...]

    Coś mam złe przeczucie że skurczybyki sprzedali mi laptop w którym karta
    dźwiękowa jest zwalona, tudzież sprzedają laptopy bez softu do dźwięku.....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/